Gå til innhold

Hvordan skal jeg som mann forholde meg til samfunnet når jeg går i dameklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg som mann forholde meg til samfunnet og dere kvinner når jeg går i dameklær ut i samfunnet? Jeg trenger gode råd fra dere jenter...for jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hvordan jeg skal takle dette....

Anonymkode: e6bc6...864

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må i hvert fall regne med at mange glor, ler, peker, eller synes du er rar. Skal være såpass ærlig og si at jeg ikke synes noe om det,men velger å overse det når jeg er ute.

Fra unger kan du nok derimot komme til å høre noe.

Anonymkode: c90aa...f87

• Liker 1
Skrevet

Gå med hevet hode !!!:skya:

• Liker 5
Skrevet

Så lenge du lar for stirre så går det nok fint. Gjør du noe som er unormalt, må du la folk rundt deg reagere. Noen kommer nol ikke til å like det, så ver klar for negative kommentarer. Men, så lenge du er klar så er det nå bare å stå på. Det skader jo ikke akkurat noen :) 

Anonymkode: fab3f...e50

Skrevet

Kjør fuckings på! Jeg kjenner en dude som kler seg ut noen kvelder, og drar på byen som chick i høye hæler, trange skjørt, langt blondt hår. Fy fader ass, det er tøft gjort. Har han møtt dritt? Ja. Har han møtt mange som digger det? Ja.

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg som mann forholde meg til samfunnet og dere kvinner når jeg går i dameklær ut i samfunnet? Jeg trenger gode råd fra dere jenter...for jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hvordan jeg skal takle dette....

Anonymkode: e6bc6...864

Da ville jeg tenkt at man kan risikere å bli latterliggjort, og at du må takle at du vekker oppsikt og få oppmerksomhet deretter. 

Anonymkode: 51def...d45

Skrevet
16 timer siden, Lava Anne skrev:

Kjør fuckings på! Jeg kjenner en dude som kler seg ut noen kvelder, og drar på byen som chick i høye hæler, trange skjørt, langt blondt hår. Fy fader ass, det er tøft gjort. Har han møtt dritt? Ja. Har han møtt mange som digger det? Ja.

Folk får kle seg som de vil, men... Det er synd men sånn er samfunnet mtp alle fordommene folk har mot menn som kler seg ut som damer. 

Skrevet (endret)

Jeg er ikke så opptatt av andre menneskers mening så om jeg hadde hatt lyst til å kle meg som dame så ville jeg gjort det, om noen hadde vært ufine som konsekvens av dette ville jeg bare tenkt at det var de som hadde et problem for så å overse de.

En må huske på at kvinner kan gå med herreklær uten at dette er skambelagt eller fører til blikk og ekle kommentarer, så det bør og skal gjelde andre veien også. Som om det å kle seg som en kvinne skal være så flaut, men ikke det å kle seg som mann? Det blir for dumt.

Det er holdninger som man også finner i barnehager om en gutt leker med jenteleker så får han høre "hahaha leker du med jenteleker du da?!", men en jente som leker med gutteleker blir ikke latterliggjort på samme måte. 

Alt dette er ledd i å trøkke kvinner ned , som om det å være jente er mindreverdig enn det og være gutt.

Endret av WubWub
  • Liker 1
Skrevet

Personlig så bryr jeg meg ikke om du kler deg som dame eller tiger eller heks så lenge du behandler andre mennesker bra. Med å være orginal og skille seg ut så kommer et større ansvar for å ferdes forsiktig i kulissene. Men så lenge du er et menneske som ikke skader andre, så synes jeg du skal få lov å ha på deg kjole. Eneste jeg ikke liker er tildekking av ansiktet da dette gjør noe med det intersosiale medmennesklige aspektet. 

Anonymkode: e1c40...6c1

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er mye være med kvinnelige transer og traktorlesber som spader rundt i herreklær. FYSJ!!! 

Anonymkode: d2f7b...1cb

Skrevet

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg tenkt at man kan risikere å bli latterliggjort, og at du må takle at du vekker oppsikt og få oppmerksomhet deretter. 

Hvorfor skal han måtte finne seg i det? Vi som folket skal ikke finne oss i at det er enkelte mennesker som behandler andre på den måten!

Det er ikke mange folk som latterliggjør, peker på eller mobber menn som går i dameklær, men det finnes desverre noen. Det er mest basert på uvitenhet og fremmedfrykt, og noe man såklart må prøve å ikke ta personlig. Opplever man det er det viktig å opplyse disse menneskene slik at de kan ta seg sammen og endre holdningene sine.
Engasjer dere i feminisme, for akuratt dette er prakteksemplar på hvordan misogyny er skadelig for også menn og ikke bare kvinner!

Anonymkode: 3babd...e63

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Du vil nok få blikk, men gå med hevet hodet og vis at du ikke bryr deg.

Gjest C.Tramell
Skrevet

Kan nok ikke snakke på vegne av kvinner som gruppe, men meg kan du bare behandle med vennlighet og respekt så er du inne i varmen. De spiller ingen rolle for meg om du er mann eller kvinne eller om jeg kan se at du ikke ble født kvinne. Kler og ter du deg som en kvinne er du kvinne nok for meg.

Skrevet
På 13.1.2018 den 14.47, AnonymBruker skrev:

Personlig så bryr jeg meg ikke om du kler deg som dame eller tiger eller heks så lenge du behandler andre mennesker bra. Med å være orginal og skille seg ut så kommer et større ansvar for å ferdes forsiktig i kulissene. Men så lenge du er et menneske som ikke skader andre, så synes jeg du skal få lov å ha på deg kjole. Eneste jeg ikke liker er tildekking av ansiktet da dette gjør noe med det intersosiale medmennesklige aspektet. 

Anonymkode: e1c40...6c1

Skjønner bare ikke det behovet for å skille seg ut? Holder det ikke med å være vanlig? 

Skrevet

Helt greit. Kvinner begynnte å gå med manneklær som bukser blant annet. Så da må det være greit at menn går med kvinneklær.

Anonymkode: d9120...3c2

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Ann Christin, mod

Skrevet
På 12.1.2018 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Du må i hvert fall regne med at mange glor, ler, peker, eller synes du er rar. Skal være såpass ærlig og si at jeg ikke synes noe om det,men velger å overse det når jeg er ute.

Fra unger kan du nok derimot komme til å høre noe.

Anonymkode: c90aa...f87

Hei du. Uten å legge noen som over ditt standpunkt.

Så lurer jeg litt på hvorfor du mener som du gjør? Hvorfor synes du ikke noe om det? 

Det er sikkert flere som deler det standpunktet, så kom gjerne med deres grunner også. 

Så ber jeg om at ingen dømmer de for deres mening, selvom du ikke er enig..

Anonymkode: 72545...80f

Skrevet

Hvis du er i en prosess, på vei til å bli kvinne, så reagerer jeg ikke. Ellers så syns jeg det er spesielt. Veldig spesielt.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...