AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #1 Skrevet 14. januar 2018 Og det går fint! Hvorfor er det sånn at hvis man sier at man er stygg, svarer alle med «nei, slikt må du ikke si!» eller «neida, alle er pene på hver sin måte!». Hva er det som er så galt med å være stygg? Jeg er klar over at jeg er det, og jeg har lært meg å leve med det. Personlig mener jeg at utseendet har veldig lite å si på hvor bra liv man får. Jeg er selvsikker til tross for at jeg er stygg, for jeg vet at jeg har mange andre kvaliteter som i mine øyne er mye viktigere enn at man ved en tilfeldighet fikk de genene som i dagens samfunn passer til skjønnhetsidealene. Jeg steller meg, dusjer og er like renslig som en hvilken somhelst annen person, jeg fikk bare ikke de genene som er ideelle for å bli sett på som «pen». Så kan noen fortelle meg, hvorfor er det så forferdelig å ikke lyve til seg selv, og erkjenne det lille faktum at man er stygg? Anonymkode: 1a2c8...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #2 Skrevet 14. januar 2018 Jeg er også stygg, eller mindre pen om du vil, og jeg er helt enig. Livet hadde uansett ikke blitt en døyt bedre om jeg hadde fikset på meg, og det er helt greit. Anonymkode: 7419f...9f7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #3 Skrevet 14. januar 2018 Jeg blir alltid så nysgjerrig på hvordan folk ser ut når de skriver sånn.. Veldig få nordmenn er stygge. Tror kanskje jeg har møtt 3-4 personer jeg har tenkt har vært litt mindre heldig, i løpet av hele mitt liv. Anonymkode: dda8b...ba5 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #4 Skrevet 14. januar 2018 Jeg synes jeg var stygg da jeg var i tenårene og jeg ble fortalt det også. Nå er jeg i midten av 20-årene og er riktig så pen. Det er galt å synes man er stygg, og det er galt å synes man er pen ... tydligvis ... Anonymkode: 4cbf6...d8a
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #5 Skrevet 14. januar 2018 Samfunnet legger opp til at det skal være viktig å være pen, at det er viktig at alle blir fortalt at de er pene. Noe som fører til at stygghet blir oppfattet som ikke akseptert og dårlig. Ironisk nok er det nok flere som blir psykisk syke av denne holdningen, enn om vi hadde akseptert at det var ok å være stygg uten at det betyr at man er et dårlig eller uinteressant menneske. De fleste IT nerder som har revolusjonert teknologiverden har vel ikke vært spesielt pene, men de har fortsatt oppnådd store ting og mange av dem har sikkert interessante og givende liv. Anonymkode: 17f52...96b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #6 Skrevet 14. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det går fint! Hvorfor er det sånn at hvis man sier at man er stygg, svarer alle med «nei, slikt må du ikke si!» eller «neida, alle er pene på hver sin måte!». Hva er det som er så galt med å være stygg? Jeg er klar over at jeg er det, og jeg har lært meg å leve med det. Personlig mener jeg at utseendet har veldig lite å si på hvor bra liv man får. Jeg er selvsikker til tross for at jeg er stygg, for jeg vet at jeg har mange andre kvaliteter som i mine øyne er mye viktigere enn at man ved en tilfeldighet fikk de genene som i dagens samfunn passer til skjønnhetsidealene. Jeg steller meg, dusjer og er like renslig som en hvilken somhelst annen person, jeg fikk bare ikke de genene som er ideelle for å bli sett på som «pen». Så kan noen fortelle meg, hvorfor er det så forferdelig å ikke lyve til seg selv, og erkjenne det lille faktum at man er stygg? Anonymkode: 1a2c8...3ca Tja, mange som mener de er stygge sliter med å finne en partner, slik kan det være et problem. Anonymkode: 7f23d...618 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #7 Skrevet 14. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir alltid så nysgjerrig på hvordan folk ser ut når de skriver sånn.. Veldig få nordmenn er stygge. Tror kanskje jeg har møtt 3-4 personer jeg har tenkt har vært litt mindre heldig, i løpet av hele mitt liv. Anonymkode: dda8b...ba5 For noe tull. Ta deg en tur til innlandet og observer. Anonymkode: 50116...fc1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #8 Skrevet 14. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tja, mange som mener de er stygge sliter med å finne en partner, slik kan det være et problem. Anonymkode: 7f23d...618 Det er også mange pene mennesker som sliter med å finne en partner Anonymkode: 17f52...96b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #9 Skrevet 14. januar 2018 Stygg er du nok ikke, du er bare ikke helt din type. Anonymkode: ba127...527 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #10 Skrevet 14. