AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #1 Skrevet 13. januar 2018 Hvordan er det greit å gjøre det med invitasjoner til barnebursdag med barnehagebarn når man ikke har plass til 17 barn, i tillegg til noen foreldre som jeg regner med kommer til å bli igjen? Min datter fyller fem, og ønsker å invitere alle jentene pluss en gutt fra barnehagen, er dette greit å gjøre? Da blir de 11 stk.. Vet ikke hvordan vi skal få plass til alle i vår lille leilighet. Har vurdert utebursdag på gård med dyr osv, men hun ønsker å ha selskap hjemme og leke med leker fra rommet. Hvordan har dere gjort det? 😊 Anonymkode: 5bf38...5c5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #2 Skrevet 13. januar 2018 Enten alle jentene, eller alle jentene og èn gutt. Hvis det rr mange gutter som ikke får komme,er det ok, men ikke hvis bare et par blir utelatt Anonymkode: a1785...8b6 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #3 Skrevet 13. januar 2018 Jeg inviterer alle og så har vi hatt bursdager i barnehagen eller på SFO. Da blir det plass til alle og alle blir invitert👍🏻😊 Anonymkode: 700d4...00b
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 Dette er helt innafor Anonymkode: 05b29...632 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 Jeg har best erfaring med små bursdager, og har tatt to fra bhg og to fra gata/søskenbarn. I tillegg har søskenene vært borte, og da har de fem virkelig kost seg og lekt godt sammen. Vi har hatt større bursdager, og vært gjester i større/ store bursdager, og opplever det ofte som totalt kaos med mye lyd og lite lek Anonymkode: ff914...665 1
Arkana Skrevet 13. januar 2018 #6 Skrevet 13. januar 2018 Nei, det er ikke greit å utelate bare 6 av 17. Jeg ville her invitert bare jentene. 7
Minlillesky Skrevet 13. januar 2018 #8 Skrevet 13. januar 2018 Inviter bare jentene. Hvis du utelater 6 stk, så blir det urettferdig.. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #9 Skrevet 13. januar 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det greit å gjøre det med invitasjoner til barnebursdag med barnehagebarn når man ikke har plass til 17 barn, i tillegg til noen foreldre som jeg regner med kommer til å bli igjen? Min datter fyller fem, og ønsker å invitere alle jentene pluss en gutt fra barnehagen, er dette greit å gjøre? Da blir de 11 stk.. Vet ikke hvordan vi skal få plass til alle i vår lille leilighet. Har vurdert utebursdag på gård med dyr osv, men hun ønsker å ha selskap hjemme og leke med leker fra rommet. Hvordan har dere gjort det? 😊 Anonymkode: 5bf38...5c5 Nei det er ikke greit, for det er alltid det samme barnet som ikke blir invitert. Som voksen person burde du ta deg sammen! Anonymkode: 0b2e1...a79 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #10 Skrevet 13. januar 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har best erfaring med små bursdager, og har tatt to fra bhg og to fra gata/søskenbarn. I tillegg har søskenene vært borte, og da har de fem virkelig kost seg og lekt godt sammen. Vi har hatt større bursdager, og vært gjester i større/ store bursdager, og opplever det ofte som totalt kaos med mye lyd og lite lek Anonymkode: ff914...665 Hva med de/det barnet som aldri blir invitert? Fatter ikke at voksne folk kan være så jævlig egoistiske! Anonymkode: 0b2e1...a79 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #11 Skrevet 13. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med de/det barnet som aldri blir invitert? Fatter ikke at voksne folk kan være så jævlig egoistiske! Anonymkode: 0b2e1...a79 Det er selvsagt kjipt men akkurat her bør man vise forståelse siden de rett og slett ikke har plass i leiligheten. Siden det kun er invitert 1 gutt kan vi anta at barnet er god venn med denne gutten. Da bør denne gutten få bli med. Jenta ønsker å feire bursdag hjemme. Det skal hun få lov til. Det dere kan si til foreldrene og de andre guttene er at dere gjerne skulle ha invitert dem, men at dere sliter med plass og at det dessverre ikke er plass til dem. Med mindre jenta KUN ønsker å feire bursdag hjemme, kan dere leie et lokale? Anonymkode: 11d1f...2de 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #12 Skrevet 13. januar 2018 jeh hadde bare invitert jentene. det blir litt skjevt om en gutt kommer, for oss voskne betyr ikke så mye, men barna kommer til å synes det er uretfedrdig, Anonymkode: 8914a...2d1 2
regine Skrevet 13. januar 2018 #13 Skrevet 13. januar 2018 Ja - det er greit. Når du tenker å gjøre som du sier: alle jentene og 1 av 7 gutter. Hadde du tenkt 6 av 7 gutter derimot, så ville det vært feil. Men - jeg ville IKKE levert invitasjonene i barnehagen, men sørget for at de ble overlevert på nøytral grunn. Det er mye ryddigere når du ikke ønsker å invitere alle sammen. 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #14 Skrevet 13. januar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med de/det barnet som aldri blir invitert? Fatter ikke at voksne folk kan være så jævlig egoistiske! Anonymkode: 0b2e1...a79 Hva med de barna som aldri får ferire bursdag med venner, fordi foreldrene er livredde for mammapolitiet? Det er ikke alle som har mulighet for å invitere alle... Hos oss lager vi bursdager hvor barna koser seg, og det betyr å invitere to fra bhg. To av mange. Og jeg vet at ingen aldri blir invitert, såpass oversikt har vi. Hadde det vært barn som aldri ble invitert, så hadde vi invitert det barnet Anonymkode: ff914...665 3
Hactar Skrevet 13. januar 2018 #15 Skrevet 13. januar 2018 Jeg ville enten invitert bare jenter, eller alle fra ett eller to årskull, avhengig av hvor mange de da blir. Det er noe med at det skal gjøres forståelig for barna hvordan grensen er satt, og den begrunnelsen bør helst ikke kunne (mis)forstås som at hun bare inviterer dem hun liker, særlig siden det er så få som ikke inviteres.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #16 Skrevet 13. januar 2018 Også lurer man på hvor barn lærer mobbing fra. Anonymkode: 75617...534 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #17 Skrevet 13. januar 2018 Enten inviterer du bare jentene. slik at det blir "jente bursdag" eller så inviterer du alle guttene! Tenk hvor fælt det er for de 6 som ikke får bli med men alle andre går? Anonymkode: 66ce9...eec
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #18 Skrevet 13. januar 2018 Enten bare jentene eller alle som fyller 5 i år. Kan også velge ett årskull til, alle som fyller fire eller alle som fyller seks. Ikke alle jentene og en gutt. Anonymkode: 8b4a6...6bd
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #19 Skrevet 13. januar 2018 Så fint at dere vil invitere alle jentene selv med liten plass. Og en guttekompis! Ingen av de andre oppegående foreldrene vil reagere på dette på noe vis, og ikke guttene - det er logisk, fornuftig og rettferdig. God bursdag! Anonymkode: d80f1...646 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #20 Skrevet 13. januar 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fint at dere vil invitere alle jentene selv med liten plass. Og en guttekompis! Ingen av de andre oppegående foreldrene vil reagere på dette på noe vis, og ikke guttene - det er logisk, fornuftig og rettferdig. God bursdag! Anonymkode: d80f1...646 Hersketeknikk er skikkelig usjarmerende og ødelegger enhver diskusjon. Anonymkode: 57513...57f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå