Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har et par spørsmål.

1.Den nye tiltaket krever minimum en master, kan jeg søke så lenge jeg har bachelor men 300 studiepoeng? Har 240 p. ved endt utdanning + 60 p. fra årsstudium i samfunnsfag.

2. Jeg lurer på hvis jeg har startet å studere 2016, men er uteksaminert i 2020 (bachelor er 4 år i mitt studium), blir jeg påvirket av PPU tiltaket i 2019?

Anonymkode: a6b4d...c44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du søker deg inn på PPU i 2019 eller senere, må du ha master. Det spiller ingen rolle om du startet på bacheloren din i 2018 eller 1994. Jeg vet om noen som har tatt PPU parallelt med jobb i skolen, men er usikker på om det fortsatt er lov når 2019-kravet trer i kraft. 

Når det gjelder det andre spørsmålet ditt, er jeg også litt usikker. Tror du må ha master uansett, men anbefaler deg å sjekke med det aktuelle lærestedet eller samordna opptak.  

Anonymkode: 4e21e...bd9

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du søker deg inn på PPU i 2019 eller senere, må du ha master. Det spiller ingen rolle om du startet på bacheloren din i 2018 eller 1994. Jeg vet om noen som har tatt PPU parallelt med jobb i skolen, men er usikker på om det fortsatt er lov når 2019-kravet trer i kraft. 

Når det gjelder det andre spørsmålet ditt, er jeg også litt usikker. Tror du må ha master uansett, men anbefaler deg å sjekke med det aktuelle lærestedet eller samordna opptak.  

Anonymkode: 4e21e...bd9

Takk for svar, får vel ta kontakt med samordna opptak :)

Anonymkode: a6b4d...c44

Skrevet

Har du gått yrkesfag på VGS? I så fall kan PPU-Y vera eit alternativ. 

Skrevet

300 studiepoeng, altså 5 år, er ikke nok når det ikke inngår i en master. Du kan ha 1000 studiepoeng og fortsatt ikke komme inn på PPU, så lenge du ikke har master. Du må søke i år hvis du ikke har master, men du må også være klar over at de fleste PPU-studiene i landet i praksis har masterkrav allerede. Bare de minst populære studiestedene tar inn andre.  

Anonymkode: 5eb55...e16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...