AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #1 Skrevet 14. januar 2018 Vi har to barn, og mannen har skakkjørt økonomien vår fullstendig. Han har et spillegalskapsproblem. Vi har ikke betalt barnehagen på 2 mnd, ikke strømregning og ikke husleie på 4 mnd. Hva gjør man? Huseier er krakilsk og vil ha oss ut NÅ. Anonymkode: d5915...b09
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 14. januar 2018 Du ber mannen din flytte så raskt som mulig, tar kontakt med NAV og familievernkontoret, og ber om hjelp derfra. Anonymkode: 1201a...c5c 55
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #3 Skrevet 14. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du ber mannen din flytte så raskt som mulig, tar kontakt med NAV og familievernkontoret, og ber om hjelp derfra. Anonymkode: 1201a...c5c Å flytte fra han er ikke aktuelt. Får vi ikke hjelp av nav om vi er gift? Ts Anonymkode: d5915...b09 1
Gjest Blondie65 Skrevet 14. januar 2018 #4 Skrevet 14. januar 2018 Du kan ikke bare la være å betale. Jeg forstår veldig godt hvor surt dette er, men du må nok belage deg på å enten hoste opp de fire månedene med husleie eller flytte et annet sted. Har mannen sluttet å spille? Hvis svaret på det er nei, bør dere flytte hver for dere og håndtere hver sin økonomi.
Populært innlegg Fireflies Skrevet 14. januar 2018 Populært innlegg #5 Skrevet 14. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å flytte fra han er ikke aktuelt. Får vi ikke hjelp av nav om vi er gift? Ts Anonymkode: d5915...b09 Da får dere leve med at regningene ikke blir betalt. Still han et ultimatium. Du sitter snart uten ett sted å bo og barnehageplass - du risikerer at noen ringer barnevernet! 55
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #6 Skrevet 14. januar 2018 Dette er et stykke uti krisa for å si det sånn, 4 mmd for sen me husleien, 2mnd sent ute med barnehagebetalingen og du lurer først nå hva du skal gjøre? Kontakt NAV i morgen tidlig og forklar alt, kanskje får dere sosialstønad. Mannen din må nok i behandling, og i allefall snakke med noen på NAV om gjelden sin. Er det andre regninger dere ikke har betalt? Ring de selskapene og få utsetting. Jeg mener at de ikke har lov å kutte strømmen i norge på vinteren, men uansett ring og snakk med de og forklar ståa. Få utsettelser. Anonymkode: be118...df8 21
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #7 Skrevet 14. januar 2018 5 minutter siden, Fireflies skrev: Da får dere leve med at regningene ikke blir betalt. Still han et ultimatium. Du sitter snart uten ett sted å bo og barnehageplass - du risikerer at noen ringer barnevernet! Jeg har gjort det, har stilt han ultimatum, men han vet at jeg aldri ville greid å skilles fra barna mine. Jeg må ha de hos meg uansett, og jeg gjør hva som helst for det. Det vet han. Ts Anonymkode: d5915...b09
Fireflies Skrevet 14. januar 2018 #8 Skrevet 14. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort det, har stilt han ultimatum, men han vet at jeg aldri ville greid å skilles fra barna mine. Jeg må ha de hos meg uansett, og jeg gjør hva som helst for det. Det vet han. Ts Anonymkode: d5915...b09 Hvorfor er det han som skal ha barna hvis dere går fra hverandre? Han evner jo ikke å betale regninger og skaffe husly, det vil stille sterkt i en barnefordelingssak. 47
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #9 Skrevet 14. januar 2018 Du skulle virkelig tatt til deg rådet om å flytte fra han. Han endrer seg ikke så veldig raskt. Du kan ende opp med å miste barna helt pga dette, just saying Å ringe nav om dette er bare tull så dant dere ikke er navere begge to. Da ser jeg ikke helt poenget med bhg plass, for dere tenker ikke fornuftig nok til å komme ut i jobb likevel. Anonymkode: a0890...41f 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #10 Skrevet 14. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du skulle virkelig tatt til deg rådet om å flytte fra han. Han endrer seg ikke så veldig raskt. Du kan ende opp med å miste barna helt pga dette, just saying Å ringe nav om dette er bare tull så dant dere ikke er navere begge to. Da ser jeg ikke helt poenget med bhg plass, for dere tenker ikke fornuftig nok til å komme ut i jobb likevel. Anonymkode: a0890...41f Det er absolutt ikke tull å ringe NAV , det er faktisk på høy tid. De trenger økonomisk hjelp og støtte til å komme seg på bena, de har barn. Sosialstønad er nok på sin plass Anonymkode: be118...df8 9
Fru Uperfekt Skrevet 14. januar 2018 #11 Skrevet 14. januar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å flytte fra han er ikke aktuelt. Får vi ikke hjelp av nav om vi er gift? Ts Anonymkode: d5915...b09 Er du gift er du solidarisk ansvarlig for gjeld han har opparbeidet seg. Ville faktisk kastet han ut 14
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #12 Skrevet 14. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er absolutt ikke tull å ringe NAV , det er faktisk på høy tid. De trenger økonomisk hjelp og støtte til å komme seg på bena, de har barn. Sosialstønad er nok på sin plass Anonymkode: be118...df8 Sant dette, og nav verner om barna så mor må reagere kjapt nå. Anonymkode: bb163...949 1
Fireflies Skrevet 14. januar 2018 #13 Skrevet 14. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er absolutt ikke tull å ringe NAV , det er faktisk på høy tid. De trenger økonomisk hjelp og støtte til å komme seg på bena, de har barn. Sosialstønad er nok på sin plass Anonymkode: be118...df8 De får nok sosialstønad hvis alt er skrapet, men de får nok ikke penger til å dekke tidligere husleier. Spesielt hvis de har annen inntekt og pengene er misplassert. 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #14 Skrevet 14. januar 2018 Du ringer banken i morgen og låner så dere kan betale det dere skylder. Så ringer du mannens fastlege og ber om hjelp til å få ham i behandling. Deretter passer du på at han ikke har tilgang til felles kontoer. Og så kaster du han ut frem til han har akseptert hjelp og er i behandling. Hard mot hardt. Anonymkode: a9da2...3d7 33
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #15 Skrevet 14. januar 2018 Dere får ikke hjelp av nav fordi dere har prioritert pengene deres feil og ikke betalt leie på lenge fordi det har gått til spilling. Dere blir kastet ut, det er huseiers rett, men dere kunne prøvd å unngå det ved å være ærlige med huseier fra starten av og møtt forståelse, og fra den gang søkt hjelp både for spilleproblemet og for å finne billigere bolig slik at dere ikke risikerte å stå uten bolig. Dere kan få tilbud om plass på hospits av nav men det anbefales ikke å bo samme sted som rusmisbrukere og prostituerte med barn. Nav kan ikke hjelpe dere med å finne en bolig på en to tre, de kan hjelpe dere med å lete på finn og gå på visning sammen med dere for støtte, og kan stille som garanti om dere ikke har depositum, men nav fortsetter ikke å forsørge personer med inntekt fordi de har et spilleproblem og prioriterer pengene sine feil desverre. Går ut fra at mannen din har sluttet å spille og at internettlinja er kutta for lengst. Hvis ikke, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke går fra han når han setter familien i en slik situasjon med god viten om konsekvensene når regninger ikke blir betalt! Da gir han jo blanke f i dere. Anonymkode: 0640c...343 13
happiest Skrevet 14. januar 2018 #16 Skrevet 14. januar 2018 Du må jo sørge for egen økonomi. Ikke ha felleskonto om det er det dere har. Du bør passe på å betale halve leien og halvparten av andre utgifter. Det er vel det de fleste par gjør? Han må skjerpe seg. Ikke vits å bo sammen med en kldd som kun tenker på seg og sitt og ikke familien. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #17 Skrevet 14. januar 2018 Omg folk er så dumme! Hvorfor blir folk sammen med folk som har skakkjørt økonomi, og får barn med dem?? Herregud altså. Anonymkode: c1d37...3e3 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #18 Skrevet 14. januar 2018 For en fortvilet situasjon. Sier ikke dette for å skremme deg, men det kan bli en realitet at NAV vil kontakte barnevernet. Husleie og strøm er meget viktig å betale da dere har ansvar for husly til barna deres. Håper inderlig dere får hjelp og at dere unngår å sette dere i en sånn situasjon igjen. Anonymkode: 682c0...901 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #19 Skrevet 14. januar 2018 For det første ville jeg allerede nå begynt se etter nytt sted å bo. Om huseier allerede er i gang med utkastelsesprosessen, så risikerer dere stå på gata. Deretter må du få fullmakt over din manns økonomi, og så begynne rydde opp i kaoset hans. Sperr han for kredittvurderinger, og ta kontroll over lønnskonto, så får du stå for alle regninger. Strømselskapet kan si opp avtalen med dere, sånn at dere får leveringspliktig strøm i stedet, som er vesentlig dyrere. Ubetalte regninger går til inkasso, og blir betraktelig dyrere. Barnehageregninger går til inkasso. Om noe av dette står i ditt navn, så er du ansvarlig for de betalingsanmerkningene. Og jeg skjønner huseier meget godt... I tillegg til å ødelegge for dere selv og ungene, så ødelegger dere for huseier også. Anonymkode: 7f388...eed 11
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #20 Skrevet 14. januar 2018 Jeg tenkte ikke på det, men kanskje ikke så dumt å kontakte banken og høre angående lån, men kun hvis dere har inntekt og kan dekke det Anonymkode: be118...df8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå