Gå til innhold

Sosialen har bestemt seg for å søke aap...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjempeflott,

De sier at siden det er de som søker er det kortere ventetid,men ikke hvor lang ventetid.

VET DU HVOR LANG VENTETIDEN ER PÅ Å KOMME INN PÅ AAP?

Anonymkode: 1732e...a63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer fra fylke til fylke. Sjekk på nav under saksbehandlingstid. I Nordland er det 8 uker

Skrevet

Når sosialen må søke AAP...

Anonymkode: f3a29...081

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, ilga said:

Varierer fra fylke til fylke. Sjekk på nav under saksbehandlingstid. I Nordland er det 8 uker

Ok, men hun sier det tar kortere tid siden de gjør det, og ikke jeg,

Anonymkode: 1ae1a...7ed

Skrevet
1 hour ago, ilga said:

Hvor finner jeg det?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner jeg det?

Dette finner du ved å google saksbehandlingtider og nav. Det hadde vært raskere for deg enn å spørre her.

Anonymkode: ab72d...bdb

• Liker 9
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette finner du ved å google saksbehandlingtider og nav. Det hadde vært raskere for deg enn å spørre her.

Ja, men nå må du lese da, De sier at det går raskere siden det er via de, og ikke meg som privat person.,.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men nå må du lese da, De sier at det går raskere siden det er via de, og ikke meg som privat person.,.

Ja, men da har da vitterlig vi ikke svar på det? Vi vet kun det som står på nav sine sider og ingenting om din personlige sak.

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men da har da vitterlig vi ikke svar på det? Vi vet kun det som står på nav sine sider og ingenting om din personlige sak.

Så drit i svar da, så kan de som har personlig erfaring svare. Surpomp.

• Liker 4
Skrevet

Spør saksbehandleren din på sosialkontoret? :vetikke: Det gir jo det beste svaret istedenfor å få svar fra mennesker som rundt omkring i Norge. Saksbehandlingstiden for ting varierer jo fra fylke til fylke, og ofte fra kontor til kontor også innenfor et fylke. 

• Liker 3
Skrevet

ingenting går fortere da! Dokumentasjon fra leger må innhentes uansett. 

• Liker 1
Skrevet

Vær klar over at ting fort vekk tar åtte måneder, ikke uker. Nav tar seg den tida de vil. 

Anonymkode: cd56b...073

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, Liven_ said:

Takk for svar :)

Konsulenten skal bestille time hos legen, men jeg trodde h"n kunne sende inn søknad før den tid?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vær klar over at ting fort vekk tar åtte måneder, ikke uker. Nav tar seg den tida de vil. 

Anonymkode: cd56b...073

Ja, det er det jeg tenker.

Skrevet
1 hour ago, Liven_ said:

"fastlegen alsa.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :)

Konsulenten skal bestille time hos legen, men jeg trodde h"n kunne sende inn søknad før den tid?

Søknaden vurderes ikke før dokumentasjonen fra lege kommer. Som betyr at så lenge det ikke er levert dokumentasjon fra legen så blir den liggende i en haug og vente. Men ja, sosialkontoret ønsker nok å levere søknaden så fort som mulig. Fordi fra den dagen de leverer den kan de få refusjon, dersom den blir innvilget, for det som du har fått fra dem. 

• Liker 1
Skrevet
På 12.1.2018 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Kjempeflott,

De sier at siden det er de som søker er det kortere ventetid,men ikke hvor lang ventetid.

VET DU HVOR LANG VENTETIDEN ER PÅ Å KOMME INN PÅ AAP?

Hvorfor ikke løfte på rumpa og skaffe seg en jobb. 

Anonymkode: 15e6c...b45

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, SesameStreet said:

Søknaden vurderes ikke før dokumentasjonen fra lege kommer. Som betyr at så lenge det ikke er levert dokumentasjon fra legen så blir den liggende i en haug og vente. Men ja, sosialkontoret ønsker nok å levere søknaden så fort som mulig. Fordi fra den dagen de leverer den kan de få refusjon, dersom den blir innvilget, for det som du har fått fra dem. 

Takk :)

Refusjon?

Skrevet
8 minutter siden, SesameStreet said:

De skal bestille time hos legen, kan jeg regne med at de ikke for sent inn søknaden før etter den legetimen vi skal på?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :)

Refusjon?

Får du innvilget AAP få du etterbetalt fra søknaden ble sendt. Men siden du har mottatt sosialstønad, krever de å få tilbakebetalt det de har gitt deg i stønad, av etterbetalingen. Oftest går det nesten opp i opp, hvis du kun lever på sosialhjelp.

Anonymkode: cdee8...421

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...