Gå til innhold

God frokost som kan lages kvelden før - trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei =)

Starter ny jobb neste uke, og må stå opp mye tidligere enn jeg er vant til, er i tillegg ikke et "frokost"menneske, så tenkte lage noe kvelden i forveien som frister slik at jeg faktisk spiser noe. Har dere noe tips? Jeg er ikke glad i frokostblanding, brødskiver, youghurt e.l så det eneste jeg kan komme på selv er typiske ting man lager til middag men i små porsjoner.

Anonymkode: ad22c...787

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med amerikanske pannekaker? :) Stek dem kvelden før. Om du vil ha dem varme på morgenen kan du ha dem noen minutter i ovnen mens du står på badet.

Skrevet

Sammenrullet tacolefse med godt fyll?

Skrevet

Salat kan fint stå over natten. Lag den enkel, salat, tomat, agurk, ost, skinke og noen krutonger (krutongene tar du i dagen etter).

Anonymkode: 86977...d35

Skrevet

Jeg synes eggerøre er veldig godt etter en natt i kjøleskapet, men kanskje litt kjedelig om du ikke spiser brød.. Vet ikke hvordan omelett smaker dagen etter, men den kan jo varmes i microen om du ikke vil lage på morgenen. Ellers kan jo middagsmat være en greie, om du synes rester er ok så kan du jo bare lage litt ekstra middag som du kan spise. Synes kokt ris og stekt kylling er godt dagen etter også. Kjenner en som spiser pannekaker til frokost, men de blir da laget på morgenen men du kan jo lage røre på kvelden for eksempel. Salat. Bake innbakte horn eller noe lignende som er lette å varme opp i ovnen. Wrap med noe godt i... Er brødmenneske så egentlig ikke tenkt over hvor vanskelig det er med frokost uten brød:fnise:

Anonymkode: 483d5...821

Skrevet

Frokostmuffins (på google fins det oppskrifter), omelett, fylte horn

Anonymkode: 079cd...345

• Liker 1
Skrevet

Piroger . Har ikke oppskrift i hodet , men det er lett å finne ut . Lag mange og frys ned . Så er det bare å varme dem i micro . Kan ha all slags fyll inni . Det reddet ihvertfall morgenene mine . Det er jo innbakt i deig , men smaker ikke som brød akkurat .

Anonymkode: 77d5f...46a

Skrevet

Knekkebrød med kalkunpålegg og skinkeost

Skrevet

Chiagrøt!

Anonymkode: 54f84...f43

• Liker 1
Skrevet

Kjøleskapsgrøt. Bland sammen kvelden før, sett i kjøleskapet og spist neste dag. Omelett kan spises kald. Du kan ha grove pizzasnurrer e.l. som du tar opp om kvelden og lar tine på benken til neste dag. Fruktsalat som står i kjøleskapet.

• Liker 2
Skrevet

Wraps med ost, skinke og salat?

Omelett og baconskive i grovt pitabrød eller wrap? Kald omelett er faktisk ganske godt 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...