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir alltid så nysgjerrig på hvordan folk ser ut når de skriver sånn.. Veldig få nordmenn er stygge. Tror kanskje jeg har møtt 3-4 personer jeg har tenkt har vært litt mindre heldig, i løpet av hele mitt liv. Anonymkode: dda8b...ba5 Hvem har sagt at jeg er nordmann? Er blanding av to forskjellige raser, ikke at det har noe å si. Syntes bare det er merkelig at du at du skriver at svært få nordmenn er stygge, som om nordmenn er penere enn andre folkeslag. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, mange som mener de er stygge sliter med å finne en partner, slik kan det være et problem. Anonymkode: 7f23d...618 Alle kan få seg en partner, selv om man er stygg. Handler bare om hvor kresen man skal være til den andre parteren. Anonymkode: 1a2c8...3ca
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #11 Skrevet 14. januar 2018 Det er verre for kvinner å være stygg enn menn. Det baserer jeg på at jeg mye oftere ser menn med alle mulige bakgrunner med kvinner over deres egen klasse utseendemessig. Anonymkode: e29a0...47a 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #12 Skrevet 14. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, mange som mener de er stygge sliter med å finne en partner, slik kan det være et problem. Anonymkode: 7f23d...618 Da må man sørge for å veie opp med å være humoristisk, fresh, hyggelig, smart og snill, da får du flere tilbud enn de sure og dumme peningene. Anonymkode: 0b26b...345
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #13 Skrevet 14. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvem har sagt at jeg er nordmann? Er blanding av to forskjellige raser, ikke at det har noe å si. Syntes bare det er merkelig at du at du skriver at svært få nordmenn er stygge, som om nordmenn er penere enn andre folkeslag. Alle kan få seg en partner, selv om man er stygg. Handler bare om hvor kresen man skal være til den andre parteren. Anonymkode: 1a2c8...3ca Nei, man må jo ha noen kjærestefølelser for vedkommende. Det er ikke bare å velge å bli sammen med noen. Anonymkode: 7f23d...618 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #14 Skrevet 14. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må man sørge for å veie opp med å være humoristisk, fresh, hyggelig, smart og snill, da får du flere tilbud enn de sure og dumme peningene. Anonymkode: 0b26b...345 Menn er for visuelle, de går for de pene. Anonymkode: 7f23d...618
Hulderen Skrevet 14. januar 2018 #15 Skrevet 14. januar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det går fint! Hvorfor er det sånn at hvis man sier at man er stygg, svarer alle med «nei, slikt må du ikke si!» eller «neida, alle er pene på hver sin måte!». Hva er det som er så galt med å være stygg? Jeg er klar over at jeg er det, og jeg har lært meg å leve med det. Personlig mener jeg at utseendet har veldig lite å si på hvor bra liv man får. Jeg er selvsikker til tross for at jeg er stygg, for jeg vet at jeg har mange andre kvaliteter som i mine øyne er mye viktigere enn at man ved en tilfeldighet fikk de genene som i dagens samfunn passer til skjønnhetsidealene. Jeg steller meg, dusjer og er like renslig som en hvilken somhelst annen person, jeg fikk bare ikke de genene som er ideelle for å bli sett på som «pen». Så kan noen fortelle meg, hvorfor er det så forferdelig å ikke lyve til seg selv, og erkjenne det lille faktum at man er stygg? Anonymkode: 1a2c8...3ca Det er helt greit å være stygg, så lenge det er av utseende og ikke av oppførsel. 1
Silje92 Skrevet 14. januar 2018 #16 Skrevet 14. januar 2018 Heller en mindre pen/stygg person med bra personlighet enn en pen person med fæl personlighet Jeg synes ofte det er personligheten som gjør en person pen eller stygg jeg da men 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #17 Skrevet 14. januar 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noe tull. Ta deg en tur til innlandet og observer. Anonymkode: 50116...fc1 Jeg bor i innlandet. Anonymkode: dda8b...ba5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #18 Skrevet 14. januar 2018 Ts, hvordan ser du ut da, beskriv? Anonymkode: f6546...80e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå