AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #1 Del Skrevet 12. januar 2018 Hvorfor står det ofte i jobbannonsene at et av kvalifikasjonskravene er at du må elske å jobbe i et høyt tempo? De fleste stillinger har vel perioder der det er ekstra "trykk" og man må stå på ekstra, men er tempoet høyere som lagermedarbeider/produksjonsmedarbeider enn i andre jobber? Anonymkode: 9791b...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #2 Del Skrevet 12. januar 2018 Ja. Du må kunne jobbe hurtig. Noe som kan være fysisk krevende. Anonymkode: d3919...eb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #3 Del Skrevet 12. januar 2018 Fordi arbeidet skjer i høyt tempo. Ikke behagelig tempo, men høyt tempo. Dessverre ingen vei utenom, dersom du skal jobbe i slike yrker. Noen er bedre enn andre. Er du ikke rask nok, får du sparken. Har jobbet i fiskeindustrien, med både produksjon og lagerarbeid. Anonymkode: 38e81...89d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 12. januar 2018 #4 Del Skrevet 12. januar 2018 Det er rett og slett en annen måte for arbeidsgiver å si at «Hvis du er en latsabb og daukjøtt som ikke opprettholder produktiviteten, trenger du ikke ta deg bryet med å søke.» Hvis man skal kunne leve av produksjon i Norge må man være effektiv, jobbe smart og opprettholde høy kvalitet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #5 Del Skrevet 12. januar 2018 Dette står det jo i omtrent alle utlysninger innen alle bransjer for tiden. Har hvertfall ikke sett mange annonser i min egen bransje der det ikke står. Og om det ikke står formulert akkurat slik, så er det formulert på en eller annen måte uansett, som "må like å holde mange baller i lufta på en gang", "takle stress med godt humør" eller lignende standard formuleringer. Anonymkode: 7ea92...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. januar 2018 #6 Del Skrevet 12. januar 2018 Ja, det er veldig høyt tempo med armene. Der jeg jobbet måtte jeg ikke løfte så mye, bare holde tempoet skyhøyt. Det er ikke slitsomt når man blir vant til det, men armene veiver i alle retninger hele tiden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #7 Del Skrevet 12. januar 2018 Der jeg jobbet på lager fikk man skriftlig advarsel hvis man plukket mindre enn 4,5 tonn om dagen. Det var kasser som ble løftet for hånd. Anonymkode: 94de6...0f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #8 Del Skrevet 12. januar 2018 Høyt tempo er det nesten året rundt. Når jeg ser butikkarbeidere sier de må jobbe mye og fort før jul og ved salg så tenker jeg: Så heldig.... Anonymkode: 7b05a...59d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #9 Del Skrevet 12. januar 2018 Jeg er ikke lagerarbeider, men jobber i et annet yrke på et lager og jeg kan love deg at lagerarbeider ikke er en latmannsjobb. Spesielt om du plukker så er tempoet høyt. De fleste blir ansatt fra vikarbyrå først slik at de testes ut før de får mulighet til fast jobb. Anonymkode: f44ba...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #10 Del Skrevet 12. januar 2018 Har jobbet som lageropratør i mekanisk industri mange år,og har rimle god innsikt i hva jobben inneberer. Begynte min yrkeskarriere på sjøen,men måtte gå iland gr. sjøsyke. Begynte i bilmekaniker--faget og tok senere fagbrev som bilmekaniker. , og Bilmekanikerfaget er eit allsidigt fag,og en bilmekaniker er ofte ettertraktet arbeidskraft ettersom de er nokså omstillingsdyktig. Den som skal jobbe innen lager -rekvecita må ha bransjeærfaring,og kompetanse innen faget. De må lære seg å ha 2 .tanker i hode samtidig for å vera effektive,og dessuten må ein vera kundevennlig. Også innen skipindustrien finnes det mange type lagejobber,og der må ein også ha solid bransjekunnskap,og gjerne lang bakrunn innen skipsbygging,og IT-kunnskap. Anonymkode: 49b84...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #11 Del Skrevet 12. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har jobbet som lageropratør i mekanisk industri mange år,og har rimle god innsikt i hva jobben inneberer. Begynte min yrkeskarriere på sjøen,men måtte gå iland gr. sjøsyke. Begynte i bilmekaniker--faget og tok senere fagbrev som bilmekaniker. , og Bilmekanikerfaget er eit allsidigt fag,og en bilmekaniker er ofte ettertraktet arbeidskraft ettersom de er nokså omstillingsdyktig. Den som skal jobbe innen lager -rekvecita må ha bransjeærfaring,og kompetanse innen faget. De må lære seg å ha 2 .tanker i hode samtidig for å vera effektive,og dessuten må ein vera kundevennlig. Også innen skipindustrien finnes det mange type lagejobber,og der må ein også ha solid bransjekunnskap,og gjerne lang bakrunn innen skipsbygging,og IT-kunnskap. En annen viktig egenskap er at ein bør vera strukturert og ha ordnessans. Anonymkode: 49b84...0d2 Anonymkode: 49b84...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #12 Del Skrevet 12. januar 2018 Noen som vet hva lønna ligger på i vanlig lagerarbeid, da forholdsvis "tørr" vare. Dvs. rekvisita, pakker, og sånt. Ser vikarbyrå legger ut slike stillinger fra tid til annen, men de skriver aldri noe om lønn. Når jeg jobbet med båter, så fikk vi akkordlønn, dvs., arbeidsgiver tok en viss sum. pr. kg fisk, og så ble total sum fordelt på alle vi som losset og stablet fisken. Lønna var veldig godt, men det var lenge diskutert om å gå over til fast timelønn, noe de færreste ville. Anonymkode: 38e81...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå