Gå til innhold

Hva skjer på et årsmøte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier i grunn det meste, men jeg lurer altså på hva som skjer på et partis årsmøte? Meldte meg inn i et parti nå i høst og har blitt spurt om jeg ønske å være med på deres årsmøte som går over to dager, som jeg takket ja til. Men hva gjør man egentlig der? 

Anonymkode: dbb67...123

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge siste tiders nyheter: drekking.

Anonymkode: 8a221...a2d

Skrevet

Man diskuterer og stemmer over politikk og velger tillitsvalgte. Jeg har vært på mange partiårsmøter og det tar et par møter før man skjønner hva som skjer, men det er også veldig gøy!

Anonymkode: c354f...342

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man diskuterer og stemmer over politikk og velger tillitsvalgte. Jeg har vært på mange partiårsmøter og det tar et par møter før man skjønner hva som skjer, men det er også veldig gøy!

Høres kult ut! Hvordan er det å være ny egentlig? Blir man spurt om mye/ må man være veldig aktiv?

Skrevet

På partiårsmøter later man bare som man liker hverandres selskap, før man senere dolker hverandre i ryggen.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres kult ut! Hvordan er det å være ny egentlig? Blir man spurt om mye/ må man være veldig aktiv?

De aller fleste har veldig forståelse for at man er ny. I mitt parti får man anerkjennende applaus hvis man går opp på talerstolen og sier "dette er min første gang på talerstolen", men det er ingen som forventer at det skjer. Prøv å henge med på hva det stemmes over, hvis du ikke vet hva du skal stemme er det lurt å henge seg på noen man har godt inntrykk av eller som man vet har peil på saksområdet. Bruk det første årsmøtet på å bli kjent med folk og vise at du er en hyggelig person. Hvis det er et stort årsmøte, hender det at de har "Ny på årsmøtet"-samling før møtestart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...