Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften:

Hvordan tar jeg meg et år jobbefri? Har ingen oppsparte penger og ingen mulighet til å spare opp.

Anonymkode: 0bdb7...ba3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, jeg SKAL ha et år jobbefri. Koste hva det , koste vil. Så hvordan kan jeg ordne dette?

ts.

Skrevet

Da søker du om permisjon for ett år. Da finner du fort ut hbordan du klarer det økonomisk.

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg SKAL ha et år jobbefri. Koste hva det , koste vil. Så hvordan kan jeg ordne dette?

ts.

Koste hva det koste vil? Da sparer du det du trenger, eller skaff deg masse kredittkort og forbrukslån, også søker et år ulønnet permisjon fra jobb, si at du trenger tid på å finne deg sjæl. 

Ha det fint! 

Anonymkode: 9e7b0...1c8

• Liker 34
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts.

Seriøst? Du har ingen penger og du har ingen mulighet til å spare, og likevel skal det «koste hva det koste vil»? Du har ærlig talt ikke forstått verken konseptet jobbfri eller uttrykket «koste hva det koste vil» :skratte: 
Her er oppskriften på jobbefri: 
1. Spar opp penger mens du er i jobb
2. Selg ting som kan selges
3. Regn ut hvor mye du trenger for friåret ditt - avhengig av hva du har tenkt å bruke friåret på
4. Gjenta pkt 1 og 2 til du har nok penger
5. Søk om permisjon
6a: Hvis du får permisjon: ta permisjon
6b: Hvis du ikke får permisjon: si opp jobben

• Liker 42
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts.

Da må du spare penger. 

Evt ta opp forbrukslån, og meld deg på luksusfellen når året er omme dersom du mener det er verdt det.

Anonymkode: e19e4...7d1

• Liker 9
Skrevet

Si opp jobben.

• Liker 2
Skrevet

Har du ingenting å leve av så har du jo ikke noe å leve av. Såklart du kan ta deg fri å sove ute, men tviler på at det er drømmen. Du trenger en fot i bakken.

Evnt eier du et stort hus du kan leie ut og flytter inn i kollektiv og lever på mellomlegget. Men noe sier meg at det ikke er en mulighet.

• Liker 7
Skrevet

Du må nesten bare spare opp det du trenger for et år. Selge ting du ikke har behov for, leie ut om du har mulighet, ta ekstravakter på jobb, stram inn økonomist så godt det lar seg gjøre frem til du har fått spart opp nok... Lag et budsjett over hva du tror du trenger og lag en plan for hvordan du skal leve det året. Avhenger jo selvsagt på hva du har tenkt å gjøre det året, men det er mange måter å leve billig på så du ikke behøver å spare en evighet. Couchsurfing for eksempel, dumpster diving, jobbe frivillig på konserter så får du gratis tilgang dit osv. 

Anonymkode: 9103a...f28

• Liker 1
Skrevet

Du får bli uteligger og samle flasker og tigge. Hvis ikke du klarer å spare noe når du har lønn så klarer du selvsagt ikke å leve uten lønn. Du må gjøre noe med mentaliteten din ang. penger før du kan klare deg uten jobb. Søk opp nettsteder som Mr Money Mustasche og early retirement extreme.

Anonymkode: a2b80...e3c

• Liker 11
Skrevet

Dårligste ideen jeg har sett 😂 SKAL ha et friår, men har ikke penger 😂 hvordan mener du at det skal gå Ts? Du får ikke hjelp fra nav. 

Anonymkode: a588b...0af

• Liker 9
Skrevet

Du kan haike rundt i verden, samle mat i søpla og skrive blogg om det. Når du begynner å tjene penger på bloggen kan du begynne å kjøpe maten.

Anonymkode: e19e4...7d1

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg SKAL ha et jobbefri år. Har desverre ingen mulighet for å spare nei. Jeg har altfor lav inntekt til å kunne ta opp vanlige lån. Så eneste muligheten jeg har evt for lån er å ta opp lån uten sikkerhet.

Selvfølgelig er det verdt å ta et friår med å leve på lån uten sikkerhet.

Jeg vil med stor glede si opp jobben, men hvordan? Ja, jeg vet det er bare til å si opp, men hvordan skal jeg da etter at jeg har sagt opp klare å betale husleige, regninger, mat og bensin? 

Er ingenting jeg heller vil enn å si opp jobben, men spør først om et års permisjon, og får jeg ikke det så må jeg si opp. Og får jeg permisjon, er målet mitt å si opp jobben før permisjonstiden er ute :) 

ts.

Skrevet

Du får bli gravid. 

Anonymkode: 05cb8...6c7

• Liker 8
Skrevet

Nekter å tro at noen mener at dette er en god ide..... 

Anonymkode: a588b...0af

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg SKAL ha et jobbefri år. Har desverre ingen mulighet for å spare nei. Jeg har altfor lav inntekt til å kunne ta opp vanlige lån. Så eneste muligheten jeg har evt for lån er å ta opp lån uten sikkerhet.

Jeg vil med stor glede si opp jobben, men hvordan? Ja, jeg vet det er bare til å si opp, men hvordan skal jeg da etter at jeg har sagt opp klare å betale husleige, regninger, mat og bensin? 

Er ingenting jeg heller vil enn å si opp jobben, men spør først om et års permisjon, og får jeg ikke det så må jeg si opp. Og får jeg permisjon, er målet mitt å si opp jobben før permisjonstiden er ute :) 

ts.

Søk på lendo før du sier opp og ikke si noe om at du skal si opp og mister betalingsevne snart. 

La dem tro at du har tenkt å betale ned med det samme. Pengene flytter du på en annen konto. 

Et år er kort tid økonomisk. Etter to mnd uten jobb så ringer du de og sier at du ikke kan betale tilbake ennå, snufs, så frys lånet please også skal jeg prøve å ordne om to mnd. 

Gjenta til du er i jobb igjen. 

Skrevet

Åh, jeg glemte det viktige.

Søk lån hos mange forskjellige SAMME DAG. 

Da finner de ikke ut reell gjeld. Dersom du kan få 70 000 i forbrukslån feks så kan du søke fra fem forskjellige former og alle vil gi deg dyr gjeld så om du søker samme dag sier trolig alle fem ja. 

Og da har du 70 000 x 5!

Voilà, masse masse penger å velte seg rundt i og kose seg med. 

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts.

Er du totalt virkelighetsfjern eller?

Anonymkode: 826f3...50f

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...