AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #1 Del Skrevet 14. januar 2018 Jeg og mannen min fikk en jente tidlig. Hun er 15 år nå. Så har vi fått en jente til nå. Hun er 2 år til sommeren. Vi har begynt å tenke på sommerferie, og jeg synes det er vanskelig å finne noe som er barnevennlig for 2-åringen og gøy for 15-åringen i tillegg. Mange foreslår syden, men jeg kvier meg på det. Etter at jeg fikk små igjen så bekymrer jeg meg lett, og når jeg tenker syden så tenker jeg på Madelene McCann og den saken, og får helt angst. Jeg er veldig redd for å ta med 2-åringen til slike steder. Jeg er så redd for kidnapping, at hun skal komme bort fra meg, eller at noe skal skje. Jeg er en som generelt bekymrer meg lett, spesielt etter at jeg fikk en attpåklatt. Jeg greier ikke kose meg på ferier eller reiser, for jeg bekymrer meg og er redd for alt som kan gå galt. Er det noen som har ferietips til meg, eller kanskje gode råd for hvordan jeg skal takle dette? Jeg har i perioder prøvd psykolog, uten at jeg synes det hjelper. Må bare presisere at jeg er en 100% oppegående mor, ressurssterk, vi har gode jobber og er helt vanlige. Men jeg bekymrer meg veldig lett for ting. Det er utrolig slitsomt... Anonymkode: 2bf4e...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 14. januar 2018 #2 Del Skrevet 14. januar 2018 Det kan jo skje uansett i verden. Det er sjeldent at sånt skjer, spesielt i syden. Og husk at de var uansvarlig og forlot barnet på rommet alene. Dra til et trygt og barnevennlig hotell med barnebasseng etc og nært strand og sentrum. Da har alle kjekke ting innen rekkevidde Dra på ferie! Kos deg! Og tenk på at din frykt vil påvirke barna og du ønsker jo at de skal bli trygge og selvstendige mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #3 Del Skrevet 14. januar 2018 Å bekymre seg for kidnapping på ferie er jo egentlig totalt irrasjonelt, men det vet du jo. McCann-saken er et uløst mysterium, og husk at de gikk fra barna sine. Jeg har både små barn og store barn selv, og hvis det er noe jeg er bekymret for er det jo de store barna. De farter mye på egenhånd, i mørket nå om vinteren, de er på fest der ting kan skje... Men jeg kan jo ikke sperre dem inne heller, jeg får dem til å ta fornuftige forholdsregler og så må jeg bare håpe det beste. Poenget er at en totalt usannsynlig kidnapping er meningsløs bruk av energi, når det strengt tatt kan skje fæle ting hvor som helst og når som helst. Men som sagt, når du har angst vet jeg ikke om slike kommentarer er til hjelp for deg. Men jeg ville virkelig prøvd å komme ut av tankemønsteret, for det kan koste barna dine mange fine opplevelser fordi mamma ikke tør... Anonymkode: 00d3c...c90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 14. januar 2018 #4 Del Skrevet 14. januar 2018 (endret) Du bør få henvisning til psykolog før du sprer den irrasjonelle frykten over på ungene dine. Edit: femtenåringen din er nå såpass gamnel at h*n kan underholde seg selv, og være en resurs, fremfor et extra barn. Endret 14. januar 2018 av Perle 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #5 Del Skrevet 14. januar 2018 Du bør få profesjonell hjelp for å takle denne angsten din, det er ikke bra og det kan påvirke barna dine selv om du ikke mener at det skal det. Det finnes mange familievennlige steder og hoteller. 2-åringen er vel ikke så kresen på hvordan ting skal være, så hør heller med 15-åringen om hva hun kunne tenkt seg. Mange flotte steder i Norge også eller de andre nordiske landene, om det føles tryggere for deg nå i første omgang. Anonymkode: 6fb22...f63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 14. januar 2018 #6 Del Skrevet 14. januar 2018 Slutt å spekulere i Madeline McCann!! TS: Første dagen i syden vil du være litt på tuppa, men så venner du deg til omgivelsene og finner en rytme, og kroppen begynner å slappe av. Vi er slik laget at vi venner oss til nye ting. Du kan på forhånd tenke ut hvordan dere skal gjøre det for at du synes dere passer godt på ungene. Jeg er også litt hønemor, så jeg etterlater ikke ungene på bamseklubb, alene i babybasseng, vandre rundt alene. I restauranten går vi også sammen. Og jeg går ikke fra dem på rommet, etter leggetid sitter vi voksne på verandaen og leser og slikt. Din 15-åring må kanskje få bade i basseng litt mer fritt, jeg har ikke så store barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 14. januar 2018 #7 Del Skrevet 14. januar 2018 campingplass kanskje. Der er det andre folk så sikkert noen ungdommer 15-åringen kan være med og andre barn 2-åringen kan leke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #8 Del Skrevet 14. januar 2018 Du har jo en mann som kanskje er OK i toppen? Ikke la dine psykiske problemer ødelegge for hele familien. Når dere først kommer ned. Vil du se hvor fint det går. Dere vil få det helt fint! Anonymkode: 7b4ec...e2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #9 Del Skrevet 14. januar 2018 Hytte i Danmark eller Sverige eller campingplass, vil jeg foreslå. Føles lettere å være i land der man forstår språket. Anonymkode: 684ca...