P22 Skrevet 13. januar 2018 #1 Skrevet 13. januar 2018 Hei.. i min bedrift begynte vi akkurat med å ta betalt for posene våres. ( for én uke siden)Tidligere brukte vi fritt poser til kunder, søppel osv... liten omstilling for oss alle, men kom fort inn i det. Men det er ikke mange noen av de ansatte har glemt. men nå hører jeg fra mine kollegaer at sjefen (som har andre sjefer over seg som ikke har godkjent denne reglen) at visst de glemmer å ta betalt for en pose, må de selv slå den inn på kassen å betale?! er dette lov? Å belaste sine ansatte med penger når de glemmer?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #2 Skrevet 13. januar 2018 Dette høres litt rart ut. Har jobbet i to butikker tidligere, og det hendte jo at jeg glemte å slå inn posen eller kunden ba om en ekstra pose. Var aldri noe mas fra sjefen om at vi måtte betale det selv. Selv om han nevnte på møter at vi måtte huske å slå inn posene også. Eller så kan du jo se på denne linken, virker ikke som det er bare å trekke folk i lønn sånn helt uten videre. http://arbeidsmiljoloven.com/article/§-14-15-utbetaling-av-lonn-og-feriepenger/ Anonymkode: 6decf...5a5 2
P22 Skrevet 13. januar 2018 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2018 Takk for svar! prøver å finne en «lov» ang dette, men har ikke lyktes enda. Heller ikke fått svar fra hovedkontoret enda
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 Nei det er ikke lov. Det står heller ikke noe om det i kontrakten din går jeg utifra. Anonymkode: 3900b...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #5 Skrevet 14. januar 2018 Smart gjort av høyere sjefer å skape dårlig stemning og en de/oss holdning blant gutta på gulvet for noen skarve poser... Anonymkode: f9f58...1d3
tdm900 Skrevet 14. januar 2018 #6 Skrevet 14. januar 2018 15 timer siden, P22 skrev: Hei.. i min bedrift begynte vi akkurat med å ta betalt for posene våres. ( for én uke siden)Tidligere brukte vi fritt poser til kunder, søppel osv... liten omstilling for oss alle, men kom fort inn i det. Men det er ikke mange noen av de ansatte har glemt. men nå hører jeg fra mine kollegaer at sjefen (som har andre sjefer over seg som ikke har godkjent denne reglen) at visst de glemmer å ta betalt for en pose, må de selv slå den inn på kassen å betale?! er dette lov? Å belaste sine ansatte med penger når de glemmer? Jeg har hørt at budene som putter Aftenposten i postkassa må selv gå å kjøpe avis som måtte mangle, og betale av egen lomme, om det ikke var nok da de hadde tatt runden sin. Om det er slik i dag, vet jeg ikke. Dette er omtrent 20år siden jeg fikk hvite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå