Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nå skal vi på skoletur fra tirsdag til onsdag, og jeg gruer meg.

Vi skal alle sammen sove i kantinen. Vi blir ca. 130 stk. Klarer ikke å se for meg hvordan dette skal løses når det kommer til dusjing, skifte av klær (både til pysjamas og til nye klær dagen etter), tannpuss og evt. det å ta medisiner for de som trenger det. Og ser ikke helt for meg at man kan være trygge på at alle eiendeler får stå i fred heller. Det blir 36 timer med noen konstant oppi nakken på meg. 36 timer uten privatliv. 

Er det noen som har vært på lignende tur før? Hvordan gikk det?

Er det greit å gå i samme klær 2 dager på rad? Og å hoppe over dusjen?

Anonymkode: 8de1e...7a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det greit å gå i samme klær to dager på rad medmindre dere skal ha aktiviteter som gjør at dere blir skikkelig svette. Dusje trenger dere heller ikke men det bør være muligheter for å vaske seg. Et eller annet sted må det også være en håndvask eller flere så dere får pusset tenner. Men siden dette er en kantine så må det være toalett i rimelig nærhet. 

Bytte klær får dere bare gjøre der dere sover. Snu ryggen til de andre og bytt i vei. Tenk på det som at det ikke er verre enn å vise seg i bikini på stranda. (Gå evt. på do eller i en stille del av korridoren utenfor når du skal ha på BH. Det er den mest tricky manøveren.) 

• Liker 2
Skrevet

I sånne situasjoner tar alle litt enklere på ting enn til vanlig. En dag uten dusj går bra, om ikke du skal drive med hard fysisk aktivitet. Enkel hygiene kan ivaretas med våtservietter (og evt. tørrsjampo) for en dags skyld. Klesskift kan gjøres på toalettet e.l., det samme med eventuelle medisiner som ikke kan tas i full offentlighet. Er du redd for tingene dine så ikke ta med verdisaker som ikke kan låses ned i en sekk/koffert/bag (mange kan låses med en liten hengelås gjennom glidelåsene). 

Behovet for privatliv kan jeg ikke hjelpe deg med, dessverre, men jeg kjenner følelsen. Fest blikket på onsdag kveld, og ta time-out i en stille krok eller på toalettet om det blir for mye for deg. (Toalettet kan brukes til mye! :fnise: ) 

Lykke til! Dette går bra. :hug:

Anonymkode: 5b432...839

Skrevet

Det er bare en natt, det går så fint.

Dusj før du reiser, kroppen overlever en dag uten dusj og håret skal helst ikke vaskes hver dag uansett [I verste fall kan du jo dusje når du kommer hjem igjen dagen etter om det er veldig viktig for deg med daglig dusj].

Ikke ta med verdisaker, med mindre du kan pakke det fint ned og har oversikt. Samme klær to dager på rad går fint, det er virkelig ingen som bryr seg. Ta med noe å lese/gjøre, se deg ut en stille plass om du trenger tid for deg selv. Tannpuss kan gjøres på toalett, samme med bytting av klær. Klær kan også byttes inni soveposen om du tar med en. Bare gjør det du kan for å gjøre ting så praktisk som mulig, det trenger ikke være så ille ;)

Medisiner kan folk fint ta, sett alarm på mobilen og ha medisinen i veske/liten beholder.

Har vært mye på overnattinger, så vet litt om hvordan det er å dele rom med mange folk. Har selv også slitt med sosial angst, men har som regel tatt med nettbrett og hodetelefoner, så har kunnet gjemt meg i Netflix om det har vært nett, eller en bok :fnise:  

Anonymkode: 2735b...a45

• Liker 2
Skrevet

Herregud, slapp av, dette er for en helg. 

Ingen har dævva av harde liggeunderlag og svette sokker ila tre dager. 

• Liker 2
Skrevet

Hvordan overlevde man i gamle dager......

Anonymkode: c53bb...038

• Liker 1
Gjest Ørnefaren
Skrevet

Mulig å leie seg inn på hotell?

Skrevet

Hvilken skole skal dere til? På min skole har de iallefall mange toalett med og uten dusj på flere steder i bygget :) Synes det er helt ok å gå i samme klær 2 dager på rad, du kan sove i pyjamas og skifte på toalettet.

Anonymkode: 0f451...519

Skrevet

Vi skal til høgskolen i Hedmark, avdeling Evenstad. Mener å huske det er 6 doer i hovedbygget. Vet ikke om vi får tilgang på det andre bygget. Likevel, 130 personer som skal pusse tenna samtidig og gå på do samtidig om morgenen og alt det der.. Kan kanskje nevne at læreren ikke er vant med en så stor klasse. Vi er over halvparten så mange som de har hatt årene før.

Vi skal bare ha et super dupert kreativt gruppeprosjekt i økonomi og entrepenørskap, så jeg tviler på det blir mye fysisk aktivitet, men kanskje litt, siden den skolen ligger midt i skogen.

Har ingen planer om å ta med meg gullsmykker og denslags, men det var en lur ide å skaffe seg hengelås til baggen :). Kan kanskje også bruke den som pute.

Blir litt vanskelig å snu ryggen til sidemannen når jeg får folk på alle sider rundt meg, men jeg kan sikkert bytte på do. Føler det blir litt hensynsløst med så mange der, men det får bare gå.

Har blitt veldig mye mobbet tidligere fordi jeg klarte å gå i samme genser to dager på rad, og på grunn av matvalg og hygiene, noe som gjør at jeg ikke helt vet hvor grensene egentlig går på hva som er akseptabelt. Går greit for meg alene å gå en dag eller to ekstra i samme klær, men liker ikke å bli sett slik.

Vi skal få mere informasjon i morgen; blir det rart å spørre om slikt (foran alle andre)?

TS.

Anonymkode: 8de1e...7a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...