AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #1 Skrevet 12. januar 2018 Tror aldri jeg har hørt om ei dame på 30 i full jobb som bor hjemme oss foreldrene sine. Men man hører ofte dette om menn. Hva er grunnen til dette egentlig ?. Er det fordi kvinner er mer selvstendige en menn ? Anonymkode: 0e8cb...424
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #2 Skrevet 13. januar 2018 Det er nok mange jenter som sliter psykisk og fremdeles bor med foreldrene. Men ja, det er nok mer utbredt blant menn, fordi skolen ikke er like spesialisert for gutter og det ikke er noe som heter likestilling for menn. Da havner flere av dem på kanten av samfunnet og bor hjemme store deler av livet. De får verken partner eller barn. Alt takket være dem folket stemmer på. Anonymkode: e68c2...438
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #3 Skrevet 13. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er nok mange jenter som sliter psykisk og fremdeles bor med foreldrene. Men ja, det er nok mer utbredt blant menn, fordi skolen ikke er like spesialisert for gutter og det ikke er noe som heter likestilling for menn. Da havner flere av dem på kanten av samfunnet og bor hjemme store deler av livet. De får verken partner eller barn. Alt takket være dem folket stemmer på. Anonymkode: e68c2...438 På hvilken måte mener du skolen er "spesialisert" for jenter? Likestilling dreier seg om likestilling, om du er imot likestilling for kvinner så er du samtidig imot likestilling for menn. Samfunnsstrukturen er satt opp av menn, da inkludert skolen, så isåfall ligger fremdeles problemet hos menn og ikke hos kvinner. Men når alt kommer til alt så er det hverken skolen eller kvinner sin feil at voksne menn ikke gidder å få seg en jobb og er så uselvstendige og ansvarsfraskrivende at de velger å bo hjemme hos moren sin i voksen alder. Det finnes utallige kvinner og menn som har hverken partner eller barn, men allikevel tar ansvar for eget liv og bor for seg selv. Innlegget ditt har ingen poeng, det er jo bare fjas. Anonymkode: 71ddb...c1f 2
Elaine Marley Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 Har ikke dette vært mer utbredt blant menn lenge? Synes nå jeg har hørt om voksne menn som bor hjemme hos mamma hele livet. Vet ikke helt hvorfor, men kan det være at det blir stilt mer krav til jenter i forhold til hus og hjem og at noen foreldre synes det mer greit å ta seg av en voksen sønn enn en voksen datter? Sånn i forhold til kjønn og kjønnsroller? Bare så synd at de ikke akkurat hjelper sønnene sine ved å gjøre det slik. Jeg tror egentlig ikke at det er så veldig utbredt, for det virker som de fleste bor for seg selv og kanskje heller bor hjemme i kortere perioder. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Det er nok mange jenter som sliter psykisk og fremdeles bor med foreldrene. Men ja, det er nok mer utbredt blant menn, fordi skolen ikke er like spesialisert for gutter og det ikke er noe som heter likestilling for menn. Da havner flere av dem på kanten av samfunnet og bor hjemme store deler av livet. De får verken partner eller barn. Alt takket være dem folket stemmer på. Anonymkode: e68c2...438 Der var du igjen, ja. Anonymkode: 987e9...9d6 3
hocane Skrevet 13. januar 2018 #6 Skrevet 13. januar 2018 Noen som har en statistikk på dette? Høres ut som bullshit for meg.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #7 Skrevet 13. januar 2018 Hvis dette faktisk stemmer. Så har jeg noen teorier. Dette er mammagutter som foreldrene har sydd puter oppunder armene på hele oppveksten. Slik at de ikke helt greier seg selv. Mamma steller og fyller med sønnen og aldri stilt noe krav eller lagt press på at han må komme seg ut og greid seg selv. Den generasjonen av slike "menn" som vokser opp mye nå. Er forvokst guttunge som i voksen alder sitter hjemme og spiller dataspill. Mamma kommer og serverer mat forran datamaskinen. Hun måker snø og gjør all innkjøp. Han bare sitter der og dreper fiktive monstre i en fiktiv verden. Etterhvert dør mor av alderdom. Guttungen er da så full av depresjoner og sosial angst uten trening. Slik at han blir en byrde for samfunnet bak lukkede gardiner. Mor: Skjerp deg! Kvinner derimot. Velger ofte lavtlønnede yrker og må kanskje finne seg en litt eldre veletablert mann for å greie seg? De blir smellt på tjukka, og blir tvunget til å etablere seg? Anonymkode: 8eb93...a99
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #8 Skrevet 13. januar 2018 43 minutter siden, hocane skrev: Noen som har en statistikk på dette? Høres ut som bullshit for meg. Eneste jeg fant var denne gamle artikkelen fra 2010. https://www.aftenposten.no/norge/i/zgQx4/Menn-bor-lenger-hjemme-hos-foreldrene Anonymkode: 0e8cb...424
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå