Gå til innhold

Fitbit....har hvilepuls på 39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk meg fitbit i julegave....er dame på 45, i passe fysisk form. Er ikke det veldig lav hvilepuls?

Anonymkode: 030e1...8ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mest sannsynlig feil..... du kan jo bare ta pulsen din selv? Normal hvilepuls er mellom 50 og 80. 

Endret av kmbras
Skrevet

Fitbiten viser ofte for lav puls dersom du ikke har festet den helt korrekt. 

Anonymkode: ee1d1...a5d

Skrevet
1 minutt siden, kmbras skrev:

Mest sannsynlig feil..... du kan jo bare ta pulsen din selv? Ikke engang toppidrettsutøvere har så lav hvilepuls. 

Jo, det kan de ha. Tror ikke 45 er helt crazy, men ville ikke stolt på en måling fra en klokke uten pulsbelte

Skrevet

Jeg er noen år yngre enn deg, har Fitbit Alta. Opplever det samme. Er ikke nede i 39 slag i minuttet, men ligger på 45 slag i min om natta. Ikke godt trent jeg heller. 

Anonymkode: 5f48e...665

Skrevet
4 minutter siden, prt90 skrev:

Jo, det kan de ha. Tror ikke 45 er helt crazy, men ville ikke stolt på en måling fra en klokke uten pulsbelte

Ja svarte litt for fort der, så endret det :-) 

men nå hadde ts 39, ikke 45. 

Skrevet

Hvis du ikke er godt trent, kan en lav hvilepuls f.eks. henge sammen med for høyt blodtrykk. Og motsatt kan et lavt blodtrykk gjøre at kroppen hever pulsen - kompensatorisk. Enkelte medisiner kan visst også senke pulsen som bieffekt.

Anonymkode: 6f34a...003

Skrevet
På 14.1.2018 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Fikk meg fitbit i julegave....er dame på 45, i passe fysisk form. Er ikke det veldig lav hvilepuls?

Anonymkode: 030e1...8ec

Stemmer neppe. Stol ikke 100 % på et slikt armbånd. 

Få deg en legetime og få legen til å vutdere dette. Du kan utstyres med 24 timers blodtrykksmåler eller ekg måler. Da vil det fremkomme om armbåndet er korrekt eller må reklameres på. 

Anonymkode: 6db6e...59e

Skrevet

Noen har bare så lav hvilepuls uten at de er godt trente engang. Med mindre du plages med svimmelhet, besvimelse etc., så trenger du ikke tenke på det.

Men fitbit er rævva, tell slagene selv for å sjekke at klokken stemmer.

Anonymkode: 958c9...1db

Skrevet

Jeg har hatt Fitbit med pulsmåling i 3 år, og bruker hvilepulsen aktivt for å styre aktivitetsnivået mitt. (Kronisk syk)

Min erfaring er at når hvilepulsen er uventet lav, eller har et raskt fall, er jeg overbelastet, og behøver hvile.

Normal Fitbit  hvilepuls er 65 for meg, men den kan vise så lavt som 40 når jeg er på mitt dårligste.

Dette skriver jeg for å vise at hvilepuls kan være lav av mange grunner,. En grunn er god hjertehelse, en annen er sykdom og/eller overbelastning og stress.

Anonymkode: 54b7c...c09

Skrevet

Mest sannsynlig er det feil, men det er mulig å ha så lav hvilepuls. Min bestefar hadde det, men jeg vet ikke om det var genetisk eller på grunn av hjerteproblemer han fikk iløpet av livet. Prøv heller å måle pulsen din selv når du våkner eller sitter helt i ro

Anonymkode: d39d3...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...