Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å få nye jente venninner. Har fortsatt kontakt med de fra VGS, men har lyst til å bli bedre kjent med folk på universitet. Jeg er ganske sjenert, og vet ikke helt hvordan jeg skal ta det første steget. Med de gamle vennene mine så har jeg ingen problem med å sende en melding om vi skal finne på noe, men det er ei jente jeg syntes er veldig hyggelig. Vi snakker her og der, men kan jeg bare sende: Hei! Lurte på om du hadde lyst til å finne på noe? - Overtenker for mye

Hvordan gjør dere det?

/Er jente selv 

Anonymkode: b8337...d34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du skal et eller annet, spise et sted, på kino eller noe, og spør om hun vil være med. 

Anonymkode: 849d6...4f6

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Lurte på om du hadde lyst til å finne på noe? -

Hvordan gjør dere det?

/Er jente selv 

Anonymkode: b8337...d34

Jeg synes heller du skal foreslå om hun blir med på f.eks kino, tur, besøk osv . og at det hadde vært koselig.

Når du stiller spørsmål om du har lyst til å finne på noe, så legger du på en måte det over på henne om hun kan finne på noe en gang. Synes det er mye hyggeligere av deg å selv komme med et forslag på noe dere kan gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Det er helt greit å sende melding og spørre om hun vil finne på noe, men det kan være lurt å være litt mer spesifikk til hva. Feks foreslå en film dere kan se på kino eller noe annet, kanskje noe som arrangeres for studenter (så kommer du kanskje lettere i kontakt med andre også). Større sjanse for at det faktisk skjer noe. Som en annen her skriver så kan det fort bli til at initiativet ligger litt i luften og ingen av dere foreslår noe spesifikt og dermed skjer det ingenting. Det kan jo og være studierelatert, du kan jo spørre henne om hun vil lese/øve sammen med deg.

Anonymkode: 0b0c8...530

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...