Oslom30 Skrevet 7. februar 2005 #1 Skrevet 7. februar 2005 Fikk i dag vite at min kone som jeg har vært gift med i 1,5 år svermer for en kar hun går på skole sammen med. fikk vite dette av mannen til min kones veninne, og har lovet å ikke ta opp dette med kona for da får han problemer med sin kone. jeg ble skikkelig satt ut da jeg trodde vi hadde et skikkelig solid forhold og har trodd hele tiden at det skal bli oss når vi er gamle. Min kone er asiatisk, og når hun og venninnen er på besøk så snakker de sitt språk og jeg får da ikke fulgt med i samtalen ei heller sjekket opp hva som skjer. Er det noen som har noen forslag på hva jeg skal gjøre? trenger jeg å bekymre meg?
Gjest GreenSky Skrevet 7. februar 2005 #2 Skrevet 7. februar 2005 Mennesker er jo ikke monogame av natur. Vi kan være tro mot en partner, men å ikke forelske seg/bli betatt av en annen når en er i et langvarig forhold vil jeg si er en umulighet.
Gjest GreenSky Skrevet 7. februar 2005 #3 Skrevet 7. februar 2005 Er det noen som har noen forslag på hva jeg skal gjøre? Ingenting, annet enn å ta henne med på en romantisk middag. Ikke prøv å forhøre deg, eller mase om hva de to snakker om når de snakker sitt språk.
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #4 Skrevet 7. februar 2005 Enig med GS, Man kan bli betatt av mange i løpet av livet, uten at det spiller noen rolle. Be henne på romantisk middag, gjerne laks og champagne til frokost el.lign.
Oslom30 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2005 Ja men jeg ble så skuffet da jeg hørte det. fikk meg et skikkelig støkk for å si det slik
Litago Skrevet 7. februar 2005 #6 Skrevet 7. februar 2005 Ja men jeg ble så skuffet da jeg hørte det. fikk meg et skikkelig støkk for å si det slik Jeg skjønner at du fikk en støkk, men det er ikke sikkert at det er så veldig alvorlig fra hennes side. Husk at ganske mange mennesker (både kvinner og menn) er av den typen at de svermer litt for andre både titt og ofte. Og med sverme så mener jeg altså at de blir betatt av. Det betyr ikke at de er mindre glad i partneren sin eller kommer til å være utro. Synes likevel forslaget om å legge inn litt ekstra romantikk i hverdagen var veldig godt. Det er alltid bra for forholdet!
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2005 #7 Skrevet 7. februar 2005 Jeg har svermet for en annen etter jeg ble gift. Det varte bare en liten stund, det var deilig å kjenne spenningen når han møtte blikket mitt eller jeg støtte på ham på gata, men det kom aldri på tale å ta det lenger. Å forlate mannen var ikke i tankene, og han visste da også om at jeg var litt betatt av denne mannen. Slikt skjer. Det er ikke alltid man kan kontrollere de følelsene som oppstår i en, men man kan kontrollere hvordan man handler - eller ikke handler - utifra disse følelsene. Er du usikker på hvor du har henne, hvorfor ikke ta det opp, men indirekte, slik at du ikke avslører kilden din. Du kan ta det opp som et teoretisk spørsmål: hva skjer om en av oss forelsker oss i en annen? eller: Hvis jeg ble litt betatt av en annen dame, fikk følelser men ikke gjorde noe, ville du visst det? Eller noe slikt.
Oslom30 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2005 Takk for gode tips alle sammen:)
glaciera Skrevet 7. februar 2005 #9 Skrevet 7. februar 2005 En kvinne i samme situasjon som deg ville helt bombesikkert greid å finne en troverdig måte å få vite om dette på uten å kompromittere kilden, og så ta det opp direkte. Bruk fantasien til å finne en saklig inngang, og snakk med henne på en pen og grei måte. Anklager er dårlig idé. Du kan jo benytte denne anledningen til å prate godt med henne om det er noe hun savner i ekteskapet, om det er noe du gjør som plager henne, om det er noe hun ønsker var annerledes mellom dere. Da inviterer du til dialog, sender et sterkt signal om at du ønsker å møte hennes ønsker og behov, og greier kanskje å angripe problemet ved roten samtidig. Som de andre sier så er det ganske naturlig å bli betatt av andre i løpet av et lang liv, men derfra til utroskap er det lang vei! Hvis kona di har asiatisk bakgrunn kan det jo dessuten hende at hun har (kulturspesifikke) forventninger til samlivet som du ikke tenker over, eller at hun av og til savner en slik felles referansebakgrunn. det kan ingen av dere gjøre noe med, men ofte kan det hjelpe bare å snakke om saken. La trollet komme ut i sola, liksom. Lykke til, kamerat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå