Gå til innhold

Kvinnehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Løkkeberg ønsker å lage et kvinnehus som skal være et slags monument over #metoo kampanjen og samtid en kulturell møteplass for kvinner og Løkkeberg har selv bidratt med kulturskatter som filmene Hud og Måker.  Kommer du til å besøke huset hvis det blir en realitet og er det behov for et kvinnehus?

https://www.nrk.no/kultur/lokkeberg_-_-vi-skal-lage-et-kvinnehus-1.13857174

Anonymkode: 5a600...036

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler og tviler

Gjest NotNaomi
Skrevet

Ville gjerne besøkt det som det antydes at det kan bli . Ellers ville jeg kanskje si at det er et større ønske , enn behov.  

Skrevet

Ja! 👏 👏 👏 👏 👏 👏
Kjempe bra av Vibeke Løkkeberg, en sterk og beundringsverdig søster i kvinnekampen :)

Anonymkode: d443e...403

• Liker 3
Skrevet

Høres usedvanlig uinteressant ut, i likhet med andre krampeaktige påfunn som et "mannehus" også ville vært. 

Synes det vare enda morsommere da hun under et intervju klaget over at gutter ikke ville ha henne da hun var ung fordi hun var feminist :fnise:

Skrevet

Støtter det kun hvis huset er selvfinansierende. Det tviler jeg på at det er.

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å bo i et kvinnehus fylt til randen med kvinner med bare meg som representant for det mannlige kjønn

Skrevet
2 timer siden, herzeleid skrev:

Høres usedvanlig uinteressant ut, i likhet med andre krampeaktige påfunn som et "mannehus" også ville vært. 

Synes det vare enda morsommere da hun under et intervju klaget over at gutter ikke ville ha henne da hun var ung fordi hun var feminist :fnise:

Det sier jo ganske mye om hvordan holdning gutter har til kvinner da, når de ikke vil ha en kvinne som kjemper for respekt og likeverd. Patriarki deluxe.

Finnes forsåvidt en god del "mannehus" og institusjoner, for eksempel frimurerlosjene, som er for verdens mektigste menn.

Siden kvinners arbeid, kjønn og utfoldelse blir undertrykt i samfunnet er det flott med et sted der kvinner kan få utfolde seg og få støtte for arbeidet sitt.

• Liker 2
Gjest C.Tramell
Skrevet

Flott! Håper en av tingene de vil jobbe med er den evinnelige nedrakkingen av kvinners kunstneriske arbeid og emner som opptar oss. Jeg er drittlei av at menn skal sitte med definisjonsmakten for hva som som er god litteratur, film og musikk, og at alt som appellerer til kvinner automatisk regnes som mindreverdig. På tide å få gjort noe med det tullet der nå.

Skrevet
1 minutt siden, C.Tramell skrev:

Flott! Håper en av tingene de vil jobbe med er den evinnelige nedrakkingen av kvinners kunstneriske arbeid og emner som opptar oss. Jeg er drittlei av at menn skal sitte med definisjonsmakten for hva som som er god litteratur, film og musikk, og at alt som appellerer til kvinner automatisk regnes som mindreverdig. På tide å få gjort noe med det tullet der nå.

Nedrakking av kvinners arbeid? Ikke mye i Norge hvertfall, syntes jeg. Du har jo selv navnet på en kjent kvinnelig forfatter som brukernavn her inne. 

"Kvinnehus" høres veldig cheesy ut, selv ville jeg tenkt at det var en pen måte å skrive horehus på. Det er jo et slags "kvinnehus" det også...

Anonymkode: e3514...510

Gjest C.Tramell
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du har jo selv navnet på en kjent kvinnelig forfatter som brukernavn her inne.

Anonymkode: e3514...510

Jeg har navnet til en fiktiv kvinnelig seriemorder :sexy:

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier jo ganske mye om hvordan holdning gutter har til kvinner da, når de ikke vil ha en kvinne som kjemper for respekt og likeverd. Patriarki deluxe.

De aller fleste er for likeverd og respekt for kvinner, de aller færreste er feminister. Med andre ord sier dette lite om holdningene gutter har. 

Sitat

Finnes forsåvidt en god del "mannehus" og institusjoner, for eksempel frimurerlosjene, som er for verdens mektigste menn.

Her blander du nok kortene igjen. Det er ikke snakk om kun en plass der kvinner eller menn samles, som kvinnegrupper, syklubber eller losjer, men et sted viet til det kvinner har skapt eller gjort. Et slikt sted for noe kjønn høres for meg ut som en relativt lite interessant forestilling, uten en full kontekst, uavhengig av hvilket kjønn det er ment å fremstille.

Sitat

Siden kvinners arbeid, kjønn og utfoldelse blir undertrykt i samfunnet er det flott med et sted der kvinner kan få utfolde seg og få støtte for arbeidet sitt.

Neida, det blir det ikke så du trenger ikke være redd :)

Skrevet
52 minutter siden, herzeleid skrev:

De aller fleste er for likeverd og respekt for kvinner, de aller færreste er feminister. Med andre ord sier dette lite om holdningene gutter har.

Hvis man er for likestilling og respekt for kvinner, så er man en feminist. Hvis man ikke støtter feminisme så er man ikke for likestilling og respekt for kvinner, enkelt og greit.

image.png.6949f07f329c9363d975436429e63cd3.png
:kari:

Sitat

Her blander du nok kortene igjen. Det er ikke snakk om kun en plass der kvinner eller menn samles, som kvinnegrupper, syklubber eller losjer, men et sted viet til det kvinner har skapt eller gjort. Et slikt sted for noe kjønn høres for meg ut som en relativt lite interessant forestilling, uten en full kontekst, uavhengig av hvilket kjønn det er ment å fremstille.

Og nettopp der beviser du holdningen kvinner møter pga deres kjønn for deres arbeid, talenter eller bidrag, og derfor er det flott med et sted som er viet til å ta disse prosjektene seriøst, fordi det patriarkalske samfunnet er bygd opp med fordommer som du kommer med der om at kvinners arbeid og bidrag og talenter er lite interessant og uten kontekst. Det stemmer jo ikke.

Sitat

Neida, det blir det ikke så du trenger ikke være redd :)

Jo, det stemmer. Men du som mann blir såklart ikke utsatt for det som er kvinneundertrykkende problemer i samfunnet, så du har ingen opplevelser med det og kan derfor strengt talt heller ikke uttale deg om hva slags patriarkalske og kvinneundertrykkende holdninger kvinner møter på i den måten samfunnet er strukturert av menn og patriarkatet.
Er en ganske kvinneundertrykkende holdning bare det at du som mann hevder å kunne definere og tale for det som er samfunnsproblemer for kvinner og si at kvinnene tar feil. Det blir liksom litt som å klage på dattera di for at hun ikke gjorde noe med saken eller fortalte deg det etter hun ble voldtatt, når hun hadde prøvd å si fra til deg mange ganger men du ba hun om å slutte å overdrive og sa at det hun sa var feil.

:sarkasme:

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man er for likestilling og respekt for kvinner, så er man en feminist. Hvis man ikke støtter feminisme så er man ikke for likestilling og respekt for kvinner, enkelt og greit.

image.png.6949f07f329c9363d975436429e63cd3.png
:kari:

Som sagt så tror jeg på at du tror på dette, men verden er nok ikke fullt så enkelt som det kanskje fremstår for deg. Gitt at de fleste ønsker likhet, mens de færreste er feminister ser sikkert også du at påstanden din i beste fall virker kunnskapsløs :)

Skrevet
3 minutter siden, herzeleid skrev:

Som sagt så tror jeg på at du tror på dette, men verden er nok ikke fullt så enkelt som det kanskje fremstår for deg. Gitt at de fleste ønsker likhet, mens de færreste er feminister ser sikkert også du at påstanden din i beste fall virker kunnskapsløs :)

Haha, skjønner at DU tror på det du selv skriver, men det er nok ikke sånn som det fremstår for DEG.
Alle her inne , utenom dine med-mannsjåvinister med 0 i IQ , ser at alle påstandene dine er kunnskapsløse.
Go home!

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, skjønner at DU tror på det du selv skriver, men det er nok ikke sånn som det fremstår for DEG.
Alle her inne , utenom dine med-mannsjåvinister med 0 i IQ , ser at alle påstandene dine er kunnskapsløse.
Go home!

Jeg kan ikke se at du klarer å argumentere mot noe av det jeg skriver. Det er synd om du ikke har et mer reflektert forhold til det du forfekter, men heldigvis ikke mitt problem. Lykke til med det du måtte få til uansett :)

Skrevet

Tråden er ryddet for upassende innlegg og svar. 

Dark Angelina, mod.

Skrevet

så mye sinne...

Anonymkode: 935b1...c8e

• Liker 1
Skrevet

Er ikke dette en slags selvpåført segregering fra kvinnfolk? Egne  "kvinnhus"?

Anonymkode: d7da4...9ef

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar. 

Dark Angelina, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...