Gå til innhold

Flere "hunderasister" her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tolker dette som en ren synsetråd, er det rett? Hva man liker og ikke liker, uten at det trengs å begrunnes noe særlig?

Da liker jeg ikke hunder som fremstår som eierens forsøk på å poengtere at "jeg er sterk og tøff". Aktive hunder digger jeg, men kunne aldri tenkt meg å ha en selv, da de krever så mye både fysisk og mental trening. Understimulerte jakt- eller gjeterhunder er ikke noe særlig.

Folk tenker nok dritt om meg også, som har en mops ;) Det er en omplasseringshund, da, det var ingen andre som ville ha henne, og hun er en leken og snill liten hund. Men jeg skjønner jo at folk tenker sitt.

Anonymkode: bb71c...082

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sjøl liker egentlig alle typer hund, men klarer ikke takle de store lenger fordi jeg greier ikke holde ut med deres krav til trim, utfordringer de må ha da jeg er litt opp i årene. Betyr slettes ikke at jeg ikke liker de, for I love them! Like fullt!

Gjest -Willow
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tolker dette som en ren synsetråd, er det rett? Hva man liker og ikke liker, uten at det trengs å begrunnes noe særlig?

Da liker jeg ikke hunder som fremstår som eierens forsøk på å poengtere at "jeg er sterk og tøff". Aktive hunder digger jeg, men kunne aldri tenkt meg å ha en selv, da de krever så mye både fysisk og mental trening. Understimulerte jakt- eller gjeterhunder er ikke noe særlig.

Folk tenker nok dritt om meg også, som har en mops ;) Det er en omplasseringshund, da, det var ingen andre som ville ha henne, og hun er en leken og snill liten hund. Men jeg skjønner jo at folk tenker sitt.

Anonymkode: bb71c...082

Det er selvsagt ingenting annet enn positivt å ta til seg en mops på omplassering. De jeg tenker mest over er de som jeg vet har kjøpt fra oppdretter. 

Skrevet

Alle små hunder. Rør-hunder og de med liten nese, får jeg vondt av, men virkelig misliker de andre.

Skrevet

Jeg liker ikke hunder generelt. Særlig ikke de som sleiver overalt, halen logrer i borhøyde (så ting raser ned), de som snorker, hveser og bråker max og de litt "feite" typene. De synes jeg bare ikke noe om. Men i det siste har jeg begynt å like visse hunder likevel. Sånne små eller halvsmå litt "rufsete" hunder er søte, naboen har en giga lysebrun hund som er korthåret og ganske kul, boxere og spanielhunder liker jeg. Det er ca det jeg liker. Sikkert masse snille hunder der ute, men hittil er det kun noen få som appellerer her.

Anonymkode: 1d115...cda

Skrevet

Hunden blir som regel slik eier former den og derfor synes jeg det blir feil å dømme hele rasen. Jeg kan misslike individer pga måten eier har formet den. Klengete, bortskjemt, rastløs, uselvstendig osv osv..

Skrevet

Vet ikke om en eneste hund eller hunderase jeg syns dårlig om. 

Anonymkode: 386ea...d20

• Liker 1
Skrevet

Vil ikke kalle meg hunderasist, men kanskje heller oppdretter-rasist. Hunden kan jo ikke noe for hvordan den ser ut. Dette er det jo oppdretterne som sørger for. Syns det er helt forferdelig med de rasene som lider fordi vi mennesker foretrekker at hunden skal se ut på en spesiell måte og da på bekostning av hundens helse. Da tenker jeg på schæfere (utstillingslinjer), franske/engelske bulldoger, mops, cavalier kings Charles spaniel osv. 

Men kan jo si at jeg foretrekker og har selv brukshund, men det handler jo om hvilken type hund som passer meg om min livsstil. Er jo på mange måter bra at det finnes forskjellige raser tilpasset forskjellige livsstiler, men kan ikke forstå de som velger hund kun basert på utseende!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fordommer mot mange av de litt store skumle hunderasene. Som f.eks rotweiler, staffer, schæfer osv. Det er rett og slett på grunn av skadepotensialet. Jeg vet at små hunder og typiske familiehunder som labrador biter oftere enn de rasene jeg er redd, men det er bare tanken på at en sånn hund kan drepe meg som gjør meg redd. I tillegg har jeg en liten hund selv, og jeg vet hvor lett de kan spise henne i en jafs

Anonymkode: 7edde...fc4

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fordommer mot mange av de litt store skumle hunderasene. Som f.eks rotweiler, staffer, schæfer osv. Det er rett og slett på grunn av skadepotensialet. Jeg vet at små hunder og typiske familiehunder som labrador biter oftere enn de rasene jeg er redd, men det er bare tanken på at en sånn hund kan drepe meg som gjør meg redd. I tillegg har jeg en liten hund selv, og jeg vet hvor lett de kan spise henne i en jafs

Det der er kun uvitenhet.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det der er kun uvitenhet.