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 14. januar 2018 #10 Del Skrevet 14. januar 2018 Men kjære deg, reis nå til "Syden", da.... En toåring blir jo ikke kidnappet så lenge barnet blir passet på! Og det må man jo gjøre uansett med en 2-åring.... Finn et familiehotell på Kreta eller noe sånt, gjerne i nærheten av Chania for eksempel.... Litt butikker for 15-åringen. Lei en bil og kjør og se dere om en dag eller tre... Alternativt Alcudia på Mallorca (der har jeg aldri vært, men det går da for å være veldig barnevennlig). Du kan ikke la være å reise på sommerferie av frykt for at 2-åringen skal bli kidnappet! Greit at man holder seg unna de verste urolige områdene, men "normale" feriesteder? Dersom du oppriktig er så redd for dette synes jeg du skal få hjelp... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #11 Del Skrevet 14. januar 2018 Jeg hadde vært langt mer bekymret for min 15 år gamle datter på sydentur. Finner seg noen venner på hotellet, får lov til å være med dem av dere, så blir de kjent med noen andre, og der blir hun voldtatt og arret for livet. En 2-åring derimot, har man kontroll på hele tiden. Å tro at man har det på en 15-åring er ønsketenking. Anonymkode: 00c95...5a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #12 Del Skrevet 14. januar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen min fikk en jente tidlig. Hun er 15 år nå. Så har vi fått en jente til nå. Hun er 2 år til sommeren. Vi har begynt å tenke på sommerferie, og jeg synes det er vanskelig å finne noe som er barnevennlig for 2-åringen og gøy for 15-åringen i tillegg. Mange foreslår syden, men jeg kvier meg på det. Etter at jeg fikk små igjen så bekymrer jeg meg lett, og når jeg tenker syden så tenker jeg på Madelene McCann og den saken, og får helt angst. Jeg er veldig redd for å ta med 2-åringen til slike steder. Jeg er så redd for kidnapping, at hun skal komme bort fra meg, eller at noe skal skje. Jeg er en som generelt bekymrer meg lett, spesielt etter at jeg fikk en attpåklatt. Jeg greier ikke kose meg på ferier eller reiser, for jeg bekymrer meg og er redd for alt som kan gå galt. Er det noen som har ferietips til meg, eller kanskje gode råd for hvordan jeg skal takle dette? Jeg har i perioder prøvd psykolog, uten at jeg synes det hjelper. Må bare presisere at jeg er en 100% oppegående mor, ressurssterk, vi har gode jobber og er helt vanlige. Men jeg bekymrer meg veldig lett for ting. Det er utrolig slitsomt... Anonymkode: 2bf4e...670 Du burde oppsøke noen å snakke med. Å bekymre seg så mye er skadelig og ikke normalt. Forøvrig så er det noe som ikke stemmer med Madeleine saken, tror ikke du skal bekymre deg sånn for det. Anonymkode: 5cbef...b5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 14. januar 2018 #13 Del Skrevet 14. januar 2018 Toåringen din kan sikkert få det gøy uansett. Tenåringer er litt vanskeligere. Hva om eldstejenta får komme med mange forslag, så velger dere det du synes høres best ut? Evt. kan hun kanskje få med seg ei venninne? Ellers så tror jeg at sånne store badeanlegg er like morsomt for store som for små barn : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #14 Del Skrevet 14. januar 2018 Kjære TS, jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Før hver ferie er jeg helt på tuppa of fantaserer om alt som kan skje (og det er ikke rent lite for å si det sånn) MEN Jeg ønsker bedre for barna mine enn at de skal bli like redde som meg. Derfor reiser jeg på ferie mens jeg aktivt bruker sannsynlighetsregning. For, statistisk sett, hvor mange barn har blitt kidnappet fra feriesteder i "Syden"? Hvor mange norske barn har forsvunnet i utlandet de siste årene? OSV. Så for barnas delmå du ta tak i dette. Når psyken din hindrer deg i å leve et normalt liv, da er det definert som psykisk sykdom som man må gjøre noe med. Anonymkode: 2846d...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #15 Del Skrevet 14. januar 2018 Kidnapping kan da skjer hvor som helst i hele verden. Er jo flere bsrn som er kidnappet, voldtatt, drept jern i landet også. Flere av de er jo ikke engang funnet. Til og med du selv kan bli kidnappet. Det er sjelden det skjer, så slipp taket i den redselen der. Jeg har vært mye på ferie i utlandet med barna fra de var små, har aldri vært redd for noe som helst. Det går nok bra så lenge eldste din ig barnefar har klare tanker. La ikke din redsel ødelegge for alle andre. Anonymkode: cdfae...44a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 15. januar 2018 #16 Del Skrevet 15. januar 2018 Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner - Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå