Gå til innhold

Hater å snakke i telefon, er det noe galt med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri likt å snakke i tlf. Går fint om det er på jobb, for da snakker jeg bare med kunder osv. Men hater når feks en venninde ringer å vil prate. Kan vær litt «tilbaketrukken» av meg, kan det være derfor? Og er jeg den eneste? Hvorfor kan ikke folk bare sende en melding? 

Nå ringte nettopp en venninde, å jeg orker ikke å ta tlf.. så sender hun ingen melding om hva hun ville heller. Hva burde jeg gjøre??

Anonymkode: 725d3...49b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker det heller ikke, men har mindre problemer med nære venner enn ukjente. Hater å ringe kundeservice og legekontor osv.

Anonymkode: 1c50b...6fe

• Liker 1
Skrevet

Andre har andre behov enn deg. De ringer f.eks fordi de trenger venninnen sin men orker ikke å treffes. Da gidder man ikke sende melding til folk man oppfatter som folk som ikke bryr seg fordi de aldri tar telefonen eller er kort som bare det om de plukker den opp.

Anonymkode: 2fa4c...328

Skrevet

Ikke jeg heller :fnise: Og jeg elsker at verden blir så digitalisert at det ikke er like viktig lengre. Den meste av kommunikasjonen min foregår på sosiale medier og mail. Når jeg trenger hjelp av kundeservice til noe, så har de fleste en chat på nettsiden.

Den som oftest ringer meg for å skravle er bestemor, liksom. Men ignorerer ofte telefonene fordi jeg kidder ikke å snakke! Send meg en melding!!

Skrevet

Nei, ikke noe galt med deg. Jeg hater også å prate i telefonen...bla bla bla.. Lettere å kommunisere på andre måter, synes jeg!

Skrevet

Nei, det er flere som har det sånn. Jeg hater også å prate i telefonen, jeg lar ofte være å ta den... Send meg melding for pokker! :laugh:

Anonymkode: 41511...68e

Skrevet

Jeg misliker det også. Foretrekker melding, så kan man svare når det passer. Men det er overraskende mange som ringer når man har sendt en melding. Og ringer og ringer når de ikke får svar med en gang.

Anonymkode: 9fa5d...370

Skrevet

Jeg liker det heller ikke, føler de legger beslag på tiden min uten at jeg får noe igjen for det. Liker bedre å treffe folk personlig.

Anonymkode: 7ee02...490

Skrevet

Jeg liker heller ikke å snakke i telefonen, men i motsatte situasjoner. Syns det går helt fint å snakke med venner og familie, men jeg hater å ringe kundeservice og slike ting

Anonymkode: bfc66...6ad

Skrevet

Har det likens og sitter ofte å tenker gjennom hva en skal si før en ringer og hvordan samtalen kan komme til å gå. Heldigvis vet alle mine venner at jeg er slik, så det går på meldinger. Men på jobben blir det en god del telefoner, så er to triks som har hjulpe på telefonskrekken; 

1. Ha på lydløs. Av en eller annen grunn blir stresset mindre (og eg får sjansen til heller ringe opp igjen om eg ikkje føler for å ta den)

2. Bruker app som viser hvem nummeret tilhører, så får en 2 sek før en tar telefonen til å tenke igjennom hva en kan forvente

• Liker 1
Skrevet

I gamle dager ringte man, og hvis du fikk svar så betød det at personen var hjemme. Nå har det blitt sånn at man liksom skal være tilgjengelig over alt, enten det er på jobben, på toget, i senga, på legekontoret osv. Gjerne med spørsmål om hvorfor du ikke svarte med en gang. Og du kan ikke lenger unnskylde deg med at du ikke hørte telefonen. "Så du ikke at jeg har ringt?" Og de som sender meldinger purrer gjerne etter et par minutter, "fikk du meldingen min?"

• Liker 3
Skrevet

Jeg leste en bok om Susan Cain " stille" om introverte mennesker, de pleier som regel ikke å være glad i å snakke i tlf. sies at 40 % er introverte. 

Gjest Tom Bäcker
Skrevet

TV og telefon: tidstyver. Jeg skjønner godt hvordan TS har det.

Skrevet

Jeg liker heller ikke å snakke i telefon. Med mine nærmeste er det greit da. Men med andre folk, not so much... Føler at det lett blir misforståelser, at jeg ikke får fram hva jeg egentlig vil, jeg ser ikke den jeg snakker med så jeg kan ikke lese kroppsspråk og annen type kommunikasjon. Føler også at andre lett misforstår meg i telefon. 

Anonymkode: 98c77...809

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I gamle dager ringte man, og hvis du fikk svar så betød det at personen var hjemme. Nå har det blitt sånn at man liksom skal være tilgjengelig over alt, enten det er på jobben, på toget, i senga, på legekontoret osv. Gjerne med spørsmål om hvorfor du ikke svarte med en gang. Og du kan ikke lenger unnskylde deg med at du ikke hørte telefonen. "Så du ikke at jeg har ringt?" Og de som sender meldinger purrer gjerne etter et par minutter, "fikk du meldingen min?"

Helt enig. Et jævla mas.

Anonymkode: 99285...0e5

Skrevet

For min del handler det mye om at mesteparten av min kommunikasjon med andre går på observering (jeg snakker mye og deltar i samtalen), altså mens vi snakker så plukker jeg opp veldig mye underbevisst, som vi alle gjør. Bare en liten del av kommunikasjonen er jo verbal. Over telefon får man bare det personen sier og tonefallet, men du ser ikke kroppsholdning, blikk, små endringer i ansiktsuttrykket osv. Jeg tror det er derfor jeg misliker telefonsamtaler sånn, det stresser meg på en måte.

Anonymkode: ce1ea...308

Skrevet

Er akkurat som deg. Takler virkelig ikke det, og får panikk hvis jeg ser noen ringe meg, selv om det er familie og venner

• Liker 1
Skrevet

Hiver meg på de som ikke liker å snakke i telefonen. Blir helt utslitt😝 Synes telefoner til lege, frisør, skole etc går ganske greit. Det er korte samtaler med en agenda. Men lange samtaler med venner og familie er helt utmattende. Synes det blir så intenst. Kan liksom ikke ha en 10-sek stillhet på telefonen, som man kan når man møtes ansikt til ansikt👍

Anonymkode: ad55d...f3a

• Liker 2
Skrevet

Helt enig. Telefon er et mas. Kan fint ringe i jobbsammenheng når jeg må, og jeg ringer både lege og tannlege også selv om jeg ikke liker det. Men å prate i telefon bare for å prate...? 

Meldinger svarer man på når det passer og man får tid til å tenke, men telefonen gnåler og gnåler om man ikke kan ta den der og da og får man ikke tatt den så er man nærmest forpliktet til å ringe tilbake. Det er liksom ikke mulighet for å slippe unna. 

• Liker 2
Skrevet

Du er absolutt ikke alene! Både jeg og samboer HATER å snakke i telefon, så det blir alltid en diskusjon om hvem som skal ringe feks kundeservice dersom det er noe 🙈 Både mamma og pappa er også slik.. Så er nok mye mer vanlig enn du tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...