AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #21 Skrevet 14. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Temmelig mange som tydeligvis har null peiling på hva de egentlig skriver om her... Dersom man har kriminelt rulleblad som risikerer man faktisk å bli luket ut, iallefall hvis det er snakk om veldig alvorlige saker. Fremmedlegionen sjekker faktisk opp mot for eksempel Interpol, dersom noen er ettersøkt for drap... Anonymkode: 7ecf4...3cd Ja, nå er det vel ikke så sannsynlig at noen fra KG har drept noen og vil bli med der. Så vidt jeg vet! Anonymkode: 1a1f8...33f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #22 Skrevet 14. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, nå er det vel ikke så sannsynlig at noen fra KG har drept noen og vil bli med der. Så vidt jeg vet! Anonymkode: 1a1f8...33f Og du sitter på informasjon om hvor mange soldater tilknyttet Fremmedlegionen som faktisk er krig vært år, eller iløpet av for eksempel de siste 10 eller 15 årene? Anonymkode: 7ecf4...3cd
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #23 Skrevet 14. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Temmelig mange som tydeligvis har null peiling på hva de egentlig skriver om her... Dersom man har kriminelt rulleblad som risikerer man faktisk å bli luket ut, iallefall hvis det er snakk om veldig alvorlige saker. Fremmedlegionen sjekker faktisk opp mot for eksempel Interpol, dersom noen er ettersøkt for drap... Anonymkode: 7ecf4...3cd Ja, nå tenker jeg sjelden på drapsmenn når jeg hører ordet kriminell, så beklager at jeg ikke var mer spesifikk. Jeg tenkte mer på vinning, vold og denslags. Dommer man soner ferdig og som gir rulleblad som igjen hindrer mange å få vanlig arbeid og bli en del av samfunnet. Ikke folk som er ettersøkt av interpol. Det norske forsvaret ser og gjennom fingrene med denslags dommer om man er `rette mann` for jobben. Bare så det er sagt. Anonymkode: 45fe9...c16 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #24 Skrevet 14. januar 2018 Vel, en kjent nynazist som bombet 1.ste mai-toget i Oslo i 1979 flyktet til Frankrike og meldte seg til fremmedlegionen for å slippe unna straff. Det hadde altså ikke direkte å gjøre med glede for å drepe, det var bare det at han ville slippe unna fengsel for det han hadde gjort (terrorisme). Han holdt ikke ut i mer enn noen måneder, så dro han tilbake hit til Norge og tok straffen sin. Han søkte tilflukt i den franske fremmedlegionen. Han stakk etter noen måneder av fra fremmedlegionen og søkte tilflukt i den norske ambassaden.https://no.wikipedia.org/wiki/Bombeangrepet_mot_1._mai-toget_i_Oslo_1979 Anonymkode: 0338d...d68
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #25 Skrevet 15. januar 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Vel, en kjent nynazist som bombet 1.ste mai-toget i Oslo i 1979 flyktet til Frankrike og meldte seg til fremmedlegionen for å slippe unna straff. Det hadde altså ikke direkte å gjøre med glede for å drepe, det var bare det at han ville slippe unna fengsel for det han hadde gjort (terrorisme). Han holdt ikke ut i mer enn noen måneder, så dro han tilbake hit til Norge og tok straffen sin. Han søkte tilflukt i den franske fremmedlegionen. Han stakk etter noen måneder av fra fremmedlegionen og søkte tilflukt i den norske ambassaden.https://no.wikipedia.org/wiki/Bombeangrepet_mot_1._mai-toget_i_Oslo_1979 Anonymkode: 0338d...d68 Haha, for en stayer Anonymkode: 67123...ddd
T-Rex Skrevet 15. januar 2018 #26 Skrevet 15. januar 2018 Jeg har nå lest halvveis i to legionærberetninger tilgjengelige på Nasjonalbiblioteket (kan leses på nett). De har bekreftet mine fordommer. Det virker veldig "Hardyguttene-went-violent". 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #27 Skrevet 15. januar 2018 I dag har de strenge kontroller på din bakgrunn, og virker mer som en helprofesjonell militæravdeling til Frankrike, enn "leiesoldater" som sloss for suspekte Franske oppdrag, som det tidligere kanskje var. Men, hvorfor Nordmenn verver seg? 1. Mystikk, mer variasjon (jfr. at folk fra hele verden verver seg der) 2. Ny start på livet - kan få Fransk statsborgerskap. 3. Du får trening og oppdrag som få Norske avdelinger kan tilby. Så vidt jeg vet, er det stort sett bare Norske spesialstyrker som trener i Ørken, Jungel, og liknende. Så Fremmedlegionen kan være som en mellomting mellom TMBN og HJK/FSK. 4. Du har lyst å utfordre deg ekstra. Drar du i Fremmedlegionen, så må du både lære deg nytt språk, og sette deg inn i en helt annen kultur enn det du er vant med. 5. Du vil oppleve mer kamphandling. Anonymkode: 701c3...813 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå