AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #1 Skrevet 13. januar 2018 Jeg er alenemor og har vært det siden fødsel, men nå begynner ensomheten å tære på meg. Er det flere alenemødre her som sliter? Mangel på søvn gjør at jeg ikke orker så mye annet enn å være mamma akkurat nå og det forsterker nok ensomhet og gjør at jeg er mye trist og lei. Trenger noen tips og gode råd Anonymkode: a9878...799
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #2 Skrevet 13. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alenemor og har vært det siden fødsel, men nå begynner ensomheten å tære på meg. Er det flere alenemødre her som sliter? Mangel på søvn gjør at jeg ikke orker så mye annet enn å være mamma akkurat nå og det forsterker nok ensomhet og gjør at jeg er mye trist og lei. Trenger noen tips og gode råd Anonymkode: a9878...799 Hadde det vært opp til meg skulle nav ha tildelt deg en mann. Anonymkode: 388dd...ec0 1
Gjest Mass Skrevet 13. januar 2018 #3 Skrevet 13. januar 2018 Det er en fase, og du blir ikke værende i denne fasen bestandig. Det kommer etterhvert en tid hvor du kan bli mer sosial igjen og ha overskudd til det. Nyt tiden nå for før du vet ordet av det er barnet så stort at du kommer til å savne denne tiden her.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hadde det vært opp til meg skulle nav ha tildelt deg en mann. Anonymkode: 388dd...ec0 Du med tvangsgiftetråden, ja. Anonymkode: ec0ab...692 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært opp til meg skulle nav ha tildelt deg en mann. Anonymkode: 388dd...ec0 Det er ikke verdt å svare på engang.. Anonymkode: a9878...799
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #6 Skrevet 13. januar 2018 Hvor gammelt er barnet? Om du fortsatt er i permisjon, vil jeg anbefale deg å bli med på noen aktiviteter. Babysang, babysvømming, barselgruppe, trening med baby, babykino osv. Kom deg litt ut selv om du ikke helt føler du orker. Se om du finner andre alenemødre med jevnaldrende barn, det er gull verdt! Hvis barnet går i barnehagen, inviter barn med hjem, når foreldrene henter sett av tid til kjeks og kaffe e.l. Litt større barn kan ha glede av en aktivitet i uka, se om du finner noe der det er rom for foreldre som følger å komme i prat. Er det skolebarn gjelder mye av det samme. Å finne andre alenemødre er det aller beste, da kan man besøke hverandre, dra på tur sammen etc. Barnevakt eller far må også aktiviseres så du kan være sosial på egen hånd. Prøv å legge vekt på å holde på gode venner og bruke barnefri tid med dem. Anonymkode: c194e...718
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå