AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #1 Skrevet 13. januar 2018 Hei! Jeg har nylig begynt på høyere utdanning og er nysgjerrig på hvilke karakterer folk her har/hadde? Er det vanskelig å oppnå gode karakterer på for eksempel UiO eller NTNU sammenlignet med andre steder? Oppgi gjerne hva dere studerer/studerte, om dere er fornøyde med karakterene og hvilke karakterer det er/var vanligst å få på studiet deres. Setter pris på alle svar! Anonymkode: 36f3a...e4c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #2 Skrevet 13. januar 2018 Jeg har enda bare hatt 2 eksamener (exphil og exfac) som jeg fikk B og C på. Snittet på begge eksamener har ligget på C. Jeg studerer jus. Anonymkode: 845b1...ef6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #3 Skrevet 13. januar 2018 Jeg studerer Internasjonal Kommunikasjon på Høgskolen i Østfold. Har 9 B´er (Tre fra England hvor nivået er høyere for å få A) og 7 A´er. Jeg har jobbet hardt for karakterene i forhold til de i klassen min, men ikke i forhold til en på bla. jus osv. Er misfornøyd med alle B´ene unntatt én fra England og én fra Norge Anonymkode: 73778...de8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg studerer Internasjonal Kommunikasjon på Høgskolen i Østfold. Har 9 B´er (Tre fra England hvor nivået er høyere for å få A) og 7 A´er. Jeg har jobbet hardt for karakterene i forhold til de i klassen min, men ikke i forhold til en på bla. jus osv. Er misfornøyd med alle B´ene unntatt én fra England og én fra Norge Anonymkode: 73778...de8 Gjennomsnittet har forresten stort sett vært C på eksamnene Anonymkode: 73778...de8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 Alt fra E til A, avhengig av emne. Anonymkode: 27475...516
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #6 Skrevet 13. januar 2018 Jeg har prøvd å holde meg på C eller bedre - fordi videreutdanningene har ofte c-snitt. Har en D, en haug med c’er, noen A og B’er (sykepleie, HiB) Anonymkode: da4bd...ef1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #8 Skrevet 13. januar 2018 Har vel rundt 12-15 karakterer nå og ligger på C i snitt. Anonymkode: 691f7...3b5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #9 Skrevet 13. januar 2018 Studerer agronomi på Blæstad. Er på andre året nå :). Så langt har jeg 1 D, 5 Cer, og 2 Ber som smlekarakter for fagene (vi har blokkundervisning). Har noen innleveringer med A og noen helt ned i E, men ligger stort sett på B og C nå. Anonymkode: b4649...ca0
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #10 Skrevet 13. januar 2018 Nord universitet, B i snitt. Krevde minimalt med innsats, forutenom bacheloren som krevde en del tid. Anonymkode: bd9e9...e94
Gjest Linaria Skrevet 14. januar 2018 #11 Skrevet 14. januar 2018 Hadde B i snitt på bacheloren. 6 A-er, 7 B-er, 4 C-er og én D (exphil, blah). Det var bachelor i nordisk på UiO. Nå tar jeg master og har A i snitt (eller over 70. 70 tilsvarer A, eller "First"). Jeg studerer Translation Studies på The University of Edinburgh. Jeg er fornøyd, ja. Jeg fikk akkurat det jeg trengte på UiO for å komme inn på master her, og er selvsagt fornøyd med A, men her kan man også få First with distinction, som vil si 70 eller nesten 70 i alle fag på hele masteren, og det gjør det veldig lett å få jobb, men er sykt stress å satse på.
fresia Skrevet 14. januar 2018 #12 Skrevet 14. januar 2018 (endret) B x3, C x2, D x2. C i snitt 😊 går på HiOA (eller OsloMet ). Jeg er fornøyd! Jeg er ikke en student som leser, men jeg er på alle forelesninger og deltar aktivt i gruppearbeid osv Endret 14. januar 2018 av fresia
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #13 Skrevet 14. januar 2018 Jeg har studert ulike fag innenfor pedagogikk, filologi, samfunnsfag og psykologi ved UiB, NTNU, UiO, + diverse høyskoler. Jeg får vanligvis B, noen ganger C og noen ganger A. Fikk B på masteren. Jeg synes det er ca like lett å få gode karakterer på de ulike stedene, men noen fag er enklere enn andre. Anonymkode: 44b0c...ea5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #14 Skrevet 14. januar 2018 Studerte Samfunnsøkonomi ved UIO og hadde bare A'er og B'er. Jobbet hardt for karakterene, noe jeg er veldig glad for i dag. Arbeidsgivere vektlegger karakterer i stor grad har det vist seg. Anonymkode: edc5c...dd7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #15 Skrevet 14. januar 2018 Stadig bedre... Jeg er så gammel at jeg hadde tallkarakterer. Startet med heller dårlige karakterer siden jeg ikke hadde studert på flere år da jeg begynte på NTH. Det tok litt tid å komme inn i det. Gikk imidlertid ut med 2,0 i snitt, så jeg jobbet meg gradvis oppover. Det siste året mener jeg karakterene stort sett varierte mellom 1,5 og 2,0. Aner ikke hva det blir i dagens bokstavkarakterer, men 1,5 er muligens en sterk B, mens 2,0 tilsvarer B? Anonymkode: a6cf7...1d7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #16 Skrevet 14. januar 2018 Studerer vernepleie på hioa og har 1 A, 3 B og 6 C. Har ikke slitt meg ut for å få de karakterene. Er en ganske sløv student. Så jeg syns kravene er slappe når jeg har klart såppas. Anonymkode: c712e...a6c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #17 Skrevet 14. januar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stadig bedre... Jeg er så gammel at jeg hadde tallkarakterer. Startet med heller dårlige karakterer siden jeg ikke hadde studert på flere år da jeg begynte på NTH. Det tok litt tid å komme inn i det. Gikk imidlertid ut med 2,0 i snitt, så jeg jobbet meg gradvis oppover. Det siste året mener jeg karakterene stort sett varierte mellom 1,5 og 2,0. Aner ikke hva det blir i dagens bokstavkarakterer, men 1,5 er muligens en sterk B, mens 2,0 tilsvarer B? Anonymkode: a6cf7...1d7 I følge denne ser det ut som om du hadde toppkarakterer. A i snitt. https://folk.uio.no/berasch/Tabell-karakterMai04.pdf Anonymkode: edc5c...dd7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #18 Skrevet 14. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stadig bedre... Jeg er så gammel at jeg hadde tallkarakterer. Startet med heller dårlige karakterer siden jeg ikke hadde studert på flere år da jeg begynte på NTH. Det tok litt tid å komme inn i det. Gikk imidlertid ut med 2,0 i snitt, så jeg jobbet meg gradvis oppover. Det siste året mener jeg karakterene stort sett varierte mellom 1,5 og 2,0. Aner ikke hva det blir i dagens bokstavkarakterer, men 1,5 er muligens en sterk B, mens 2,0 tilsvarer B? Anonymkode: a6cf7...1d7 Det er umulig å sammenligne fordi ulike studier brukte skalaen ulikt. Jus f.eks. brukte ikke den øverste delen av skalaen, mens andre fag gjorde ofte det. Anonymkode: c7132...9d3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #19 Skrevet 14. januar 2018 Jeg har faktisk fått alle forskjellige karakterer, men få av aller høyeste og aller laveste. Snittet mitt er på C. Forskjellen i karakterer skyldes at jeg ikke brydde meg så mye i starten, og da fikk jeg stort sett D. Etterhvert begynte jeg å bry meg om karakterer, og da fikk jeg stort sett B. Anonymkode: 6bab8...ef1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #20 Skrevet 14. januar 2018 Jeg studerer på HSN, og jeg har foreløpig en B i snitt. Jeg har også 2 C, 2 D og en E og (fikk D men ble dumpet til E, pga læren ikke godkjente legeerklæringene). Jeg ville sakt at det er vanlig for min klasse å få D når det gjelder skriftlig eksamen og C i muntlig, ettersom mange ikke gidder å jobbe. Jeg innrømmer det er visse fag jeg har jobbet lite, men det beste er å jobbe jevnlig så derfor har jeg en ok snitt for nå. For min del handler mye om hvordan jeg planlegger lesingen og studieteknikker. Partneren min studerer snart master på UIO og han har A i snitt. Han jobber hver dag med faget og jevnlig, men han sier man må virkelig like faget hvis man vil ha veldig bra karakterer på UIO (eller kanskje det kommer an på faget, men han studerer som ingeniør). Gjennomsnittet i hans klasse er generelt C-D og. Anonymkode: ec678...89b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå