Gå til innhold

Kan jeg søke selv om jeg ikke har R1 matte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :) 

Jeg tenker å studere informatikk, informasjonsbehandling som nettstudie hos NTNU. Opptakskravet er generell studiekompetanse + R1 matte. Akkurat nå har jeg ikke R1 matte, men tenker å ta den på NKI som nettstudie. Kan jeg søke på NTNU mens jeg holder på med R1 matte? Eller MÅ den være i orden til søknadsfristen 15.april? Tenker det blir lenge å vente hvis jeg ikke kan søke før neste år. Jeg vet at jeg kan ta enkeltfag gjennom itfag.no, men det koster jo litt. Setter pris på om noen av dere vet :) 

Anonymkode: daeaa...68b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det står at du må ha et visst fag så må du ha det når du søker.

Anonymkode: 825bc...30f

Skrevet

Du må ikke ha det innen søknadsfristen, men du må ha sendt inn dokumentasjon på at du har faget innen 1. juli. Altså må du få tatt eksamen før det. 

Anonymkode: 28558...531

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ikke ha det innen søknadsfristen, men du må ha sendt inn dokumentasjon på at du har faget innen 1. juli. Altså må du få tatt eksamen før det. 

Så bra! :) Takk for svar. Da ble jeg litt letta. Tenker å begynne med R1 nå med en gang på NKI. Er det noen oppmeldingsfrist til eksamen? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! :) Takk for svar. Da ble jeg litt letta. Tenker å begynne med R1 nå med en gang på NKI. Er det noen oppmeldingsfrist til eksamen? 

Ja, det er det. Den finner du ved å gå på privatistweb og flyktet du skal ta eksamenen i. 

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det må man selvsagt ikke. Da kunne ikke folk begynt å studere rett etter videregående, for de har jo ikke studiekompetanse enda når søknadsfristen går ut.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Man må ha det innen opptak. 

Anonymkode: 47bc8...24c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...