AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #1 Skrevet 12. januar 2018 Hei! Jeg tenker å studere informatikk, informasjonsbehandling som nettstudie hos NTNU. Opptakskravet er generell studiekompetanse + R1 matte. Akkurat nå har jeg ikke R1 matte, men tenker å ta den på NKI som nettstudie. Kan jeg søke på NTNU mens jeg holder på med R1 matte? Eller MÅ den være i orden til søknadsfristen 15.april? Tenker det blir lenge å vente hvis jeg ikke kan søke før neste år. Jeg vet at jeg kan ta enkeltfag gjennom itfag.no, men det koster jo litt. Setter pris på om noen av dere vet Anonymkode: daeaa...68b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #2 Skrevet 12. januar 2018 Når det står at du må ha et visst fag så må du ha det når du søker. Anonymkode: 825bc...30f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #3 Skrevet 12. januar 2018 Du må ikke ha det innen søknadsfristen, men du må ha sendt inn dokumentasjon på at du har faget innen 1. juli. Altså må du få tatt eksamen før det. Anonymkode: 28558...531 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #4 Skrevet 12. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke ha det innen søknadsfristen, men du må ha sendt inn dokumentasjon på at du har faget innen 1. juli. Altså må du få tatt eksamen før det. Anonymkode: 28558...531 Så bra! Takk for svar. Da ble jeg litt letta. Tenker å begynne med R1 nå med en gang på NKI. Er det noen oppmeldingsfrist til eksamen? Anonymkode: daeaa...68b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #5 Skrevet 12. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så bra! Takk for svar. Da ble jeg litt letta. Tenker å begynne med R1 nå med en gang på NKI. Er det noen oppmeldingsfrist til eksamen? Anonymkode: daeaa...68b Ja, det er det. Den finner du ved å gå på privatistweb og flyktet du skal ta eksamenen i. Anonymkode: 28558...531 1
Gjest Solsmil Skrevet 12. januar 2018 #6 Skrevet 12. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det står at du må ha et visst fag så må du ha det når du søker. Anonymkode: 825bc...30f Nei, det må man selvsagt ikke. Da kunne ikke folk begynt å studere rett etter videregående, for de har jo ikke studiekompetanse enda når søknadsfristen går ut.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #7 Skrevet 12. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når det står at du må ha et visst fag så må du ha det når du søker. Anonymkode: 825bc...30f Nei, det stemmer ikke. Man må ha det innen opptak. Anonymkode: 47bc8...24c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå