Rotemor Skrevet 14. januar 2018 #1 Skrevet 14. januar 2018 Det er direkte motstridig. Sex og seksuell oppmerksomhet skal alltid være frivillig. Alt som ikke er frivillig skal altså ikke kategoriseres der. Trakassering, overgrep, voldtekt etc er ikke sex og har ingenting på det forumet å gjøre. Det at mange er i tvil er atter en bekreftelse på viktigheten av #metoo. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #2 Skrevet 14. januar 2018 Det er sex jo. Dog ufrivillig fra den ene parten. Men fortsatt sex. Anonymkode: f7292...c15 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #3 Skrevet 14. januar 2018 hvis metoo er så viktig, hva er problemet med at det også trekkes inn i sexualitet? eller er du bare bitter fordi metoo også legger en demper på din seksualitet? Anonymkode: 8f349...91a
Rotemor Skrevet 14. januar 2018 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sex jo. Dog ufrivillig fra den ene parten. Men fortsatt sex. Anonymkode: f7292...c15 Nei. Metoo handler ikke om sex. Det handler om sette grenser for trakassering. At menn trakasserer pga kåthet og maktsykhet gjør det ikke til sex. 1
Gjest middagshøyden Skrevet 14. januar 2018 #5 Skrevet 14. januar 2018 Rapporter trådene og håp moderatorene er enige med deg. Jeg er aldri i seksualitetsforumet selv, men synes så absolutt ikke at slike tråder hører til der.
Rotemor Skrevet 14. januar 2018 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: hvis metoo er så viktig, hva er problemet med at det også trekkes inn i sexualitet? eller er du bare bitter fordi metoo også legger en demper på din seksualitet? Anonymkode: 8f349...91a På hvilken måte skal en bevisstgjøringskampanje mot trakassering hemme? Og tror du kvinner blir bitre hvis de klådd mindre på i upassende settinger? 1
Gjest GiftMann38 Skrevet 14. januar 2018 #7 Skrevet 14. januar 2018 4 hours ago, Rotemor said: Det er direkte motstridig. Sex og seksuell oppmerksomhet skal alltid være frivillig. Alt som ikke er frivillig skal altså ikke kategoriseres der. Trakassering, overgrep, voldtekt etc er ikke sex og har ingenting på det forumet å gjøre. Det at mange er i tvil er atter en bekreftelse på viktigheten av #metoo. Selvsagt handler det om sex. Forhåpentligvis fortsetter man å diskutere verden som den er fremfor hvordan man skulle ønske den var.
Rotemor Skrevet 14. januar 2018 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2018 2 minutter siden, GiftMann38 skrev: Selvsagt handler det om sex. Forhåpentligvis fortsetter man å diskutere verden som den er fremfor hvordan man skulle ønske den var. Det handler ikke om sex for en kvinne som bli overrumplet, nei. Voldtektsofre refererer ikke til «han jeg hadde sex med». Ofrene som har stått frem snakker ikke im flørting.... 1
Gjest GiftMann38 Skrevet 14. januar 2018 #9 Skrevet 14. januar 2018 1 minutt siden, Rotemor said: Det handler ikke om sex for en kvinne som bli overrumplet, nei. Voldtektsofre refererer ikke til «han jeg hadde sex med». Ofrene som har stått frem snakker ikke im flørting.... Helt irrelevant. Det blir som skrotingene som snakker om at "voldtekt ikke er sex!" . Selvsagt er det en form for sex, sex er per. definisjon penis i vagina.
Rotemor Skrevet 14. januar 2018 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2018 5 minutter siden, GiftMann38 skrev: Helt irrelevant. Det blir som skrotingene som snakker om at "voldtekt ikke er sex!" . Selvsagt er det en form for sex, sex er per. definisjon penis i vagina. Nei. Men det har ingen hensikt å diskutere med en som ikke selv kjenner til hvor grensen bør gå eller klarer å formidle til sine barn hva normal respekt for andre innebærer. 1
Gjest GiftMann38 Skrevet 14. januar 2018 #11 Skrevet 14. januar 2018 1 minutt siden, Rotemor said: Nei. Men det har ingen hensikt å diskutere med en som ikke selv kjenner til hvor grensen bør gå eller klarer å formidle til sine barn hva normal respekt for andre innebærer. Og ellers, bilen går bra?
Rotemor Skrevet 14. januar 2018 Forfatter #12 Skrevet 14. januar 2018 Til info: Giftmann38 er ignorert av meg. Jeg ser ikke innlegg fra den. 1
Miklo Velka Skrevet 14. januar 2018 #13 Skrevet 14. januar 2018 4 hours ago, Rotemor said: Trakassering, overgrep, voldtekt etc er ikke sex og har ingenting på det forumet å gjøre. Om du tenker på forumet som heter Seksualitet, så burde det ikke være noe i veien for å diskutere seksuell trakassering der. Sitat, Store norske leksikon:"Verdens helseorganisasjon (WHO) har definert seksualiteten som en integrert del av hvert menneskes personlighet, som et aspekt ved det å være menneske, et aspekt som ikke kan skilles fra andre aspekter ved livet. I tråd med dette synet er seksualiteten noe langt mer enn samleie mellom mann og kvinne. Den omfatter et bredt spekter av følelsesmessige relasjoner mellom mennesker, og påvirker tanker, følelser, handlinger og mellommenneskelig respons – og derigjennom vår psykiske og fysiske helse."
Gjest GiftMann38 Skrevet 14. januar 2018 #14 Skrevet 14. januar 2018 16 minutter siden, Rotemor said: Til info: Giftmann38 er ignorert av meg. Jeg ser ikke innlegg fra den.
Rotemor Skrevet 14. januar 2018 Forfatter #15 Skrevet 14. januar 2018 9 minutter siden, Miklo Velka skrev: Om du tenker på forumet som heter Seksualitet, så burde det ikke være noe i veien for å diskutere seksuell trakassering der. Sitat, Store norske leksikon:"Verdens helseorganisasjon (WHO) har definert seksualiteten som en integrert del av hvert menneskes personlighet, som et aspekt ved det å være menneske, et aspekt som ikke kan skilles fra andre aspekter ved livet. I tråd med dette synet er seksualiteten noe langt mer enn samleie mellom mann og kvinne. Den omfatter et bredt spekter av følelsesmessige relasjoner mellom mennesker, og påvirker tanker, følelser, handlinger og mellommenneskelig respons – og derigjennom vår psykiske og fysiske helse." #metoo-kampanjen refererer jeg til. Og jeg ønsker å sette søkelys på hvorfor folk forbinder den med seksualitet.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #16 Skrevet 14. januar 2018 39 minutter siden, Rotemor skrev: Nei. Metoo handler ikke om sex. Det handler om sette grenser for trakassering. At menn trakasserer pga kåthet og maktsykhet gjør det ikke til sex. Hvis du har sex med sjefen din og siden skriver et MeToo-innlegg på FB der du skriker ut om hvor forferdelig det var at sjefen din hadde sex med deg, han som er din overordnede, så er det fortsatt sex. Anonymkode: da782...d56
Miklo Velka Skrevet 14. januar 2018 #17 Skrevet 14. januar 2018 1 minutt siden, Rotemor said: #metoo-kampanjen refererer jeg til. Og jeg ønsker å sette søkelys på hvorfor folk forbinder den med seksualitet. Ja, og da svarte jeg med det du siterte.
Rotemor Skrevet 14. januar 2018 Forfatter #18 Skrevet 14. januar 2018 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har sex med sjefen din og siden skriver et MeToo-innlegg på FB der du skriker ut om hvor forferdelig det var at sjefen din hadde sex med deg, han som er din overordnede, så er det fortsatt sex. Anonymkode: da782...d56 #metoo handler ikke om angrende kvinner. Av alle dumme ting jeg har lest om kampanjen så tar du kaka... snakk om å ikke forstå noe!!! Endret 14. januar 2018 av Rotemor 1
Rotemor Skrevet 14. januar 2018 Forfatter #19 Skrevet 14. januar 2018 12 minutter siden, Miklo Velka skrev: Ja, og da svarte jeg med det du siterte. Ja, jeg skjønner hva du mener også, men dette handler om mye mer.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #20 Skrevet 14. januar 2018 6 timer siden, GiftMann38 skrev: Selvsagt handler det om sex. Forhåpentligvis fortsetter man å diskutere verden som den er fremfor hvordan man skulle ønske den var. Det handler ikke om sex nei, det handler om kvinnesyn. Anonymkode: a56a0...b74 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå