AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #1 Del Skrevet 12. januar 2018 Jeg skal flytte til Rykkinn med mine tre barn. de skal etter planen begynne på Rykkinn skole. Noen som har erfaringer der fra? Er det en bra skole, bra lærere? Håper på svar:) Anonymkode: 1255e...a05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #2 Del Skrevet 12. januar 2018 Husker jeg så et program på NRK for noen år siden. Klassebilde eller Klassekampen el noe sånt. Hvor kjendiser hadde reunion med gamle klassekamerater. Harald Eia, som gikk på skole i Rykkinn, hadde ikke så mange personer på sin reunion. Var vel halvparten av de som hadde endt opp som stoffmisbrukere og var daue. Noen hadde blitt kriminelle og noen hadde tatt selvmord. Så barna dine har mye rart å se frem til.. Anonymkode: 53024...f1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #3 Del Skrevet 12. januar 2018 Rykkinn har vel ganske dårlig rykte. Men har ingen konkrete erfaringer. Anonymkode: 4250d...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #4 Del Skrevet 12. januar 2018 He,he Hvor gammel er Harald Eia? Tider forandrer seg! Nå er Rykkinn noe ganske annet en den gang... Anonymkode: 4a571...440 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #5 Del Skrevet 12. januar 2018 Her jeg bor er det også mange på 45+ som har hatt rusproblemer, men det er overhode ikke sånn her lenger. Idiotisk å dømme en skole utifra et tv-program med Harald Eia. Jeg tenker at de fleste skoler er ganske like, men det kan være store variasjoner fra kull til kull. Mitt kull på ungdomsskolen var for eksempel et mye bedre kull (i forhold til festing, rus, generell oppførsel) enn både kullet over og under. Så fulgte noen år med gode kull før det nå har blitt et problemkull igjen. Jeg kjenner ikke til Rykkinn skole, men jeg kan ikke tenke meg at det er noe dårlig skole Anonymkode: 33355...476 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom Bäcker Skrevet 12. januar 2018 #6 Del Skrevet 12. januar 2018 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Husker jeg så et program på NRK for noen år siden. Klassebilde eller Klassekampen el noe sånt. Hvor kjendiser hadde reunion med gamle klassekamerater. Harald Eia, som gikk på skole i Rykkinn, hadde ikke så mange personer på sin reunion. Var vel halvparten av de som hadde endt opp som stoffmisbrukere og var daue. Noen hadde blitt kriminelle og noen hadde tatt selvmord. Så barna dine har mye rart å se frem til.. Anonymkode: 53024...f1a Eller at de ikke ville bli sett sammen med Harald Eia. Eller Dan Børge. Endret 12. januar 2018 av Tom Bäcker Presisering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #7 Del Skrevet 12. januar 2018 Det er et fint sted å bo, og skolen er bra. Du kan trygt flytte dit. Anonymkode: 5ab77...00c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #8 Del Skrevet 12. januar 2018 Rykkinn er et flott sted å vokse opp for barn. Skolen er ny opppusset. Rykkinn kan også tilby idrettshall, svømmehall, tennisbane, fotballbaner, skatepark osv .,. Jeg kommer til å flytte tilbake til Rykkinn når jeg planlegger barn. Anonymkode: 1b983...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #9 Del Skrevet 12. januar 2018 Har ikke helt oppdatert info om skolen, men har familiemedlemmer som går der og har ikke hørt noe spesielt negativt. Tror nok det er en helt normal skole. Om du flytter til Rykkinn vil jeg heller ikke si at du har noen andre gode alternativer med mindre du skal bo nede ved Rykkinnsenteret, ellers er det nokså langt til Bryn (og senere Hauger). Og det med dop osv er helt utdatert, det er ikke sånn der lenger, og har ikke vært sånn siden 90-tallet. Anonymkode: c1874...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #10 Del Skrevet 13. januar 2018 Selvom det var et dårlig sted på 90-tallet betyr det ikke at ting ikke forandrer seg. Dette gjelder mange områder. Rykkinn er en helt nyoppusset skole, og er en av skolene i Bærum med best økonomi. Dette fordi de får tilført mer fra kommunen en andre skoler (for å bedre kvalitet). Rykkinn skole ligger av de lavest i Bærum på nasjonale prøver, men fortsatt er dette over landsgjennomsnittet. MEN: på ungdomsskolenivå gjør Rykkinn det bra. Og det sier noe om lærene og skolen. Denne skolen har høyere innvandringsandel enn resten av kommunen. Det betyr at de har et dårligere utgangspunkt enn de andre, og det da at de på ungdomsskolen gjør det bra viser sitt. Rykkinn har svært mange aktiviteter og alt er i en radius på 1,5km: svømmehall, tennishall, speiderhus, idrettshall som er riksanlegg. Følgende aktiviteter er her som jeg vet om: tennis, basket, langrenn, alpint (Kirkerudbakken som er 2km unna), alle ballidretter, cheer leading, dans, svømming mm. Det er et utrolig utbygt tilbud, og du som foreldre trenger ikke kjøre de noe sted. vi bor i eneboligfeltet. Prisene starter på 7mill, så er ikke akkurat noe fattig sted. Rykkinn var det stedet i Bærum med høyest prisvekst i fjor. Prisøkning var over 20%. Dette fordi folk begynner å «oppdage» det på nytt og ikke minst hvor mye tilbud det er her. Det er et bra sted å bo. Velkommen til Rykkinn Anonymkode: 7c1ea...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #11 Del Skrevet 13. januar 2018 Vil bare påpeke kommentaren min med at skolen starter med vanskeligere utgangspunkt pga innvandring; dette fordi denne skolen har flere elver som sliter med språket i starten av barneskolen enn andre steder. Ikke fordi man automatisk er dårligere fordi man er innvandrer. Og da er det egentlig godt gjort at de samme elevene gjør det bra på et senere nivå. Anonymkode: 7c1ea...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #12 Del Skrevet 13. januar 2018 Rykkin er Bærums slum. Anonymkode: 712e2...1e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 13. januar 2018 #13 Del Skrevet 13. januar 2018 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Rykkin er Bærums slum. Anonymkode: 712e2...1e4 Det vet jeg ingenting om i dag, men har jobbet i bydelen, og vil ikke kalle det slum. Dette er lenge siden, det var en del som røyket hasj, de har det gått bra med, men ikke de som begynte med pulver. Det er kanskje andre deler av Bærum som var eller er verre? Det er som sagt mange år siden, det var stort sett etnisk norske som bodde der, men de fleste ruset seg ikke. De som ruset seg ble lagt merke til. Endret 13. januar 2018 av Atea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 13. januar 2018 #14 Del Skrevet 13. januar 2018 Vi flyttet derfra for snart tre år siden, og alle våre naboer var veldig fornøyd med skolen. Definitivt et sted vi kunne latt barna vokse opp, var egentlig ganske tilfeldig at vi flyttet. Vil ikke si det er slum der, som andre skriver, når et rekkehus går for mellom 5 og 6 millioner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abn Skrevet 13. januar 2018 #15 Del Skrevet 13. januar 2018 Da jeg vokste opp i Bærum på '80-tallet hadde Rykkinn veldig dårlig rykte og var "slum", men det har bedret seg veldig siden den gang så trolig liten grunn til bekymring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå