AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #1 Skrevet 12. januar 2018 Selv om jeg vet at det bare er tull å bruke energi på, så begynner jeg også å bli litt lei av å påpeke at jeg bor i Oslo, og er fra **** (annen by i Norge). Hvorfor i alle dager er det sånn at folk mener at man bor utenfor Oslo hvis man bor i f.eks Holmenkollen, Stovner, Tåsen, Risløkka, osv osv?? Det ER jo i Oslo! Og enkelte som er fra samme by som meg, vil påstå at jeg ikke er fra ****, fordi jeg ikke er fra sentrum. Hva søren! Jeg ER fra ****, og foreldrene mine bor i **** Anonymkode: a38ae...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #2 Skrevet 12. januar 2018 Jeg bor i utkanten av Oslo, men sier likevel at jeg "skal til byen" når jeg reiser inn til sentrum. Anonymkode: f3de7...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #3 Skrevet 12. januar 2018 Byen brukes jo ofte som et synonym på sentrum, og det kan kanskje være en grunn til at folk ikke er enig med deg? Du bor i Oslo, men du bor ikke i byen. Anonymkode: f72bc...646 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #4 Skrevet 12. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i utkanten av Oslo, men sier likevel at jeg "skal til byen" når jeg reiser inn til sentrum. Anonymkode: f3de7...4a0 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Byen brukes jo ofte som et synonym på sentrum, og det kan kanskje være en grunn til at folk ikke er enig med deg? Du bor i Oslo, men du bor ikke i byen. Anonymkode: f72bc...646 Hm ja, kanskje det er noe med det. Men når jeg skal til Jernbanetorget f.eks., så sier jeg at jeg skal til sentrum. Anonymkode: a38ae...c4d 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #5 Skrevet 12. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm ja, kanskje det er noe med det. Men når jeg skal til Jernbanetorget f.eks., så sier jeg at jeg skal til sentrum. Anonymkode: a38ae...c4d Det er vel derfor disse misforståelsene oppstår, fordi du bare bruker sentrum, mens andre bruker både sentrum og byen. Anonymkode: f72bc...646 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #6 Skrevet 12. januar 2018 Enkelte vil jo pirke på at man sier at man bor i Oslo da, det blir jo helt feil. Hva skal man liksom si hvis man ikke kan si det? Holmenkollen er jo ikke et selvstendig sted å bo på i Norge haha, man sier heller at man bor i Oslo. Hadde jeg sagt hvilket nærmiljø jeg er fra i hjembyen min, så ville ingen skjønt hvor det var... Og ikke nok med det, jeg får av enkelte heller ikke lov til å si at jeg bor i Holmenkollen, men det er jo det som er nærmeste sted å si at jeg bor på, selv om jeg ikke bor i selve hoppbakken!!! Bor IKKE på Vinderen, Slemdal eller Smestad! Og kun lommekjente i Oslo skjønner hva jeg mener hvis jeg sier Gressbanen! (finnes massevis av gressbaner rundt om kring, haha!!) Anonymkode: a38ae...c4d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #7 Skrevet 12. januar 2018 Og HolmenkollÅSEN har jeg prøvd å si, men det er heller tungvindt og flere skjønner Holmenkollen enn Holmenkollåsen. Anonymkode: a38ae...c4d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #8 Skrevet 12. januar 2018 Det høres bare rart ut at noen mener du ikke bor i Oslo/byen fordi du ikke bor i sentrum. Anonymkode: 4c907...2e9 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #9 Skrevet 12. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det høres bare rart ut at noen mener du ikke bor i Oslo/byen fordi du ikke bor i sentrum. Anonymkode: 4c907...2e9 Ja, nettopp! Takk!! Anonymkode: a38ae...c4d
Freesia97 Skrevet 12. januar 2018 #10 Skrevet 12. januar 2018 Det er jo en del av byen men det er ikke sentrum. Sentrum er liksom midt i byen, når folk sier jeg er fra stovner (istedenfor å si Oslo) sier de det for at folk skal forstå at de ikke bor i sentrum av byen.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #11 Skrevet 12. januar 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enkelte vil jo pirke på at man sier at man bor i Oslo da, det blir jo helt feil. Hva skal man liksom si hvis man ikke kan si det? Holmenkollen er jo ikke et selvstendig sted å bo på i Norge haha, man sier heller at man bor i Oslo. Hadde jeg sagt hvilket nærmiljø jeg er fra i hjembyen min, så ville ingen skjønt hvor det var... Og ikke nok med det, jeg får av enkelte heller ikke lov til å si at jeg bor i Holmenkollen, men det er jo det som er nærmeste sted å si at jeg bor på, selv om jeg ikke bor i selve hoppbakken!!! Bor IKKE på Vinderen, Slemdal eller Smestad! Og kun lommekjente i Oslo skjønner hva jeg mener hvis jeg sier Gressbanen! (finnes massevis av gressbaner rundt om kring, haha!!) Anonymkode: a38ae...c4d Gressbanen er jo et sted, "oppved Holmenkollen". Jeg bor på Frogner/Majorstuen og vi sier også vi "skal til byen" når vi skal til type Rådhusplassen/festningen/KarlJohan/Stortorget/Youngstorget. Men det er vel ingen verken i Oslo eller annenstedsfra som påstår du bor UTENFOR Oslo? Har møtt folk som kommer fra Horten og Eidsvoll som påstår de er fra... Oslo.. Litt utenfor.... Vet ikke helt om jeg forstår problemstillingen? Du bor i Oslo, på Gressbanen, oppved Holmenkollen. Ikke sentrum. Oslo. Anonymkode: 036de...ea6 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #12 Skrevet 12. januar 2018 56 minutter siden, Freesia97 skrev: Det er jo en del av byen men det er ikke sentrum. Sentrum er liksom midt i byen, når folk sier jeg er fra stovner (istedenfor å si Oslo) sier de det for at folk skal forstå at de ikke bor i sentrum av byen. Jojo, men man bor jo i Oslo også. Ikke utenfor. Anonymkode: a38ae...c4d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #13 Skrevet 12. januar 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gressbanen er jo et sted, "oppved Holmenkollen". Jeg bor på Frogner/Majorstuen og vi sier også vi "skal til byen" når vi skal til type Rådhusplassen/festningen/KarlJohan/Stortorget/Youngstorget. Men det er vel ingen verken i Oslo eller annenstedsfra som påstår du bor UTENFOR Oslo? Har møtt folk som kommer fra Horten og Eidsvoll som påstår de er fra... Oslo.. Litt utenfor.... Vet ikke helt om jeg forstår problemstillingen? Du bor i Oslo, på Gressbanen, oppved Holmenkollen. Ikke sentrum. Oslo. Anonymkode: 036de...ea6 Jeg vet at Gressbanen er et sted, men det er omtrent ingen som vet hvor det er med mindre man har bodd i Oslo i mange år og er godt kjent. Og jo, har bodd i Oslo i 7 måneder nå og hittil er det et knippe personer som har ment at jeg bor utenfor Oslo, og like mange som omtrent har gitt meg munnbind når jeg sier at jeg bor i Holmenkollen... Men er man fra annen kommune som Horten og Eidsvoll, så sier man den kommunen man kommer fra! Jeg sier ikke at jeg bor på Gressbanen oppved Holmenkollen. Det er alt for tungvindt. Jeg bor i Oslo, i Holmenkollen, bor ikke i Oslo sentrum. Anonymkode: a38ae...c4d
Gjest NotNaomi Skrevet 12. januar 2018 #14 Skrevet 12. januar 2018 Har egentlig aldri opplevd det , og tenker jo aldri på at Holmenkollen fks er utenfor Oslo . Utenfor sentrum ja , men en bor da i Oslo ! Det er småbyene rundt som er utenfor Oslo , og da bruker en vel uttrykket helst til de som ikke vet nøyaktig hvor de ligger sånn at de får en pekepinn .
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #15 Skrevet 13. januar 2018 12 timer siden, NotNaomi skrev: Har egentlig aldri opplevd det , og tenker jo aldri på at Holmenkollen fks er utenfor Oslo . Utenfor sentrum ja , men en bor da i Oslo ! Det er småbyene rundt som er utenfor Oslo , og da bruker en vel uttrykket helst til de som ikke vet nøyaktig hvor de ligger sånn at de får en pekepinn . Ja, enig. Anonymkode: a38ae...c4d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #16 Skrevet 13. januar 2018 Jeg bor forresten ikke PÅ gressbanen heller. Fra Gressbanen og opp til meg tar det 10 minutter å gå. Fra meg og til Besserud T-bane tar det også 10 minutter å gå (bratt oppoverbakke). Besserud er nærmeste T-banestasjon. Besserud er Holmenkollen. Jeg bor i Holmenkollen. Dermed basta Anonymkode: a38ae...c4d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #17 Skrevet 13. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor forresten ikke PÅ gressbanen heller. Fra Gressbanen og opp til meg tar det 10 minutter å gå. Fra meg og til Besserud T-bane tar det også 10 minutter å gå (bratt oppoverbakke). Besserud er nærmeste T-banestasjon. Besserud er Holmenkollen. Jeg bor i Holmenkollen. Dermed basta Anonymkode: a38ae...c4d Hvorfor er det så utrolig viktig for deg hvor du bor? Anonymkode: f72bc...646 1
Gjest N-Nøff Skrevet 13. januar 2018 #18 Skrevet 13. januar 2018 Jeg hater "typ". Ikke bruk det ordet.
Gjest Optimo Skrevet 13. januar 2018 #19 Skrevet 13. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så utrolig viktig for deg hvor du bor? Anonymkode: f72bc...646 Bor jo i Holmenkollen! 😂
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #20 Skrevet 13. januar 2018 De fleste mener ikke at du ikke bor i Oslo dersom du bor i Holmenkollen. Jeg skjønner ikke helt hvordan du har dratt denne konklusjonen, for det må være få folk som genuint mener det. Jeg er født og oppvokst i Oslo (Ullern), og alle jeg kjenner fra Røa, Ullern, Smestad, Ris, Holmenkollen osv. er selvsagt "fra Oslo". Det er innenfor bygrensen. Bærum er eksempelvis utenfor, og da sier du at du er fra Bærum. At folk sier de skal "inn til byen" er selvsagt en annen sak. Det er bare et uttrykk. Anonymkode: 06062...c8c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå