Gå til innhold

Sjokkerende, Venstres Abid Raja? Dette visste du jo meget godt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer det sikkert anklager om fake news og manipulering, den vanlige anklagene mot rights.no fra godhetsapostlene, men finner du egentlig noe som ikke stemmer i denne artikkelen?

https://www.rights.no/2018/01/sjokkerende-venstres-abid-raja-dette-visste-du-jo-meget-godt/

Rundt 60 prosent av alle søknader om familieinnvandring fra Pakistan er regelrett svindel. Dokumenter som legges frem for norske myndigheter er falske, eller dokumentene tilhører ikke vedkommende som søker seg til Norge, forteller en rapport fra ambassaden i Islamabad. Falskneriet legger forholdene til rette for flerkoneri (falske skilsmisser) og tvangsekteskap.

Pakistan er et av verdens mest korrupte land. Nettopp derfor kunne jeg «gifte meg med Kong Harald» i 1993. Vigselsattesten ble sendt Slottet samme år. Jeg gjorde dette som journalist for å bevise korrupsjonen i landet.

En ny rapport fra ambassaden i Islamabad slår fast at 58 prosent av familie-innvandringssakene er belemret med regelrett svindel, melder NRK Lørdagsrevyen. Vi kan jo således konstatere at dette ser ut til å være en «gledelig» nedgang siste om lag 10 årene, fra 60 – 80 prosent til 58 prosent.

Hele problemstillingen viser den enorme kulturkollisjonen vi ha har levd med siden innvandring fra land som Pakistan startet, fra failed states, mislykkede stater. Det er to diametralt forskjellige verdenen som møtes. Så prøver Venstres Abid Raja å late som om denne svindelen er sjokkerende. Norskpakistaneren bør vite bedre, og det gjør han nok.

Anonymkode: 99c66...0d4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han hadde sikkert blitt trakkassert om han sa rett ut at dette er et problem. 

Anonymkode: c4207...d51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...