@lfa Skrevet 8. august 2002 #1 Del Skrevet 8. august 2002 http://www.itavisen.no/art/1299238.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2002 #2 Del Skrevet 8. august 2002 http://www.itavisen.no/art/1299238.html Nei det er det ikke..... Har vært MANGE sikkerhetshull i Unix opp gjennom tidene! Det hullet du nevner her, er vel allerede fikset for De fleste av Unix-variantene, tenker jeg. Det spørs vel kanskje, om jeg ikke har en alldrig så liten grunn til å være mer bekymra over Windows-plattformene Microsoft har alltid vært sene til å "bug-fixe". Tar ofte måneder, ja kanskje ÅR før de har ute ett eller annet, og som kanskje ikke gjør det noe bedre i det hele tatt. Det er jo nettop DET som er den store fordelen med åpen kildekode. Alle har innsyn, også står det ikke kommersielle interesser bak, som gjerne ser at sikkerhetshullene ER DER! Allerede sent i kveld, eller i løpet av morgendagen, kan jeg stikke på oppdateringssia til OS-leverandøren min og laste ned en patch. En patch som programmerere har samarbeidet om, over verden hele (kan tro de "hacker" som gale nå). Det er DET "vi" mener med at Unix er noe av det sikreste som finnes! :-) Nullet (måtte jo selvagt svare her da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 8. august 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 8. august 2002 He he, jeg skjønte du kom til å svare her, ja. :blunke: Hadde jeg hatt mer peiling og en ekstra pc til å eksperimentere med, så skulle jeg testa Unix jeg også, men.... 1. Først bør jeg skaffe meg mer peiling... 2. Så må jeg skaffe meg mer peiling.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nullet Skrevet 9. august 2002 #4 Del Skrevet 9. august 2002 Jeg tror du har "peiling" nok jeg, @lfa!! Det er ikke vanskelig å innstallere Linux f.eks. Mandrake, SuSE og RedHat er noen av de som er enklest å innstallere. Tilogmed enklere enn Windows på mange måter. "Problemene" kommer når ting (f.eks skjermoppløsningen) ikke funker, som forventet, men det gjør det jo ofte i Windows også! En nybegynner kan nok ergre seg GRØNN over Linux's måter å konfigurere ting på, men når det kommer til stykket, så er det ganske logisk alikevel. Det å bruke Linux til daglig, er ikke noe værre enn Windows. Selvølgelig så må man jo også sette seg inn i det grafiske grensesnittet også (hva nå du enn velger). Gnome og KDE er en av de bedre. Les, lek, fikle, lær, bare å sette igang. Hva med å sette av et par Gig til Linux, i første omgang? Etterhvert som du kravler deg frem, så vil du virkelig forstå at en datamaskin er mer enn Microsoft Windows. Jeg tror @lfa er nyskjerrig! Det er JEG glad for, og det bør hun også være! Jeg er sikker på at @lfa kan hvis hun vil! :kgsmil: Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå