Gå til innhold

Hva ville dere gjort på tampen her... Bytte lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har egentlig en fastlege jeg er fornøyd med men vedkommende jeg har lar meg nesten ikke slippe til når jeg kommer inn for time. Hun er veldig skravlete og stiller alltid de samme standard spørsmålene når jeg kommer. Har egentlig kjent lenge at jeg vil bytte. Men nav er med i bilde og hun vet mest om meg men samtidig så er ikke de 20.min nok når jeg er der. Burde jeg gjøre som jeg føler for å bytte fastlege eller holde ut? Det er snart så nav kaller inn fastlegen min for samtale...

Anonymkode: 9aba0...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve, men lite sannsynlig at det forandrer noe. De stirrer bare i skjermen, og vil helst ha deg ut døren før du har rukket å satt deg.

Er du riktig så heldig får du en henvisning og et par resepter. 

Skrevet

Andre synspunkt?

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei har egentlig en fastlege jeg er fornøyd med men vedkommende jeg har lar meg nesten ikke slippe til når jeg kommer inn for time. Hun er veldig skravlete og stiller alltid de samme standard spørsmålene når jeg kommer. Har egentlig kjent lenge at jeg vil bytte. Men nav er med i bilde og hun vet mest om meg men samtidig så er ikke de 20.min nok når jeg er der. Burde jeg gjøre som jeg føler for å bytte fastlege eller holde ut? Det er snart så nav kaller inn fastlegen min for samtale...

Bestill dobbelt-timer.

Anonymkode: a3f68...d74

• Liker 2
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestill dobbelt-timer.

Anonymkode: a3f68...d74

Det er ikke alle steder man kan bestille dobbelttime. Dessuten ser det ut som at h*n allerede har bestilt dobbelttime. 

TS: selvfølgelig kan du bytte, men det er ikke sikkert det er noe bedre hos andre leger. En annen ting du kan gjøre er å ta ordet. Noen ganger er det lov å avbryte mennesker. Jeg har bytta lege 3 ganger mens jeg har vært under NAV og det har ikke hatt noe å si. En ny lege vil bli kjent med deg etterhvert og h*n kan lese journalen din om nødvendig :)

• Liker 1
Skrevet

20 min er standardtime hos lege. 

Anonymkode: df8c7...c03

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

20 min er standardtime hos lege. 

Anonymkode: df8c7...c03

Det har ikke vært det før hos min lege. Kan heller ikke bestille dobbelttime. 

Skrevet

Jeg bytter alltid når jeg får en lege jeg ikke trives med. Om legen ikke hører på det du sier så er det jo ikke noe poeng i å komme dit.

Anonymkode: 107e5...195

• Liker 1
Skrevet
På 14.1.2018 den 7.10, AnonymBruker skrev:

Bytt i vei hvis det er det du ønsker. Ser ingenting i veien for det

Skrevet
På 14.1.2018 den 7.20, Perle skrev:

Du kan jo prøve, men lite sannsynlig at det forandrer noe. De stirrer bare i skjermen, og vil helst ha deg ut døren før du har rukket å satt deg.

Er du riktig så heldig får du en henvisning og et par resepter. 

Alle fastleger er ikke slik. Høres ut som du og burde bytte

Skrevet

Bestill flere timer på rad slik at du får nok tid til å si det du trenger å si. 

Anonymkode: 38830...335

Skrevet

Tror ikke jeg har vært inne hos legen i 20 minutter på mange år. Hun er alltid veldig forsinket og har dårlig tid, så det blir mest inn og ut.
Jeg venter ca 3 uker på time, 1-2 timer på venterom, og får 10 minutter inne hos legen. Kan sikkert bytte til de 2 som er ledige i byen, men har hatt flere tidligere og det er det samme over alt.
Legesystemet slik det er i dag, fungerer ikke.

Anonymkode: 2c9d3...d16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...