Ikke meg du siterer, men hva er egentlig uvitenhet med det hun skrev?

Anonymkode: de926...597

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner er kvalm etter å lese folk som prater dritt om enkelte raser de ikke liker.

Har til dags dato ikke  truffet en hund jeg ikke liker.   Men jeg ser på forakt på de som kjøper raser de og oppdrettere har klart å knuse + de som også hoster opp møkk om blandingshunder.

Jeg elsker alle hunder , har selv 1 pitbull + pit/mastiff /cane corso mix og de er ved eksepsjonell god helse og det er for JÆKLI at de ikke er velkomne i Norge😣.

Jeg flytter ikke tilbake til Norge før de blir lovlige igjen, eventuelt til Sverige!

Anonymkode: 57d79...3af

Helt enig i det du skriver!!

finnes det hunder som ikke er lovlig i Norge? Hvorfor det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker egentlig bare springere og settere. Synes veldig mange hunder lukter vondt. Har springer selv, og hun lukter godt. :)

Anonymkode: 888c0...e9e

Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rotweilere er da koselige. Det er ofte eierne som er problemet, det er en del som skaffer seg en stor og kraftig hund for å bruke den som et avskrekkingsmiddel og oppdrar den deretter. Her er en rotweiler med rett eier, den var den roligste og mest harmoniske hunden jeg har kjent, og den bare elsket de hersens småbikkjene... Her er en puddel som stifter et nytt bekjentskap og er i fullt utforskermodus :)

Casper.jpg

Endret av Gruselgrafs
  • Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, ulven298 said:

Trist at noen raser ikke er lovlige...

men ser nå etter og ha lest linken at det er en grunn for det. Mange kan bli bitt, og de kan angripe andre hunder og katter...

Nei. Det er absolutt ingen vettug grunn til det. Disse hundene er som alle andre,  de fortjener kos, lek,  trening, oppfølging  etc det er ansvar som eier å ta vare på de.

Mange av disse rasene  er de mest torturere og mishandlede hundene,  jeg har ikke ord for hva folk gjør .  Det er flere saker der mishandlere  har blitt fengslet for 20 år pluss...

Det er dessverre grufulle folk som også mishandlet de i Norge som derfor klarte å få de  ulovlig😣. Menn med dårlig selvtillit og NULL peil på hunder.    Flere av disse rasene blir nok lovlige før eller siden igjen.

God natt-:)

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er absolutt ingen vettug grunn til det. Disse hundene er som alle andre,  de fortjener kos, lek,  trening, oppfølging  etc det er ansvar som eier å ta vare på de.

Mange av disse rasene  er de mest torturere og mishandlede hundene,  jeg har ikke ord for hva folk gjør .  Det er flere saker der mishandlere  har blitt fengslet for 20 år pluss...

Det er dessverre grufulle folk som også mishandlet de i Norge som derfor klarte å få de  ulovlig😣. Menn med dårlig selvtillit og NULL peil på hunder.    Flere av disse rasene blir nok lovlige før eller siden igjen.

God natt-:)

Vil poengtere at dette er DIN personlige menig. Ja, de fortjener selvsagt samme kjærlighet som alle andre hunder, men kjenner at jeg er glad for at jeg slipper å møte på en dogo argentino med en uerfaren eier på tur.

• Liker 3
Skrevet

Snodig og rart dette med hundehold. 

Hvordan har det seg at enkelte ser helt bort fra det faktum at enkelte raser er avlet for et bestemt formål, og legger all skyld på eieren hvis hunden har en dårlig egenskap. 

Jeg har selv hatt hund i tyve år av mitt liv, 4 hunder, 3 raser. 2 av hundene er ansett som rene familie hunder, 1 jakthund, og 1 av den store sorten som for mange anses som vakt og vokter. Min erfaring er at det ikke er sjans i havet i å få jakthunder avlære jakthunden jaktinstinkt, den store kan du ikke av lære vakt og vokting, og familiehunden får du ikke til å begynne å jakte med. 

Dette preger selvfølgelig hundenes væremåte i det daglige sosiale liv også. 

Anonymkode: f2232...6cd

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil poengtere at dette er DIN personlige menig. Ja, de fortjener selvsagt samme kjærlighet som alle andre hunder, men kjenner at jeg er glad for at jeg slipper å møte på en dogo argentino med en uerfaren eier på tur.

Jeg så en engelsk dokumentar om ulovlige hunder og den rasen som biter flest i England er dachs. Men som en politimann sa, å bli bitt av en dachs går stort sett greit, men en pitbull har potensiale til å gjøre enorm skade. Og når det ofte er en viss type mennesker som trekkes mot denne rasen er legalisering livsfarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...