AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #1 Skrevet 13. januar 2018 Noen som har erfaringen innen det å jobbe som CC (cabin crew) for SAS? For litt siden hadde de lagt ut stillinger på deltid til noe som heter "resurspool" som skal være ideelt for studenter / de som er veldig fleksible. Er det noen som vet hvor mye man tjener på en sånn stilling? Er det nok til å kunne bo i Oslo + utgifter osv. Kan det bli så mye arbeid at det lener seg til å bli en heltidsstilling eller? Hadde vært fint å hørt litt rundt før jeg eventuelt velger å søke. Anonymkode: 2c89b...51d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #2 Skrevet 13. januar 2018 Usikker på cabin crew, men har jobbet for spirit air cargo handling som er tidligere SAS cargo. Datterselskap av SAS. Det var lønningene i fjord på 171 kroner i timen pluss skift tillegg. Anonymkode: 75f83...c35
ÒranAbhainn Skrevet 13. januar 2018 #3 Skrevet 13. januar 2018 (endret) Som Resurspool har du timesbetalt og du ''frigjør'' dager i ett biddingsystem som SAS kan bruke deg. Noen måneder får man masse produksjon og andre får man ingen ting, men de fastansatte selger ofte produksjonsdager til vikarene, så det vil være mulig å ha en grei inntekt, men vil ikke anbefale å BARE være vikar i SAS. Å bo i Oslo er dyrt uansett, og du får nok ikke råd til å bo alene i Oslo basert på en SAS-lønn uansett om du er fastansatt eller vikar. Etter hvert er det sikkert mulig for fastansettelse da vi alltid har folk som bidder seg opp og ned i stilling, samt at man har på en hver arbeidsplass etter hvert behov for nye fastansatte. Usikker på nøyaktig hvor mye timelønna ligger på, men tipper det er rundt 160-170 kroner i timen pluss dietter. Tillegg for overtid, ub, helg og kveld kan du bare glemme, det har vi ikke. Du må også belage deg på å fly mye lengre flyvninger, som feks. Las Palmas tur og retur( 13 timers arbeidsdag). Endret 13. januar 2018 av ÒranAbhainn 1
Triana Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 13 minutter siden, ÒranAbhainn said: Som Resurspool har du timesbetalt og du ''frigjør'' dager i ett biddingsystem som SAS kan bruke deg. Noen måneder får man masse produksjon og andre får man ingen ting, men de fastansatte selger ofte produksjonsdager til vikarene, så det vil være mulig å ha en grei inntekt, men vil ikke anbefale å BARE være vikar i SAS. Å bo i Oslo er dyrt uansett, og du får nok ikke råd til å bo alene i Oslo basert på en SAS-lønn uansett om du er fastansatt eller vikar. Etter hvert er det sikkert mulig for fastansettelse da vi alltid har folk som bidder seg opp og ned i stilling, samt at man har på en hver arbeidsplass etter hvert behov for nye fastansatte. Usikker på nøyaktig hvor mye timelønna ligger på, men tipper det er rundt 160-170 kroner i timen pluss dietter. Tillegg for overtid, ub, helg og kveld kan du bare glemme, det har vi ikke. Du må også belage deg på å fly mye lengre flyvninger, som feks. Las Palmas tur og retur( 13 timers arbeidsdag). Tusen takk for så mye flott informasjon! Jeg bor ganske langt unna Oslo, og syns det er litt skummelt å tenke å flytte land og strand for en liten vikarstilling. Tror du det er mulig at jeg blir boende her jeg er (Vestlandet) for så å pendle eventuelt når jeg skal jobbe? Virker som du har litt erfaring innen dette.. Virker ikke som SAS har planer om å legge ut noen heltidsstilling any time soon heller... Setter veldig pris på svar.
ÒranAbhainn Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 Akkurat nå, Triana skrev: Tusen takk for så mye flott informasjon! Jeg bor ganske langt unna Oslo, og syns det er litt skummelt å tenke å flytte land og strand for en liten vikarstilling. Tror du det er mulig at jeg blir boende her jeg er (Vestlandet) for så å pendle eventuelt når jeg skal jobbe? Virker som du har litt erfaring innen dette.. Virker ikke som SAS har planer om å legge ut noen heltidsstilling any time soon heller... Setter veldig pris på svar. Det er veldig mange som pendler, så det går absolutt. Som vikar må du også belage deg på å jobbe fulltid noen måneder om sommeren. Send meg gjerne en PM om du lurer på mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå