Gå til innhold

Kasterere hannhund?

Gjest rabrabara

Anbefalte innlegg

Gjest rabrabara

Jeg driver og tenker på å kasterere hunden min. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Jeg vil ikke at han skal miste "personligheten" sin, som er veldig skal vi si...sterk. Han er en Patterdale terrier, med alle typiske terriersærtrekk jeg har inntrykk av. Hvis noen har noen råd eller meninger er jeg takknemlig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kjenner en som kastrerte sin svært dominante utstillingshann tilslutt. Dette var en hannhund som var svært agressiv mot andre hannhunder og ble vanskelig å håndtere. ble en roligere og betydelig mindre hannhund etter kastreringen!

Jeg ser personlig ikke problemet med å kastrere hunder! Har du en hannhund som du ikke ønsker å drive avl med, må det da være greit å kastrere? Ihvertfall hvis hunden er svært dominant. Du vil helt sikkert få mange innlegg om at det er dyremishandling å kastrere hannhunder, og at du ikke burde ha hund og bla bla.. Til syvende og sist er det bare du som kan vurdere om dette er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastrerte min hund sist sommer, da var han to. Han har overhodet ikke endret adferd i det hele tatt. :-(

Jeg kan ikke se noe galt overhodet i å kastrere verken hunder eller katter, men vil anbefale deg å snakke med andre som har samme hunderase. I mitt tilfelle fikk jeg, i ettertid, høre at kastrering har liten effekt på den rasen jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk
Jeg driver og tenker på å kasterere hunden min. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Jeg vil ikke at han skal miste "personligheten" sin' date=' som er veldig skal vi si...sterk. Han er en Patterdale terrier, med alle typiske terriersærtrekk jeg har inntrykk av. Hvis noen har noen råd eller meninger er jeg takknemlig for det.[/quote']

Prøv kjemisk kastrering først for å se om din hund vil ha virkning av det.

Hvis du kastrerer for å bli kvitt f.eks. skvetting inne, er det store sjanser for at den vil fortsette med det etter kastrering.

Hvorfor vil du kastrere den, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Jeg tenker på kasterering fordi han er en ekstremt dominant hund. Han reagerer på mange hunder og er rett og slett sint på dem. Han rir også veldig mye og vi har to små som jeg er litt bekymret for når de begynner å krype. Jeg har hatt en retriever før, men han var en helt annen type hund og vi hadde aldri slike bekymringer når det gjaldt ham. Denne hunden vi har nå er ingen hund, mener min mor. Han er en slags blanding av katt og stri ten-åring. Han skvetter ikke eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost

Synes alle dyr som ikke blir brukt i avl bør kastreres jeg. Det skjer fort et uhell med nabotispa el og det er ALTFOR mange kjøkkenavlere og uønska blandingshunder rundtom.

Bra du vil kastrere han! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker på kasterering fordi han er en ekstremt dominant hund. Han reagerer på mange hunder og er rett og slett sint på dem. Han rir også veldig mye....

Da holder jeg en knapp på "kastrer".

Men...

Jeg har ei tispe, hun "skjønner ikke" alltid hvor på rang-stigen disse kastrerte hann-hundene hører til. DET kan by på problemer!

Noen av de kastrerte hann-hundene har også "glemt" hvor på rang-stigen de hører til, og at de skal underkaste seg tispene!

Så da blir det å "finne ut av det" ved et fysisk oppgjør... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Vi har kasterert vår Cavalier.

Han skvettet en del inne, vet ikke om hva som hjalp jeg at han voks det av seg eller kastreringen. Han har hvertfall så godt som gitt seg med det.

I tillegg stakk han av så fort han kjente luften av ei hubikkje med løpetid. Over hovedvei og det meste!

Det har han sluttet med...

Ble mye mer lydig.

Jeg anbefaler det hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe galt i at han blir kastrert med en sånn oppførsel. Det er jo ikke bra for han heller, han blir jo veldig stresset!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...