rutti Skrevet 6. februar 2005 #1 Skrevet 6. februar 2005 Vi blir mello 80 og 90 gjester. Hvor mange trenger vi til å åpne gaver? Hvordan gjør dere det? Trenger tips og erfaring? Vi tenker at kanskje 6 stykker skal gjøre dette, 2 og 2 sammen liksom, en som åpner og en som noterer hvem det er fra og hva gaven er liksom. Hvem bruker dere til å åpne gaver? Tenker kanskje venninner eller kusiner jeg.
Grooo Skrevet 6. februar 2005 #2 Skrevet 6. februar 2005 Vi hadde vel noen og seksti gjester, og fire som pakket opp hvorav to hadde hovedansvar. Av en eller annen grunn gikk noe galt underveis, en av de som skrev hadde vist ikke skjønt poenget helt (...) og skrev kun ting som dette: (1) Tante Lise og onkel Per: Glass (2) Nabo og nabofruen: Tallerkner (3) Frank og Kari: Service (4) Nils og Nora: Glass Og i ett tilfelle betydde "Glass" to Farrisglass fra Hadeland, i et annet seks vinglass i en annen serie... "Service" kunne bety kopp+skål+asjett eller seks middagstallerkner... Så selv om det stod ett nummer forran navnene i lista stod det samme nummeret kun på en tallerken eller et av glassene, og når de samme folkene pakket sammen alt for oss om kvelden etter vi hadde reist ble det ett salig kaos som det tok oss laaang tid å finne ut av.. Heldigvis hadde vi mange bilder av gavebordet så vi fant ut av det meste, og vi lærte bittert at det som er en selvfølge for oss (merke skikkelig og skrive gode forklaringer) ikke var like selvfølgelig for alle andre selv om de er ordensmennesker og skikkelig pirkete og nøye til vanlig....
Edie Skrevet 6. februar 2005 #3 Skrevet 6. februar 2005 Vi blir maks. 40 gjester. To av mine venninner skal åpne gaver, og ha en bok hvor de skriver opp hva vi får av hvem. Det jeg har sett tidligere er at gjester ofte er veldig nysgjerrige på gavene. Men vær klar på hvem som har oppgaven med å åpne og holde styr på hva dere får av hvem. Synd hvis det blir kluss...
Lille smurf Skrevet 6. februar 2005 #4 Skrevet 6. februar 2005 Tror det er greit at ikke altfor mange tar seg av dette - kan fort gå i surr og ta lenger tid enn nødvendig. Kan tenke meg vi spørr om to styker kan gjøre dette. Èn måte å holde orden på gaver, tilhørende kort, og nesten viktigst: hvem de er fra, er å lage en liste med nummer, sett små klistrelapper m forskjellige nr på gaver og kort, og før opp på listen hvem de er fra, evt også hva det e rfor sikkerhets skyld...puhh, det var laaang setning... Oversiktilig og fint.
Arwen Skrevet 6. februar 2005 #5 Skrevet 6. februar 2005 Hos oss tar søsteren min styringen mens hennes samboer, toastmasteren og hennes samboer hjelper til.
Vimsevips Skrevet 6. februar 2005 #6 Skrevet 6. februar 2005 Vi hadde 90 gjester og 4 til å pakke opp. Det skal sies at de alle har pakket ut gaver før, og på forhånd hadde de avtalt taktikken seg i mellom. En skrev, 2 pakket opp og en ryddet vekk papir etc. Vi brukte 4 gjester til å pakke ut, 2 av hans og 2 av mine søskenbarn. De pakket ut det de fikk tid til før middagen, og så tok de resten etterpå. Vi hadde sermonien på feststedet, så hans søskenbarn møtte tidlig for å begynne oppakningen av de pakkene som var kommet/kom før sermonien. Etter sermonien var de alle 4 på plass. Vi hadde på forhånd pakket ut enkelte gaver, og dermed startet det systemet vi hadde blitt enige med dem om.
linky Skrevet 7. februar 2005 #7 Skrevet 7. februar 2005 vi blir ca.65 gjester, og skal ha hans to søsken til å pakke ut og notere ned.kanskje en til som kan kaste alt papiret. syns det holder med 2, da har de ivertfall kontroll på hva de gjør, blir fort kluss ja når det blir for mange.
Gjest Betty Boop Skrevet 7. februar 2005 #8 Skrevet 7. februar 2005 Vi skal ikke ha gavebord og pakker derfor opp gavene selv før eller etter bryllupsdagen.
Glossy Skrevet 7. februar 2005 #9 Skrevet 7. februar 2005 Vi hadde to stykker som pakket opp gaver. Dette var to som var invitert til kaffi og som bodde i nærheten. De pakket opp og så gikk hjem for å komme tilbake å være med i besøket til kaffi. Veldig greit, fordi da styrte de seg selv og de var ikke avhenging av at de skulle være ferdig til middag eller noe slikt. Grei løsning for vår del.
Søta Skrevet 7. februar 2005 #10 Skrevet 7. februar 2005 Kan en spørre noen som ikke er invitert til bryllupsfesten om å gjøre en slik oppgave? Som f.eks. kollegaer. eller blir det frekt synes dere?
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2005 #11 Skrevet 7. februar 2005 vi blir ca.65 gjester' date=' og skal ha hans to søsken til å pakke ut og notere ned.kanskje en til som kan kaste alt papiret. syns det holder med 2, da har de ivertfall kontroll på hva de gjør, blir fort kluss ja når det blir for mange.[/quote'] Sli har eg tenkt også.. Det er syster mi og svigerinna mi som skal få gåveopp-pakkings-oppgåva, trur det vil gå veldig bra! Er det nokon som har gode råd å komme med når deg gjeld opp-pakking av gåver, forresten? Og når skal gåvene bli pakka opp?
Bokalven Skrevet 7. februar 2005 #12 Skrevet 7. februar 2005 Er det ingen som pakker opp gavene selv? Er ikke det halve gleden?
rutti Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #13 Skrevet 7. februar 2005 vi har da så mye annet vi skal gjøre, når skal dere få tid til å åpne gavene selv`?
Bokalven Skrevet 7. februar 2005 #14 Skrevet 7. februar 2005 Det kan man sette av tid til. Blir neppe noe problem for oss uansett.
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2005 #15 Skrevet 7. februar 2005 Vi kommer til å la noen gjøre det for oss så har gjestene noe å se på mens de venter på at vi blir fotografert. Har aldri sett brudeparet åpne de selv.....
Arwen Skrevet 7. februar 2005 #16 Skrevet 7. februar 2005 Er det ingen som pakker opp gavene selv? Er ikke det halve gleden? I min kusines bryllup var det 45 gjester, Vi stod fire stykker og pakket opp i 30 minutter. Tenk så kjedelig or gjestene om brudeparet skulle åpnet selv Det hadde tatt tid det.
Bokalven Skrevet 7. februar 2005 #17 Skrevet 7. februar 2005 I min kusines bryllup var det 45 gjester, Vi stod fire stykker og pakket opp i 30 minutter. Tenk så kjedelig or gjestene om brudeparet skulle åpnet selv Det hadde tatt tid det. Hm... Synes ikke slikt er kjedelig, jeg. Synes det er kjempegøy å se på, faktisk. Da jeg var i min kusines bryllup for 15-16 år siden ble jeg kjempeskuffet fordi vi ikke fikk sett gavene bli pakket opp... (Eneste tradisjonelle bryllupet jeg har vært i).
Gjest Melk Skrevet 7. februar 2005 #18 Skrevet 7. februar 2005 I Sverige er det tradisjon å pakke opp mens andre ser på. Da serveres gjerne noe å drikke og det hender folk blir ganske brisne. Har selv sitter 3 timer som gjest og sett på før middag ble servert, var liiiitt lenge... Om man vil pakke opp selv kan man jo rett og slett droppe gavebord og ta med alt hjem.
maki Skrevet 7. februar 2005 #19 Skrevet 7. februar 2005 Vi skal åpne gavene dagen før, resten av gavene får vi 2 andre til å ta seg seg av.
Arwen Skrevet 7. februar 2005 #20 Skrevet 7. februar 2005 Vi skal åpne gavene dagen før' date=' resten av gavene får vi 2 andre til å ta seg seg av.[/quote'] Får dere gaver dagen før? trodde det var vanlig å levere de i bryllupet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå