Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er utdanningskravet for å bli det?

Anonymkode: 350ec...c1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Integrert lektorutdannelse? :vetikke:  Man blir jo lektor da... :P 

Anonymkode: aa4d5...e74

Skrevet

Det faglige minimumskravet er mastergrad innen det du skal undervise i. 

Skrevet

Kravet er master, om du tar integrert lektorutdanning vil du trolig ikke kvalifisere for stilling over videregående nivå.

Anonymkode: 18777...281

Skrevet
12 timer siden, rationale skrev:

Det faglige minimumskravet er mastergrad innen det du skal undervise i. 

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kravet er master, om du tar integrert lektorutdanning vil du trolig ikke kvalifisere for stilling over videregående nivå.

Anonymkode: 18777...281

Men er kravet bare master eller må man ha pedagogikk også? 

Skrevet

De fleste professor i mitt høgskole har ihvertfall doktorgrad, men det kan hende det er riktig at en master er nok (selv om jeg mener de heller kvalifiserer til å heller undervise vgs)

Anonymkode: c2bda...76e

Skrevet

Mannen min er universitetslektor for et enkeltemne, men han er egentlig en student ved UIO og. Han har A i faget, så fikk søke stilling der som universitetslektor. Hvis du har student men har toppkarakter i et av faget, så kan man sikkert undervise. Ellers tror jeg det er master med toppkarakter i faget man vil undervise og doktorgrad.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Mannen min er universitetslektor for et enkeltemne, men han er egentlig en student ved UIO og. Han har A i faget, så fikk søke stilling der som universitetslektor. Hvis du har student men har toppkarakter i et av faget, så kan man sikkert undervise. Ellers tror jeg det er master med toppkarakter i faget man vil undervise og doktorgrad.

hvis du er student men har toppkarakter i et av fagene ** :laugh:

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste professor i mitt høgskole har ihvertfall doktorgrad, men det kan hende det er riktig at en master er nok (selv om jeg mener de heller kvalifiserer til å heller undervise vgs)

Professor og universitetslektor er to forksjellige ting.

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...