Gå til innhold

Stillinger som inneholder mye analysearbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i dag med planlegging/logistikk, men føler etter snart 6 år at det er på tide å skifte beite. Ettersom jeg er nokså analytisk anlagt og også har relativt gode datakunnskaper, ser jeg for meg at en stilling som analytiker hadde passet meg perfekt. Jeg har en master innenfor økonomi (ikke siv.øk), men er imidlertid ikke spesielt god med tall/matte. Jeg kan heller ikke vise til mye erfaring med avanserte statistikk- og analysepeogrammer, men anser meg som ganske dyktig på dataanalyse og rapportering, og har en del erfaring med SQL fra min nåværende jobb. Jeg ser for meg at jeg hadde passet bra som forretningsanalytiker, men det virker som det er stort sprik i hva denne typen stillinger krever av kompetanse og tall-forståelse. I tillegg ser det også ut til at denne stillingen er ganske begrenset i antall. Jeg lurer derfor på om det er noen som har noen forslag til hva slags type stilling som kunnet passe meg og hvordan jeg kan finne disse (typiske jobbtitler)?

Anonymkode: 50977...675

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Business Intelligence / Analysis er typisk stilling med analyse. Data Science er også populært for tiden, men er oftest rettet mot folk med bakgrunn fra Realfag / Teknologi, eller Økonomer med tyngre statistisk bakgrunn. 

Ellers så ser jeg at noen stillinger innen markedsføring også inneholder mye analyse. Har sett et par slike innen f.eks Bank og Finans. 

Av kunnskaper så er det greit å kunne SQL eller andre liknende språk. SASS, kanskje språk som R eller Octave. 

Mye av arbeidsoppgavene går jo på regresjon, klassifisering, og slikt. Lage statistikk, visualiseringer, osv. 

Anonymkode: b34f8...a2d

Skrevet

Du kunne ikke vært interessert i programmering, da? Jeg jobber innenfor det og er også utdannet innenfor det, men mange av kollegene mine har helt andre utdanninger. Er en god del annonser på Finn til enhver tid innenfor IT-utvikling, så er ganske stor etterspørsel.

Anonymkode: 84c16...a3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...