Gå til innhold

Gratis drosje

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/petter-_10_-far-ikke-ha-folge-med-venner-hjem-fra-skolen-1.13862528

Siden Petter (10) er blind tar han drosje til/fra skolen, men han får verken ha venner eller søsken med seg på turen. Årsaken skal visstnok være at Utdanningsetaten ikke kan gi gratis drosje til elever som ikke har behov for det, men så vidt jeg vet når det gjelder drosjer så betaler man jo for selve turen og ikke for antall passasjerer. Hva er det som svikter her?

Anonymkode: ec8c3...2e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tenker vel at det kan bli utnytting av en funksjonshemmet person. 

Anonymkode: da438...d8c

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/petter-_10_-far-ikke-ha-folge-med-venner-hjem-fra-skolen-1.13862528

Siden Petter (10) er blind tar han drosje til/fra skolen, men han får verken ha venner eller søsken med seg på turen. Årsaken skal visstnok være at Utdanningsetaten ikke kan gi gratis drosje til elever som ikke har behov for det, men så vidt jeg vet når det gjelder drosjer så betaler man jo for selve turen og ikke for antall passasjerer. Hva er det som svikter her?

Det er vanlig å betale etter hvor mange passasjerer det er i drosjen, jo. Har det ikke vært slik lenge?

Anonymkode: 1c731...a93

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig å betale etter hvor mange passasjerer det er i drosjen, jo. Har det ikke vært slik lenge?

Samme pris for opptil 4 personer 

Anonymkode: 9ee72...8c1

• Liker 1
Skrevet

Det har i alle fall jeg aldri opplevd. 

Skrevet

Nei, man betaler samme pris uansett om man er alene eller 4 passasjerer.

Anonymkode: b4653...bc5

Skrevet

Da jeg gikk på barneskolen fikk jeg gratis taxi til og fra skolen. Fikk ikke lov til å ha med venner spontant, det måtte avtales med taxi selskapet dagen før. Min mor måtte ringe for å høre om det var OK, noen ganger var er greit, andre ikke. Det kom helt ann på taxi sjåføren.

Anonymkode: e69e6...11e

Skrevet

Det blir mer slitasje på bilen å ha med 4 elever vs 1 elev. 

Og hvorfor skal søster sitte på? Da får foreldrene hente da? Og denne blinde 10 åringen klarer nok fint å gå sammen med vennene sine en gang i blant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...