Gå til innhold

Hvilken størrelse til et barn på 101 cm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 101 cm, hun er bare 2,5 år og vokser veldig fort. Fant ei skalljakke til henne jeg har lyst til å kjøpe, som hun kan bruke til våren/sommeren/høsten. Hvilken størrelse bør jeg velge? Synes jeg rydder ut for små klær til henne hele tiden. Vinterdressen hennes fra Reima i str 104 passer akkurat nå, men str 110 til et barn på 2,5 år høres så kjempestort ut!

Anonymkode: a4f19...c95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er lenger enn det, og han drukner fort i strl 110. Dumt når ermene blir for lange og jakka sitter for løst rundt kroppen. Noen strl 104 er mindre enn andre, så har du mulighet så prøv plagget? Jeg kjøper fortsatt strl 104 i jakke til min (og han er lang altså), opplever at jakker stort sett er romslige i størrelsen. 

Anonymkode: 60976...653

Skrevet

Hadde nok godt for 110 da! Om du vet hun vokser fort tar du minsr 1 str større 😉 mi er 90 cm og 2,5 år så vi er jo rimelig lang 2åring men alle er akoratt passe stor til seg selv ❤

Anonymkode: bb1af...2c4

Skrevet

Mitt barn på 101 cm bruker 110 i bukser og 104/110 i overdeler avhengig av merke. Prøv på hvis du kan, det kan være store variasjoner mellom merkene mtp hvordan den er sydd. 

Anonymkode: 866c7...3e6

Skrevet

Veldig vanskelig å vite uten å prøve, da de er så forskjellige i størrelsene. Men jakker er oftere store i størrelsen enn små er min erfaring. Min gutt er 122 cm og har flere jakker i str 116.

Anonymkode: 00b86...555

• Liker 1
Skrevet

Ei jente på 4 år jeg kjenner er 102 cm og bruker 104. Hun er liten for alderen og har alltid vokst sakte, men hvis ditt barn vokser fort bør du gå for 110. Ei venninnes barn er 2 år, 100 cm og bruker 104, så alle er forskjellige. Hva med å prøve i butikken nå og se an hvor stor/liten den er i 104 og 110?

Anonymkode: f44f0...9d4

Skrevet

Kommer litt an på kroppsbygningen. Jeg har en lang jente på 2,5 som jeg har begynt å kjøpe str 110 til, men man må bare prøve klærne. Noe kjøper jeg i 104. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig vanskelig å vite uten å prøve, da de er så forskjellige i størrelsene. Men jakker er oftere store i størrelsen enn små er min erfaring. Min gutt er 122 cm og har flere jakker i str 116.

Og min gutt på snart 6 år og ca 120,  har vokst fra nesten alle jakker, skjorter  og gensere i 128, fordi han er bredskuldret, med bred rygg. Han bruker jakkene som hans 6,5 år eldre bror, brukte for 2 år siden. 

Skrevet
26 minutter siden, absinthia said:

Og min gutt på snart 6 år og ca 120,  har vokst fra nesten alle jakker, skjorter  og gensere i 128, fordi han er bredskuldret, med bred rygg. Han bruker jakkene som hans 6,5 år eldre bror, brukte for 2 år siden. 

Da har nok kroppsbygning en del å si også ja. ;) Min gutt er ganske smal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...