AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #1 Skrevet 12. januar 2018 Jeg merker at jeg ikke er noe "flink" til å bo i kollektiv. Jeg vil aller helst være alene når jeg er hjemme og venter ofte til jeg vet at det er tomt på kjøkkenet før jeg går og lager meg mat. Jeg er en veldig introvert person og jeg merker at jeg blir sliten av å alltid vite at jeg kan risikere å forholde meg til folk når jeg er hjemme bare jeg skal en liten tur på kjøkkenet. Samtidig får jeg litt dårlig samvittighet fordi de jeg bor sammen med er kjempegreie folk og jeg føler at jeg burde være mer sosial sammen med de. Dette er første gang jeg bor et annet sted enn hjemme, sett bort i fra da jeg var i militæret. Da bodde jeg også sammen med folk, men da var vi med hverandre omtrent 24/7 og da blir det jo nesten som familie og jeg blir ikke like sliten når jeg kjenner folk så godt. Andre som er sånn som meg? Hvordan "overlevde" dere å bo i kollektiv? Anonymkode: f8fbc...93f 5
Gjest Fillerista Skrevet 13. januar 2018 #3 Skrevet 13. januar 2018 Var som deg. Null overskudd til de jeg bodde med. Overlevde enkelt og greit ved å være mye på rommet og mye hos damer. Etter tre år i kollektiv tenkte jeg at nok var nok, kjøpte noe eget og jobbet dobbelt så mye for å ha råd. Med dagens dørterskel til boligmarkedet skjønner jeg at det kanskje ikke er et alternativ. Men uansett: Du er ikke alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå