Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så heldig at jeg skal få begynne å jobbe i barnehage. Kjenner jeg grugleder meg en del, naturligvis. Tenkte det kunne roe nervene litt å høre om andres erfaringer når de starta i barnehage, hva en vanlig dag i barnehagen består av, hva jeg burde forvente/gjøre når jeg først er der, osv

Noen som vil dele? Hadde satt veldig pris på det

Anonymkode: 26ebc...f79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktigste er å være der barna er, ta initiativ og være tilstede. 

Du må kanskje ha samlingsstunder, hvilestunder, aktiviteter, turer, måltider. 

Men å ha god kontakt med barna, og at barna får leke mye syns jeg er det viktigste. Mye viktigere enn at man skal gjøre så mye hele tiden.

så har du jo foreldresamarbeid og samarbeid med kollegaer. Vet du hvilken aldersgruppe du skal jobbe med og hva slags bhg det er(altså er det naturbhg, kunstbhg, vanlig bhg..) 

Anonymkode: ad778...f47

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viktigste er å være der barna er, ta initiativ og være tilstede. 

Du må kanskje ha samlingsstunder, hvilestunder, aktiviteter, turer, måltider. 

Men å ha god kontakt med barna, og at barna får leke mye syns jeg er det viktigste. Mye viktigere enn at man skal gjøre så mye hele tiden.

så har du jo foreldresamarbeid og samarbeid med kollegaer. Vet du hvilken aldersgruppe du skal jobbe med og hva slags bhg det er(altså er det naturbhg, kunstbhg, vanlig bhg..) 

Anonymkode: ad778...f47

Tusen takk for svar!

Det er en vanlig barnehage og jeg skal være i en gruppe med omtrent 15 barn fra 2 til 5 år

Skrevet

Vær åpen og imøtekommende, både mot barna, ansatte og foreldrene. Hils på alle foreldrene og presenter deg (de ansatte også). Ta initiativ med barna, men les signalene deres- noen barn er veldig skeptisk til nye mennesker mens andre nærmest hopper i armene på de. Sett deg ned på gulvet sammen med barna og vær der barna er. Ta del i leken med barna, men ikke forstyrr leken deres. Vær blid, fleksibel og gjør det du blir bedt om. Spør om det er noe du lurer på!

En vanlig dag i barnehagen er nok veldig forskjellig fra sted til sted, men slik ser den ut i "min" barnehage, i en avdeling med barn på 2 og 3 år:

Frokost felles på kjøkkenet sammen med småbarnsavdelingen. Når man er ferdig går man på base. 

Når frokosttiden er ferdig går man tilbake til avdelingen sin.

Mørgenmøte for ped.ledere.

aktiviteter, enten inne eller ute.

mat.

sovetid/utetid

frukt- og knekkebrødmåltid.

frilek til de blir hentet.

Sånn kort fortalt.

Lykke til! Å jobbe i barnehage er en superduper jobb! :D

Anonymkode: 64f93...5f3

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær åpen og imøtekommende, både mot barna, ansatte og foreldrene. Hils på alle foreldrene og presenter deg (de ansatte også). Ta initiativ med barna, men les signalene deres- noen barn er veldig skeptisk til nye mennesker mens andre nærmest hopper i armene på de. Sett deg ned på gulvet sammen med barna og vær der barna er. Ta del i leken med barna, men ikke forstyrr leken deres. Vær blid, fleksibel og gjør det du blir bedt om. Spør om det er noe du lurer på!

En vanlig dag i barnehagen er nok veldig forskjellig fra sted til sted, men slik ser den ut i "min" barnehage, i en avdeling med barn på 2 og 3 år:

Frokost felles på kjøkkenet sammen med småbarnsavdelingen. Når man er ferdig går man på base. 

Når frokosttiden er ferdig går man tilbake til avdelingen sin.

Mørgenmøte for ped.ledere.

aktiviteter, enten inne eller ute.

mat.

sovetid/utetid

frukt- og knekkebrødmåltid.

frilek til de blir hentet.

Sånn kort fortalt.

Lykke til! Å jobbe i barnehage er en superduper jobb! :D

Anonymkode: 64f93...5f3

Tusen takk for info og tips! Jeg tar det til meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...