AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #1 Skrevet 12. januar 2018 Hva er utdanningskravet for å bli det? Anonymkode: 350ec...c1c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #2 Skrevet 12. januar 2018 Integrert lektorutdannelse? Man blir jo lektor da... Anonymkode: aa4d5...e74
rationale Skrevet 12. januar 2018 #3 Skrevet 12. januar 2018 Det faglige minimumskravet er mastergrad innen det du skal undervise i.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 Kravet er master, om du tar integrert lektorutdanning vil du trolig ikke kvalifisere for stilling over videregående nivå. Anonymkode: 18777...281
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 12 timer siden, rationale skrev: Det faglige minimumskravet er mastergrad innen det du skal undervise i. 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kravet er master, om du tar integrert lektorutdanning vil du trolig ikke kvalifisere for stilling over videregående nivå. Anonymkode: 18777...281 Men er kravet bare master eller må man ha pedagogikk også? Anonymkode: 350ec...c1c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #6 Skrevet 13. januar 2018 De fleste professor i mitt høgskole har ihvertfall doktorgrad, men det kan hende det er riktig at en master er nok (selv om jeg mener de heller kvalifiserer til å heller undervise vgs) Anonymkode: c2bda...76e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #7 Skrevet 13. januar 2018 Mannen min er universitetslektor for et enkeltemne, men han er egentlig en student ved UIO og. Han har A i faget, så fikk søke stilling der som universitetslektor. Hvis du har student men har toppkarakter i et av faget, så kan man sikkert undervise. Ellers tror jeg det er master med toppkarakter i faget man vil undervise og doktorgrad. Anonymkode: c2bda...76e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #8 Skrevet 13. januar 2018 Just now, AnonymBruker said: Mannen min er universitetslektor for et enkeltemne, men han er egentlig en student ved UIO og. Han har A i faget, så fikk søke stilling der som universitetslektor. Hvis du har student men har toppkarakter i et av faget, så kan man sikkert undervise. Ellers tror jeg det er master med toppkarakter i faget man vil undervise og doktorgrad. Anonymkode: c2bda...76e hvis du er student men har toppkarakter i et av fagene ** Anonymkode: c2bda...76e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #9 Skrevet 13. januar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste professor i mitt høgskole har ihvertfall doktorgrad, men det kan hende det er riktig at en master er nok (selv om jeg mener de heller kvalifiserer til å heller undervise vgs) Anonymkode: c2bda...76e Professor og universitetslektor er to forksjellige ting. 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min er universitetslektor for et enkeltemne, men han er egentlig en student ved UIO og. Han har A i faget, så fikk søke stilling der som universitetslektor. Hvis du har student men har toppkarakter i et av faget, så kan man sikkert undervise. Ellers tror jeg det er master med toppkarakter i faget man vil undervise og doktorgrad. Anonymkode: c2bda...76e Takk for svar! Anonymkode: 350ec...c1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå