AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #1 Skrevet 12. januar 2018 Med mindre man kjøper møbler fra Ikea må man regne med 4-8 uker levering på alt fra sofa til seng til bord osv. Hvorfor tar det så lang tid å få levert møbler? Til sammenligning brukte jeg under fire uker på kjøp og overtagelse av et hus til 5 mill. Bilen min til 550.000 kjøpte jeg og fikk levert etter et par dager, og det var bare fordi jeg ville ha litt ekstra utstyr som ikke var standard, ellers kunne jeg fått bilen på dagen. Jeg har til og med bestilt verktøy fra Kina som kommet frem før en sofa fra Bohus. Jeg kommer ikke på noe annet som tar så lang tid å kjøpe som møbler. Hvorfor tar det så lang tid? Anonymkode: a302b...96b 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #2 Skrevet 12. januar 2018 De har vanligvis ikke disse møblene på lager og må bestille hos produsenten. Anonymkode: bf4b5...f20 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #3 Skrevet 12. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mindre man kjøper møbler fra Ikea må man regne med 4-8 uker levering på alt fra sofa til seng til bord osv. Hvorfor tar det så lang tid å få levert møbler? Til sammenligning brukte jeg under fire uker på kjøp og overtagelse av et hus til 5 mill. Bilen min til 550.000 kjøpte jeg og fikk levert etter et par dager, og det var bare fordi jeg ville ha litt ekstra utstyr som ikke var standard, ellers kunne jeg fått bilen på dagen. Jeg har til og med bestilt verktøy fra Kina som kommet frem før en sofa fra Bohus. Jeg kommer ikke på noe annet som tar så lang tid å kjøpe som møbler. Hvorfor tar det så lang tid? Anonymkode: a302b...96b Trærne skal felles først og stoffet skal veves osv Neida, eller joda. Mange av møblene på slike butikker lages på bestilling i den fargen som du velger å kjøpe det i. Anonymkode: 3271a...76e 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 Som de andre sier; en del møbler må produseres først, før de kan leveres til kunden. Avhengig av møbelbutikk, noen møbler er på lager, men de store og dyre tingene lages ikke før de er bestilt. En gang jeg kjøpte en sofa hos en møbelbutikk i Oslo, var den tilfeldigvis på lager i en annen farge enn den jeg egentlig ville ha. Jeg fikk valget å vente fire uker på den fargen jeg opprinnelig ønsket, eller å få den samme dag i en annen farge. Jeg valgte den andre fargen, fordi jeg var nyinnflyttet i en leilighet og hadde ingenting å sitte på i stua. Ville derfor ha sofaen samme dag. Så jeg kjøpte den, og vi dro på butikkens lager og hentet den. Dagen etter leser jeg i Aftenposten at butikken var konkurs og stengt. Folk som helt inntil dagen før hadde vært inom og bestilt og BETALT for møbler, hadde tapt pengene sine. De fikk ingen møbler, ingen penger tilbake! Noe så sylfrekt av de ansatte, som sto der og solgte ting de må ha visst aldri ville bli levert, de bare tok betalt for ikke noe! Anonymkode: eff05...09e 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som de andre sier; en del møbler må produseres først, før de kan leveres til kunden. Avhengig av møbelbutikk, noen møbler er på lager, men de store og dyre tingene lages ikke før de er bestilt. En gang jeg kjøpte en sofa hos en møbelbutikk i Oslo, var den tilfeldigvis på lager i en annen farge enn den jeg egentlig ville ha. Jeg fikk valget å vente fire uker på den fargen jeg opprinnelig ønsket, eller å få den samme dag i en annen farge. Jeg valgte den andre fargen, fordi jeg var nyinnflyttet i en leilighet og hadde ingenting å sitte på i stua. Ville derfor ha sofaen samme dag. Så jeg kjøpte den, og vi dro på butikkens lager og hentet den. Dagen etter leser jeg i Aftenposten at butikken var konkurs og stengt. Folk som helt inntil dagen før hadde vært inom og bestilt og BETALT for møbler, hadde tapt pengene sine. De fikk ingen møbler, ingen penger tilbake! Noe så sylfrekt av de ansatte, som sto der og solgte ting de må ha visst aldri ville bli levert, de bare tok betalt for ikke noe! Anonymkode: eff05...09e Det er slett ikke sikkert at de ansatte visste noe mer om situasjonen enn kundene. Anonymkode: cebf8...9d5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå