Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk spør meg hvorfor jeg studerer her (Tromsø) og ikke et sted i Sør-Norge som er mye nærmere hjemme. Svaret er rett og slett at jeg ikke kom inn noe annet sted, men samtidig blir jo det et ganske negativt svar og jeg elsker virkelig å studere her (selv om byen er litt liten). Folk her er kjempehyggelige, studiet er bra og jeg trives så utrolig godt. Likevel har jeg ikke noen annen grunn enn at det var her jeg kom inn, for det er dyrt å reise hjem og jeg får ikke reist hjem noe særlig ofte. Så, når folk her spør hvorfor jeg studerer her, burde jeg bare si sannheten eller burde jeg "lyve" og si at jeg syns det er en sjarmerende og hyggelig by med et godt miljø? 

Anonymkode: 5250c...f67

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville vel sagt som det er, altså det var der du kom inn men at det ikke gjorde noe for du trives. Trenger ikke gjøre mer stort av det. 

Anonymkode: e109b...4af

• Liker 5
Skrevet

Si at du ville oppleve noe helt annet enn du gjør hjemme og at du har hørt mye bra om Tromsø.

Anonymkode: d31d9...8f3

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er et ganske rart spørsmål, men det er jo mange grunner til å studere i Tromsø. Tromsø byr på vakker natur rett utenfor døren. Flere studenter går på ski til skolen og tar like så godt på seg skiene i pauser mellom forelesninger også. Det er et nytt miljø i forhold til det du er vant til og du får muligheten til å oppleve en del av landet som du muligens aldri hadde bosatt deg i ellers. Studieprogrammet kan man også skryte av. Så fremt du mener dette er det jo ikke noe problem med å forklare det slik. Èn ting er jo at du at du ikke kom inn et annet sted, men en annen ting er jo at du har blitt værende til tross for at det ikke var førstevalget. Hvis det var helt forferdelig hadde du vel revurdert akkurat det. Ellers tenker jeg ikke at det noe problem å si at man ikke kom inn noen andre steder, men jeg synes heller ikke at det er nødvendig å fortelle hvis du ikke har lyst til det. 

Anonymkode: b0eba...9f5

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er et ganske rart spørsmål, men det er jo mange grunner til å studere i Tromsø. Tromsø byr på vakker natur rett utenfor døren. Flere studenter går på ski til skolen og tar like så godt på seg skiene i pauser mellom forelesninger også. Det er et nytt miljø i forhold til det du er vant til og du får muligheten til å oppleve en del av landet som du muligens aldri hadde bosatt deg i ellers. Studieprogrammet kan man også skryte av. Så fremt du mener dette er det jo ikke noe problem med å forklare det slik. Èn ting er jo at du at du ikke kom inn et annet sted, men en annen ting er jo at du har blitt værende til tross for at det ikke var førstevalget. Hvis det var helt forferdelig hadde du vel revurdert akkurat det. Ellers tenker jeg ikke at det noe problem å si at man ikke kom inn noen andre steder, men jeg synes heller ikke at det er nødvendig å fortelle hvis du ikke har lyst til det. 

Anonymkode: b0eba...9f5

Det syns egentlig jeg også, men jeg tror folk gjerne spør fordi jeg ikke er fra nord og da lurer de sikkert ekstra på hvorfor jeg velger å studere akkurat her. 

Skrevet

Det er ganske kjent st studiene i nord Norge pleier å være lett å komme inn på, så kanskje litt dumt å lyve? Hvis studiet ditt er unikt for Tromsø eller bare tilbys noen f å steder i landet, så kan du ko bruke det som unnskyldning :)

Anonymkode: 238f3...c2f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske kjent st studiene i nord Norge pleier å være lett å komme inn på, så kanskje litt dumt å lyve? Hvis studiet ditt er unikt for Tromsø eller bare tilbys noen f å steder i landet, så kan du ko bruke det som unnskyldning :)

Anonymkode: 238f3...c2f

På en måte så er det jo ikke å lyve. Jeg har ikke som hensikt å skjule for noen at jeg ikke hadde gode nok karakterer til å komme inn andre steder i landet, noe jeg ønsket da jeg søkte. Hadde jeg derimot søkt i dag hadde jeg uten tvil søkt her i Tromsø som førstevalg.

• Liker 1
Skrevet

Du er på vei inn i voksenlivet nå. Første bud for ikke å slite seg ut er å DRITE hva andre folk tenker, tror og mener. 

Seriøst.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Perle skrev:

Du er på vei inn i voksenlivet nå. Første bud for ikke å slite seg ut er å DRITE hva andre folk tenker, tror og mener. 

Seriøst.

Seriøst. Jeg har ikke planer om å fortsette livet uten venner og med folk som misliker meg, så selvfølgelig bryr jeg meg om hva andre folk tenker og føler.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst. Jeg har ikke planer om å fortsette livet uten venner og med folk som misliker meg, så selvfølgelig bryr jeg meg om hva andre folk tenker og føler.

Ja seriøst. 

Hvis du må juge til "vennene" dine om hvirfor du studerer der du gjør, er de ikke ordentlige venner. 

At du skal ha empati og bry seg om hva andre føler har ingenting med dette å gjøre. 

• Liker 2
Skrevet

Det er da helt vanlig å flytte for å komme inn på studier. Bare vær ærlig dersom noen spør, folk liker ærlige mennesker som «viser svakhet». Så flott at du trives, nyt studietiden! 

Anonymkode: 748fb...b02

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Perle skrev:

Ja seriøst. 

Hvis du må juge til "vennene" dine om hvirfor du studerer der du gjør, er de ikke ordentlige venner. 

At du skal ha empati og bry seg om hva andre føler har ingenting med dette å gjøre. 

Nei, det er nok ikke mine venner som spør om dette her. Det har du helt rett i, og det har jeg vel aldri heller påstått.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er nok ikke mine venner som spør om dette her. Det har du helt rett i, og det har jeg vel aldri heller påstått.

Og da skjønner jeg ennå mindre av hvorfor du føler at du må ljuge.

Skrevet
13 minutter siden, Perle skrev:

Og da skjønner jeg ennå mindre av hvorfor du føler at du må ljuge.

Fordi jeg vil ikke at folk skal tro at jeg ikke liker Tromsø og bare er her fordi jeg må.

• Liker 1
Skrevet

Ville bare sagt at jeg liker byen :) Skulle ønske jeg hadde samme erfaring som deg med studie!

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg vil ikke at folk skal tro at jeg ikke liker Tromsø og bare er her fordi jeg må.

Jamen da da er det jo dette du ska formidle. 

-At du havnet der uten forventninger, men at du elsker nå byen! :) Ikke gjør ting mer kompliserte enn det de egentlig er. Folk flest har nok ned seg selv, og når de spør er det som oftes bare en en en høflig frase. 

:)

Skrevet

Du er akkurat som meg- tenker alt for mye :P 

Hvis det er folk fra Tromsø som spør ville jeg iallefall ikke svar: "Fordi det var eneste stedet jeg kom inn på..." :P men ærlig talt, bare si at du ønsket å flytte på deg og prøve noe nytt, og at Tromsø virket som et fint sted å prøve? :) Tror ikke folk krever mer forklaring enn som så

Anonymkode: 30144...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...