Gå til innhold

brud til frisøren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Når har dere frisør time til klokken? Vielsen vår er 14. Når må jeg være hos frisøren da? Hvem skal kjøre meg og hvem henter meg? Hvor skal jeg være mellom dette og vielsen? Er det vanlig at forlover og brudens mor også er hos samme frisør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke bestilt time enda, men mine to forlovere og meg skal pyntes sammen i frisørsalongen. Etter det skal vi til hotellrommet (enten et av deres, eller bryllupsnattrommet - er på samme hotell) og kle på oss kjoler, og sminking.

Klokkeslett er jeg også litt usikker på. Vielsen vår er 16. Time klokka 12 kanskje?

Skrevet

Vielsen er klokka 1300, jeg skal være halv ti hos frisøren. All pynting skjer der. Forloveren min er med, men pynter seg selv (etter eget ønske)

Pappa kjører oss ned og en annen henter oss halv ett og kjører til kirken.

Skrevet

jeg tenkte kanskje frisør time klokken ti. vielsen 14. Er det for tidlig?

Skrevet
jeg tenkte kanskje frisør time klokken ti. vielsen 14. Er det for tidlig?

Det må du avtale med din frisør, kommer jo helt an på hvordan du skal ha håret, om de skal sminke deg og om du har lang vei for å ta på kjolen hvis du ikke skal gjøre det der. Tror det er veldig individuelt. :)

Skrevet

Vi har vielse kl 1300, har bestilt pynting, men ikke fått noe klokkeslett ennå (regner med at de vet hvor lang tid de skal beregne, så det tar jeg senere..)

Mamma skal være med meg og bli pynta på samme sted som meg (og det synes jeg er kjempekoselig), forlover skal ant bruke sin faste frisør, men kommer etter.

De hjelper meg her med både makeup, hår og kjole, så vi drar rett til vielsen etterpå. Transport dit blir ant den bilen vi har leid, som skal kjøre oss som herr og fru etter vielsen til fotografering, så til festlokalet.

Skrevet

Vår vielse er kl.14.00. Min forlover er frisør, så hun fikser sminken, og så får vi satt opp håret våres samtidig av noen andre som jobber der. jeg har fått timen kl.10.00. blir som sagt sminket der, får satt opp håret, og kledd meg der. har da god tid.. :)

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Uff, har ikke bestilt time enda.. de syntes det var litt tidlig å bestille både time til prøve-timen og til den store dagen.

Frisør'n jeg går til har en 2.etg som blir disponibelt kun til meg den dagen, der blir jeg sminket, ordnet på håret og bytte om. Forlover skal være med men ordner hår og sminke selv.

Sambo skal også til samme salong for å bli ordnet på håret men kommer ikke opp til 2.etg :ler::ler::ler:

Blir iallfall nervepirrende å sitte der oppe og høre han komme inn mens jeg sitter der oppe å bli stylet.

Skrevet

Uansett, sett heller av for god tid enn for dårlig, det er IKKE en dag du har lyst å stresse på!!

Skrevet

Vi skal i kirken kl 14:00. Regner med at jeg og forlover skal til frisøren kl 9:00. To timer til å sette opp håret, en time til sminke og en time til å ta på kjolen og ordne seg ferdig. Også må man få i seg litt lunsj innimellom der (ca en time på det og). Da tror jeg at vi har regna ganske god tid, orker ikke stresse den dagen :)

Skrevet
Hei.

Når har dere frisør time til klokken? Vielsen vår er 14. Når må jeg være hos frisøren da? Hvem skal kjøre meg og hvem henter meg? Hvor skal jeg være mellom dette og vielsen? Er det vanlig at forlover og brudens mor også er hos samme frisør?

Eg var inne hos frisøren og booka time for eit par månader sidan. Då bestilte eg til meg og til forlovaren min som ei takk for at ho er forlovaren min. Eg spurde frisørdama om når det var best å koma i forlhold til at vigsla vår var klokka eitt, og at kyrkja ligg rundt ein halvtime - tre kvarters køyring frå salongen.

Ho rekna litt, og såg på meg (eg har veldig tjukt hår) og resonnerte seg fram til at eg måtte vera der klokka ni.

Men det er jo veldig individuelle behov ute og går på dette her då, så om du har bestemt deg for salong, er det berre å vera ute i god tid, så kan frisøren/stylisten bestemma klokkeslettet for deg :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Vielsen er klokka 1300, jeg skal være halv ti hos frisøren. All pynting skjer der. Forloveren min er med, men pynter seg selv (etter eget ønske)

Pappa kjører oss ned og en annen henter oss halv ett og kjører til kirken.

Da jeg ringte og bestilte time fikk jeg oppgitt klokken ti.. Gifter oss klokken 1300. Tror det rekker i lange baner, hvis man da ikke skal ha en veldig tidkrevende frisyre..

Skrevet

Da jeg ringte og bestilte time fikk jeg oppgitt klokken ti.. Gifter oss klokken 1300. Tror det rekker i lange baner, hvis man da ikke skal ha en veldig tidkrevende frisyre..

Ja, hvis man har hatt prøvetime og snakket om hvordan man vil ha håret så tok det vist ikke lang tid i det hele tatt. Hun ha rjo gjort det før. ;) Vi hadde vist god tid til både lunsj og å slappe av litt med denne tidsmarginen her. :)

Skrevet

Jeg var hos frisøren ca 08.00 og vielsen var 11.30.

Dette var faktisk ikke så god tid som jeg trosse, og jeg hadde kort hår som var greit å fikse. Det tok ca 3 timer fra jeg satte meg i stolen til kjolen var på og alt klart. :wink:

Skrevet

Jeg gifter med sist på juli nå til sommeren. Har ikke bestilt time til frisør ennå, men ser for meg å gjøre det slik:

Jeg, forloveren min og brudepiken drar til frisøren sammen. Har tenkt å spandere på dem fristørtime og evt sminke til forlover. (spiser litt her om vi greier å få ned noe...) Blir nok til at jeg tar på kjolen hos frisøren, slik at hun kan rette på slør og korrigere i forhold til kjole til slutt. Har sett for meg at forlover må dra litt før meg til kirka, og at pappa kommer og henter meg og brudepiken. (Siden vi skal gå inn sammen og er de siste som ankommer.)

Har langt, tjukt hår, så det tar nok noen timer. Vielsen er klokka 13.00, så vi må nok være hos frisør i hvert fall 09.00. (Var forlover i fjor og fikk satt opp hår, da tok det tre timer, inkl sminke.)

Høres det ut som en grei plan?

Gjest Soon Mrs S
Skrevet
Jeg gifter med sist på juli nå til sommeren. Har ikke bestilt time til frisør ennå, men ser for meg å gjøre det slik:

Jeg, forloveren min og brudepiken drar til frisøren sammen. Har tenkt å spandere på dem fristørtime og evt sminke til forlover. (spiser litt her om vi greier å få ned noe...) Blir nok til at jeg tar på kjolen hos frisøren, slik at hun kan rette på slør og korrigere i forhold til kjole til slutt. Har sett for meg at forlover må dra litt før meg til kirka, og at pappa kommer og henter meg og brudepiken. (Siden vi skal gå inn sammen og er de siste som ankommer.)

Har langt, tjukt hår, så det tar nok noen timer. Vielsen er klokka 13.00, så vi må nok være hos frisør i hvert fall 09.00. (Var forlover i fjor og fikk satt opp hår, da tok det tre timer, inkl sminke.)

Høres det ut som en grei plan?

Hørtes helt greit ut synes jeg... noe formeg også ser slik ut iallefall.

Når skal du bestille da? gifter meg i august jeg :-)

Skrevet

Har tenkt å bestille time så snart jeg har anledning. (Vil møte opp personlig for å bestille, og så bor jeg borte på hybel ,så det er ikke bare å stikke oppom når som helst...) Både for å få den frisøren jeg vil ha, har forhørt meg litt og kommet frem til en av dem som visst nok er veldig trivelig og veldig flink. Dessuten må jeg jo bestille time til tre stk, OG det er et annet bryllup samme dag, så det kan nok bli "kamp" om de beste frisørene. (Både med tanke på to bruder og flere gjester.)

Skrevet

Hei!

Vil bare si at nå har jeg bestilt frisør og make-up (samme person) til meg, forlvoer og brudepike. Til 30.07.05 Det er jo ganske tidlig, men jeg vet at det er to bryllup i bygda den dagen, og jeg så at da hun noterte bestilingen min, så var det allerede en til som hadde bestilt håroppsett til den dagen. Så det er lurt å være ute i god tid!

Skynd dere avgårde så fort dere vet dato for bryllup nesten, så er dere sikre. (Eller begynn i hvertfall å tenke på det når det begynner å være 6-7 mnd igjen.)

Kanskje enda viktigere jo mindre plass dere skal få gjort dette på, mindre tilgang på gode frisører kanskje?

Skrevet

Kanskje enda viktigere jo mindre plass dere skal få gjort dette på, mindre tilgang på gode frisører kanskje?

Eg bestilte i november, til 21. mai, hos den einaste frisøren i mange mils omkrets.

Skrevet
Uansett' date=' sett heller av for god tid enn for dårlig, det er IKKE en dag du har lyst å stresse på!![/quote']

:Nikke:

Jeg har ikke bestilt ennå, skal spørre frisøren om hvilket tidspunkt hun anbefaler. Vil gjerne få satt opp håret og bli sminket tidlig, slik at jeg kan slappe av litt etterpå før vielsen. Jeg drar alene til frisøren, mens forloveren min venter i bryllupssuiten. Hun sminker seg selv og ordner sitt eget hår - etter eget ønske. Så drar jeg tilbake til hotellet og tar på meg kjolen der, ikke langt fra kirken. Forloveren og jeg skal nok kose oss med litt ost og kjeks eller liknende før vielsen.

Jeg vil forresten helst slippe å ha mor eller søstre med til frisøren. Ser for meg at hvis de er stresset vil det bare smitte over på meg... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...