AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #1 Skrevet 12. januar 2018 Faller man mellom to stoler da? Jeg har spinket og spart på trygda i flere år og har etterhvert klart å samle opp en grei egenkapital. Jeg har for lite i inntekt til å få et lån av bankene, men vil egenkapitalen ødelegge min sjangse for husbanklån? Anonymkode: 4a197...0c1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #2 Skrevet 12. januar 2018 Det lurer jeg og på Anonymkode: 58ad3...0d9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #3 Skrevet 12. januar 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Faller man mellom to stoler da? Jeg har spinket og spart på trygda i flere år og har etterhvert klart å samle opp en grei egenkapital. Jeg har for lite i inntekt til å få et lån av bankene, men vil egenkapitalen ødelegge min sjangse for husbanklån? Anonymkode: 4a197...0c1 https://husbanken.no/startlaan/hvem-kan-faa/ Det er ut som du kan få startlån også om du har egenkapital. Tror du må legge ved avslag på lånesøknad hos banken. Anonymkode: 2065b...611
i så fall Skrevet 12. januar 2018 #4 Skrevet 12. januar 2018 En uføretrygdet bekjent av meg fikk startlån selv om han hadde en formue på flere hundre tusen.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #5 Skrevet 12. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://husbanken.no/startlaan/hvem-kan-faa/ Det er ut som du kan få startlån også om du har egenkapital. Tror du må legge ved avslag på lånesøknad hos banken. Anonymkode: 2065b...611 Hvet noen hva som er smartest å gjøre? Søke startlån uten egenkapital? Spare 100-200 000 og så søke lån? Jeg har hørt litt forskjellig. Kan man forresten få hjelp til å kjøpe møbler? Hvis ikke, er det da lurest å bruke egenkapitalen på møbler, og da søke startlån uten egenkapital? Anonymkode: f79d6...fe7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #6 Skrevet 12. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvet noen hva som er smartest å gjøre? Søke startlån uten egenkapital? Spare 100-200 000 og så søke lån? Jeg har hørt litt forskjellig. Kan man forresten få hjelp til å kjøpe møbler? Hvis ikke, er det da lurest å bruke egenkapitalen på møbler, og da søke startlån uten egenkapital? Anonymkode: f79d6...fe7 Anonymkode: f79d6...fe7
Atea Skrevet 13. januar 2018 #7 Skrevet 13. januar 2018 20 hours ago, AnonymBruker said: Hvet noen hva som er smartest å gjøre? Søke startlån uten egenkapital? Spare 100-200 000 og så søke lån? Jeg har hørt litt forskjellig. Kan man forresten få hjelp til å kjøpe møbler? Hvis ikke, er det da lurest å bruke egenkapitalen på møbler, og da søke startlån uten egenkapital? Anonymkode: f79d6...fe7 Jeg tror du må bruke egenkapitalen, og heller spare til møbler eller kjøpe brukt. Vet ikke sikkert, men det ville jeg gjort. I alle fall bør man vise til alle banker, også husbanken, at man har kontroll på økonomien, ikke kaste bort par hundre tusen på møbler først.
Tiramy Skrevet 13. januar 2018 #8 Skrevet 13. januar 2018 Du kan søke om startlån selv om du har egenkapital. Kommunen krever da at du bruker egenkapitalen, men du får beholde 50 000kr til frittbruk. Egenkapitalen svekker ikke sjansene dine til å få lån. Den viser at du er i stand til å spare Jeg anbefaler deg å snakke med Boligetaten i kommunen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå