AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #1 Skrevet 13. januar 2018 Stå i bånd, gå i bånd, få kjeft og høre "hysj" og "kom her" hele tiden? Måtte ligge på gulvet osv.. ? og kommandoer hele tiden? Anonymkode: 5120d...4ce 1
Ginny Skrevet 13. januar 2018 #2 Skrevet 13. januar 2018 Nei det tror jeg ikke, de fleste hunder virker ganske happy 😊 6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #3 Skrevet 13. januar 2018 Hunder er flokkdyr og trenger å lede eller bli ledet. Tror de har det bra hos mennesker som er greie med dem. Anonymkode: e29f0...0db 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 Tenker jeg og. Gå i bånd, ikke løp og sitt når jeg sier det. Ikke ligge i sofaen, bur når eierene ikke er hjemme osv osv(Ikke alle ) Jeg vil heller være katt. Ut og inn som jeg vil, gjøre hva faen jeg vil når jeg vil + katter har større personligheter enn hunder. Anonymkode: 987b5...c45 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #6 Skrevet 13. januar 2018 Må være et helvete å være en småhund som blir dullet med som en baby. Anonymkode: 4e8e9...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #7 Skrevet 13. januar 2018 Mine hunder har aldri hatt det sånn. Jeg trener med motivasjon, dvs belønner heller enn å kjefte, bortsett fra sånne åpenbare ting som at de ikke få stjele maten min osv. De sover i sofaen og senga med meg, de får utfolde seg så mye som mulig, og jeg strekker meg ganske langt for at de skal få friløpt regelmessig og brukt hva de nå måtte ha for instinkter. Anonymkode: de179...538 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #8 Skrevet 13. januar 2018 Det høres ikke ut som min hunds liv. Hennes liv er mer sove i senga, sove i sofaen, få masse kos, turer i langline, godbiter, lek og mer soving. Anonymkode: 5d696...608 7
Tabris Skrevet 13. januar 2018 #9 Skrevet 13. januar 2018 Jeg tror også at livet til hunder som har det sånn kan være ganske kjipt til tider. Heldigvis er det flere og flere som går bort fra den måten å ha hund på nå, det var mer vanlig før. 2
Majott Skrevet 13. januar 2018 #10 Skrevet 13. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Stå i bånd, gå i bånd, få kjeft og høre "hysj" og "kom her" hele tiden? Måtte ligge på gulvet osv.. ? og kommandoer hele tiden? Anonymkode: 5120d...4ce Sånn har ikke mine hunder det, og jeg er enig i at det høres ut som et trist liv, det du beskriver. Jeg håper de fleste hunder ikke har det sånn. Vi er på tur i skog og mark der de får løpe løse ca 5-6 ganger i uka. Når de av og til går på tur i bånd, får de stoppe og lukte/undersøke når de vil. Noen kommandoer er det jo, Men gjennom årene har vi jo trent god oppførsel, så det er sjelden jeg trenger å bruke kommendoer nå. De vet hva de skal gjøre i ulike situasjoner, og som oftest gjør de det av seg selv. Når jeg bruker kommandoer er det for å kalle dem inn om vi møter noen på tur, eller jeg ber dem om å vente der de er til jeg har gjort noe annet. Bli-kommmando, og kom-kommando altså. Det hender også at jeg peker på en plass der jeg vil de skal gå eller ligge, og bruker kommando på det. For meg handler det om samspill og kommunikasjon. Jeg forteller hundene hva jeg vil at de skal gjøre, og som oftest så forstår de hva jeg mener, fordi de har lært det. Jeg har også alltid brukt å belønne hundene for å gjøre det jeg vil at de skal gjøre, så de gjør det også med glede. Hundene har stor frihet i hjemmet vårt, de oppholder seg der de vil selv, og er aldri i bur. De kjenner rutinene, og det er gode rutiner som kommer dem til gode også. Hunder liker rutiner, det at det samme skjer hver dag, men hverdagen deres må også ha innhold som gjør at de får bruke kropp og hode. Vi legger mye i at hundene skal ha et godt liv. Og de jeg kjenner som har hund, gjør også det. Hundene er familiemedlemmer for oss, og vi behandler dem som det også. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #11 Skrevet 13. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker jeg og. Gå i bånd, ikke løp og sitt når jeg sier det. Ikke ligge i sofaen, bur når eierene ikke er hjemme osv osv(Ikke alle ) Jeg vil heller være katt. Ut og inn som jeg vil, gjøre hva faen jeg vil når jeg vil + katter har større personligheter enn hunder. Anonymkode: 987b5...c45 Hva legger du i det egentlig? Anonymkode: f18a7...2f9
Perle Skrevet 13. januar 2018 #12 Skrevet 13. januar 2018 Bikkjene mine har det bedre enn meg ihvertfall. Mette, trygge, varme, maten servert og ikke en regning i skuffen. Våkne like fordømt glad HVER eneste dag. Null skamfølelse, ikke noe anger og fri for fremtidsbekymringer. Får de vondt, lider og blir gamle og sjuke får de slippe uten at noen stritter i mot. Jeg kunne godt ha vært hund. 8
Majott Skrevet 13. januar 2018 #13 Skrevet 13. januar 2018 12 minutter siden, Perle skrev: Bikkjene mine har det bedre enn meg ihvertfall. Mette, trygge, varme, maten servert og ikke en regning i skuffen. Våkne like fordømt glad HVER eneste dag. Null skamfølelse, ikke noe anger og fri for fremtidsbekymringer. Får de vondt, lider og blir gamle og sjuke får de slippe uten at noen stritter i mot. Jeg kunne godt ha vært hund. Helt enig! 1
Majott Skrevet 13. januar 2018 #14 Skrevet 13. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker jeg og. Gå i bånd, ikke løp og sitt når jeg sier det. Ikke ligge i sofaen, bur når eierene ikke er hjemme osv osv(Ikke alle ) Jeg vil heller være katt. Ut og inn som jeg vil, gjøre hva faen jeg vil når jeg vil + katter har større personligheter enn hunder. Anonymkode: 987b5...c45 Det har ikke jeg opplevd, selv om jeg har hatt katter siden jeg var barn, og til få år siden. Altså med mer enn 40 år med katt, så har jeg sett mye mer personlighet hos hunder.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #15 Skrevet 13. januar 2018 Huner har ikke mye bedre å sammenligne med, da. Tenk alle de menneskene som var happy før facebook ble normalt der de hele tiden sammenligner seg med andre og konkluderer med at de har det fælt i forhold Anonymkode: 9754d...ba1
kvinneguide Skrevet 21. januar 2018 #16 Skrevet 21. januar 2018 Ja, hvis man har en slik eier du beskriver så blir man en trist hund. Jeg driver ikke slikt hundehold. Jeg bruker positiv forsterkning, og jeg lar hundene få drive med det de er gode på. Jeg går tur en til to timer i skogen hver dag, og hunden løper løs der og den elsker livet. Den elsker å bade, elsker å gå på skitur, og elsker møte hundevennene sine på tur og leke med de. 2
Gjest N-Nøff Skrevet 22. januar 2018 #17 Skrevet 22. januar 2018 På 13.1.2018 den 12.18, AnonymBruker skrev: Tenker jeg og. Gå i bånd, ikke løp og sitt når jeg sier det. Ikke ligge i sofaen, bur når eierene ikke er hjemme osv osv(Ikke alle ) Jeg vil heller være katt. Ut og inn som jeg vil, gjøre hva faen jeg vil når jeg vil + katter har større personligheter enn hunder. Anonymkode: 987b5...c45 Og de fleste av dem har også kronisk innvollsorm. Herlig!
Gjest N-Nøff Skrevet 22. januar 2018 #18 Skrevet 22. januar 2018 På 13.1.2018 den 18.57, Majott skrev: Det har ikke jeg opplevd, selv om jeg har hatt katter siden jeg var barn, og til få år siden. Altså med mer enn 40 år med katt, så har jeg sett mye mer personlighet hos hunder. Utrolig teit sagt. "Mer personlighet", hva betyr det egentlig?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #19 Skrevet 22. januar 2018 Jeg for ofte pes for at jeg skjemmer bort hunden min, og familien omtaler den som verdens "heldigste" hund. Det er ikke sånn at den får sitte på en egen stol ved matbordet å spise sammen med oss, vi opprettholder fortsatt rangorden her slik at hunden behandles som en hund. Men generelt sett har den et veldig godt liv, vil jeg si. Den får alt det den trenger og mer til. Vi har jo ingen barn, og hunden er vårt "barn" per i dag. Den får turer på fjellet og i skogen. På selv de mest regnfulle dagene er vi ute å går, fordi hunder trenger turer uansett vær. De trenger å lukte nye lukter, sanse nye ting, og det får de kun ved å gå tur i nye omgivelser. Hunden har bestandig tak over hodet, egen seng å sove i om dagen når jeg er borte. Den får lov å ligge i sofaen, så strenge er vi ikke. Senga vår er derimot ikke en gyldig liggeplass for hunden, men den kan godt hoppe opp og "vekke" oss uten at vi blir sure for det. Hunden har rent vann, og mat i skåla si til enhver tid. Varierer på kosten litt innimellom, slik at det ikke går i det samme tørrfóret dag inn og dag ut. Og ikke minst så får den kos og oppmerksomhet fra en rekke mennesker og dyr. Sosialiseringen skjer ganske mye av seg selv, ettersom vi er mye på farten og har hunden med oss i bagasjen. Hunden får oppleve små mennesker, store mennesker, små hunder, store hunder, osv. Leke, snuse, oppdage... Jeg har vært på reise i land der jeg har sett hunder løpe rundt i gatene. Hunder som åpenbart IKKE har det noe bra. Hunder som jeg gjerne skulle plukket med meg under armen og tatt til en veterinær. Hundene vi har i Norge har GODE liv, spennende, trygge og sosiale liv. Hunder på gaten i Romania, Bulgaria, Hellas, Spania, etc. har forferdelige leveforhold sammenliknet med de norske. Og sammenliknet med mennesker? - Det er en sammenlikning som ikke kan gjøres. Mennesker og hunder har lite til felles. Det eneste vi har til felles er at vi er den andres beste venn. Anonymkode: fb79a...7dd 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #20 Skrevet 22. januar 2018 Synes synd på hunder som må bo hele livet sitt i byer. Bare asfalt, eksos og mye støy. Anonymkode: 4e8e9...a4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå