Atea Skrevet 12. januar 2018 #1 Del Skrevet 12. januar 2018 Glemte en halv flaske åpnet rødvin med skrukork, Jacobs Creek, i skapet før jul. Er den sur nå? Kan den evt. brukes til sauser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #2 Del Skrevet 12. januar 2018 Just now, Atea said: Glemte en halv flaske åpnet rødvin med skrukork, Jacobs Creek, i skapet før jul. Er den sur nå? Kan den evt. brukes til sauser? Ja. Anonymkode: 28fe3...018 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 12. januar 2018 #3 Del Skrevet 12. januar 2018 Den er nok mest eddik. Kan brukes til mat, men det jo fare for at du ødelegger maten. Lukt og kanskje smak på en dråpe først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #4 Del Skrevet 12. januar 2018 Tøm den ut. Rødvin er stort sett bare holdbar i kjøleskap i noen få dager etter åpning. Anonymkode: 6fb55...3f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 12. januar 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 12. januar 2018 (endret) Men kan jeg bruke den i saus? Ser flere har svart. Den lukter ikke eddik, men tror jeg tømmer den ut. Endret 12. januar 2018 av Atea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #6 Del Skrevet 12. januar 2018 1 minutt siden, Atea skrev: Men kan jeg bruke den i saus? Hvis sausen ellers skal inneholde rødvinseddik kan det hende det går, men det er slett ikke sikkert det blir bra. Anonymkode: e197e...70d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #7 Del Skrevet 12. januar 2018 Den er ikke farlig å få i seg, men smaker jo ikke godt. Kjøp heller rødvinseddik. Det koster ikke så mye, og gir et mer forutsigbart resultat. Anonymkode: 28fe3...018 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #8 Del Skrevet 12. januar 2018 4 minutter siden, Atea skrev: Men kan jeg bruke den i saus? Ser flere har svart. Den lukter ikke eddik, men tror jeg tømmer den ut. https://www.dinside.no/bolig/fem-ting-du-kan-gjore-med-vinrestene/61244264 Anonymkode: 27004...18c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #9 Del Skrevet 12. januar 2018 9 minutter siden, Atea skrev: Men kan jeg bruke den i saus? Ser flere har svart. Den lukter ikke eddik, men tror jeg tømmer den ut. "- Setter du vinen i kjøleskapet med korken på, kan den som regel stå i 2-3 dager, sier Jon Lindahl. Er det slik at vinen har stått en uke (eller kanskje til og med to?) kan Lindahl fortelle at det ikke er farlig å drikke gammel vin, selv om smaken kanskje har endret seg en del. - Hvis vinen er blitt dårlig, vil det aldri være slik at det er farlig å drikke den. Alkoholen og syreinnholdet i vinen gjør at bakteriene ikke kan leve der. Det som skjer med vinen etter hvert er at den blir til eddik, selv om det tar ganske lang tid, sier Lindahl. Hvis vinen har begynt å lukte og smake eddik kan du imidlertid bruke den til matlaging. Bland slantene sammen og legg dem i fryseren, så har du når du skal lage saus senere." http://www.kk.no/livstil/sa-lenge-holder-vinen-nar-den-er-apnet-67883555 https://www.godt.no/#!/artikkel/23733917/seks-maater-aa-bruke-vinrestene-paa Anonymkode: 27004...18c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 12. januar 2018 #10 Del Skrevet 12. januar 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Anonymkode: 28fe3...018 Ja den er sur, ja den kan brukes i sausen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #11 Del Skrevet 12. januar 2018 50 minutter siden, Atea skrev: Men kan jeg bruke den i saus? Ser flere har svart. Den lukter ikke eddik, men tror jeg tømmer den ut. Prøv deg gjerne frem med å lage rødvinsmarinade Frys vinrestene, og ta de frem når du trenger de til matlagning. Anonymkode: 27004...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. januar 2018 #12 Del Skrevet 12. januar 2018 Den blir sur etter 4-5 dager så den er vel nærmest ren eddik nå, ville ikke brukt den i mat engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #13 Del Skrevet 12. januar 2018 Hvor lenge holder hvitvin etter åpning? Anonymkode: 3ba2b...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. januar 2018 #14 Del Skrevet 12. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor lenge holder hvitvin etter åpning? Anonymkode: 3ba2b...d40 I kjøleskap 3-4 dager. På benken, kanskje 1 dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå