AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #1 Skrevet 12. januar 2018 Går dere på skitur når hunden deres har løpetid? Er usikker på om det er ok for henne, og redd for at hannhunder vi møter. Anonymkode: f2e62...14b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #2 Skrevet 12. januar 2018 Jeg kan love deg at det er hundre ganger verre å være den stakkaren som henger på slep etter hannhunden du eventuelt møter... Anonymkode: 671f6...703 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #3 Skrevet 12. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kan love deg at det er hundre ganger verre å være den stakkaren som henger på slep etter hannhunden du eventuelt møter... Anonymkode: 671f6...703 ja, det er derfor jeg er usikker på om jeg bør ta henne med når hun har løpetid.. Anonymkode: f2e62...14b
Gjest Melis123 Skrevet 12. januar 2018 #4 Skrevet 12. januar 2018 Har du henne i bånd? I såfall syns jeg du kan ta henne med! Så får det være hannhundeierenes problem at de ikke har kontroll🙀 jeg har vært på tur flere ganger denne uka med høyløpsk tispe, og har hatt et par rimelig irriterende hannhunder etter oss, men jeg kan jo ikke la være å gå tur i tre hele uker🙄 god skitur! Går sikkert fint😊
nurcos Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 Ja, du kan godt ha med tispe med løpetid på skitur, men forvent å bli kjeftet ned av andre på skitur med hannhund. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #6 Skrevet 15. januar 2018 Som hannhundeier hadde jeg da satt pris på at du eventuelt tok gul sløyfe på båndet eller på annen måte signaliserer at det er greit å holde avstand Anonymkode: d494d...b11
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #7 Skrevet 15. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som hannhundeier hadde jeg da satt pris på at du eventuelt tok gul sløyfe på båndet eller på annen måte signaliserer at det er greit å holde avstand Anonymkode: d494d...b11 For noe tull. Man skal ALLTID holde avstand inntil begge parter har sagt tydelig fra at det er greit at hundene hilser. Så dette er bare poengløst. TS: Ta med den hunden, og kommer det en løpsk hannhund kan du be de passe på bikkja si og følge loven. Man skal ha full kontroll, og ingen hunder skal kunne løpe bort til deg og din hund uten at dere er spurt først. Sløyfe trenger du ikke. Anonymkode: 3e62a...8cd 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #8 Skrevet 15. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: For noe tull. Man skal ALLTID holde avstand inntil begge parter har sagt tydelig fra at det er greit at hundene hilser. Så dette er bare poengløst. TS: Ta med den hunden, og kommer det en løpsk hannhund kan du be de passe på bikkja si og følge loven. Man skal ha full kontroll, og ingen hunder skal kunne løpe bort til deg og din hund uten at dere er spurt først. Sløyfe trenger du ikke. Anonymkode: 3e62a...8cd Selvsagt skal man det. Men det er slik at noen hannhunder trenger større avstand for trygg innkalling når det er løpetid. For set er vel ikke om å gjøre å teste andres kontroll på hunden, men å gjøre det trygt for alle? Anonymkode: d494d...b11 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #9 Skrevet 15. januar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt skal man det. Men det er slik at noen hannhunder trenger større avstand for trygg innkalling når det er løpetid. For set er vel ikke om å gjøre å teste andres kontroll på hunden, men å gjøre det trygt for alle? Anonymkode: d494d...b11 Ja, og har man ikke kontroll, selv med løpske tisper, så skal man ikke ha hunden løs. Gul sløyfe er et tåpelig påfunn for de som lar hundene hilse før man har spurt. Hvorfor trenger du en gul sløyfe for å skjønne at du må kalle inn hunden tidlig nok til at den motstår mulige fristelser? Hvis det er en løpsk tispe uten gul sløyfe, skal du da mene det er eiers skyld? Anonymkode: 3e62a...8cd 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #10 Skrevet 15. januar 2018 Jeg ville holdt meg unna steder med mange andre hunder. Du vet aldri om det er noen idioter med løse hannhunder og utilstrekkelig kontroll. Ikke kjekt å måtte gå i fysisk slåsskamp med en fremmed hannhund for å holde den unna tispen din. Anonymkode: f7ed1...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #11 Skrevet 15. januar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, og har man ikke kontroll, selv med løpske tisper, så skal man ikke ha hunden løs. Gul sløyfe er et tåpelig påfunn for de som lar hundene hilse før man har spurt. Hvorfor trenger du en gul sløyfe for å skjønne at du må kalle inn hunden tidlig nok til at den motstår mulige fristelser? Hvis det er en løpsk tispe uten gul sløyfe, skal du da mene det er eiers skyld? Anonymkode: 3e62a...8cd Det er ingen som har sagt verken tispeeiers skyld eller at hundene skal hilse. Selv liker jeg ikke at andre lar sin hund komme bort til min uten at det de har spurt først. Men gjett hva - det hender at både mennesker og dyr er uoppmerksomme eller gjør dumme ting. Hvorfor er det om å gjøre å plassere skyld eller teste andre hunder? Det er liksom ikke en konkurranse. (eller, for oss er det lydighetsstevne med konkurranse innimellom, men hunden min er ikke perfekt av den grunn. Og der skal faktisk løpetisper gå sist for å ikke ødelegge for andre). Ts, ta med hunden på skitur! Men vær litt obs. Anonymkode: d494d...b11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå