Blueberry Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #21 Skrevet 8. februar 2005 Hvorfor er det så viktig med fire av tingene' date=' men ikke sixpencen i skoa? For dere skal vel ikke ha det? Hvis dere ikke har det blir jo hele greia ødelagt, og det betyr ikke lykke lenger, tror nå jeg.... [/quote'] Penny er vel ikke den mest utbredte valutaen i Norge nå for tiden... Det er ikke det at man må oppfylle ordtaket for hvis ikke bringer det ulykke. Det er bare en litt morsom ting å gjøre... Ikke ta alt så voldsomt seriøst.
maki Skrevet 8. februar 2005 #22 Skrevet 8. februar 2005 tenkte jeg skulle ta en 50 øring jeg. Når amrikanerne og engelskkvinnene kan bruke sine egene mynter kan vel vi også det
Gjest Soon Mrs S Skrevet 8. februar 2005 #23 Skrevet 8. februar 2005 Kommer sannsynligvis til å gjøre alle de tingene i ordtaket. Men kommer neppe til å gi den skylda om det skulle gå til H..... med forholdet og ikke skulle bli rik i fremtiden
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #24 Skrevet 8. februar 2005 Leste en plass der dette ordtaket var beskrevet.. husker det ikke helt men skal prøve: Something old - For ikke og glemme fortiden Something new - For og vise at du starter på noe nytt Something borrowed - Husker ikke denne helt, men hadde med slekt og venner og gjøre. Something blue - Hadde noe med barn og gjøre tror jeg. And a sixpence in your shoe - For og sørge for brudeparet økonomisk. Skal prøve og ha alle disse tingene, bortsett fra en sixpence da.. Blir vel heller en femmer eller nå
Annie78 Skrevet 8. februar 2005 #25 Skrevet 8. februar 2005 Sliter med det gamle og det lånte, jeg...Har jo ny kjole, nytt slør, nue sko, smykker, strømper, undertøy, sminke, hår... Kunne kanskje puttet et par ting i BH'en... Blir litt gammeldags og overtroisk når det gjelder sånne tradisjonelle ting, jeg.....
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 9. februar 2005 #26 Skrevet 9. februar 2005 Her er en link til hva dette står for
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #27 Skrevet 9. februar 2005 Se der ja... Husket ikke sååå mye feil da.. :-)
Blueberry Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #28 Skrevet 9. februar 2005 Se der ja... Husket ikke sååå mye feil da.. :-) Du e flinke *Arkatus*!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå