nomus Skrevet 12. januar 2018 #1 Skrevet 12. januar 2018 (endret) Hei. Min første post på kvinneguiden Har jobbet i servicebransjen i 4år nå, det er en krevende jobb med masse kunder. Jeg vill høre deres mening om kø, hva mener dere om dette? Jeg får så mye kjeft og sure kunder hverdag for at det blir kø. Vi har perioder hvor det kommer mye kunder hverdag. I disse periodene så blir det endel kø. Hver kunde tar 7-10 minutter og køen kan bli på 5-8 stk. Da vill det bli en ventetid på ca 30 minutter på han som kommer sist. Problemet er at når jeg er der så blir det så stressende. kundene som står bak sier "jeg har dårlig tid" "hvorfor tar det så lang tid" De viser også på kroppspråket sitt at dette tar alt for lang tid, rister på hodet og alt mulig. Det som er så synd at jeg trives veldig godt i jobben men når vi blir nedbemmanet så resulterer det i kø og til tider veldig stressende, har kanskje en veldig mild sosial angst også. Prøver så godt jeg kan å være effektiv, se på kundene som står bak og beklage når det blir deres tur for ventetiden. Jobben min er salg av produkter som kunder har selv bestilt, det er ikke retur av varer eller slike ting. Endret 12. januar 2018 av nomus skriveleif
Wonders Skrevet 12. januar 2018 #2 Skrevet 12. januar 2018 (endret) Velkommen hit. Håper du får en fin tid her. Hva med å se på kundene et blikk innimellom å gi de tegn på at de er sett og at de må vente litt? Bare det å bli sett gjør underverker. Aggresjonsforebyggende atferd. Er det ikke køsystem dere kan sette opp? Endret 12. januar 2018 av Wonders 4
nomus Skrevet 12. januar 2018 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2018 Gjør jo det som du sier men tydeligvis så er ikke dette godt nokk. Vi har en skranke kundene kommer, her så stille de seg bak hverandre. Vi har ikke noe mere fancy enn det. Jeg har prøvd å få igjennom et bedre system men det går ikke når lokalet er så lite som det er.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #4 Skrevet 12. januar 2018 Prøv å informer om hvorfor det er ventetid (behandling av utlevering, sjekk av tilstand før utlevering av varer etc.), gjerne skriftlig. Opplys gjerne også om forventet ventetid hvis mulig. Som mangeårig ansatt i et teknisk serviceyrke, så er informasjon alfa og omega. Anonymkode: 7b34c...4d1 3
ajarRun Skrevet 12. januar 2018 #5 Skrevet 12. januar 2018 Hvordan kan det ta så lang tid å utlevere en vare? Å ikke ha køsystem er jo også håpløst. Jeg ville også blitt sur hvis jeg måtte stå i 30 minutter for en enkel pakkeutlevering. 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #6 Skrevet 13. januar 2018 Gjør det hyggelig å vente. Sitteplasser, noe å lese på, kaffemaskin etc. Smil mye og vis at du ser kundene som venter. Vær effektiv, men ikke vis at du stresser. Informasjon er alfa og omega. Om dette er kunder som har bestilt noe for henting burde det være en smal sak å informere ved bestilling at det kan være noe (forventet ca-tid) på levering. Da er folk forberedt. Mange skal bare plukke opp noe på vei hjem og blir irriterte når ting tar tre ganger så lang tid som man forestiller seg. Anonymkode: f93fb...376 1
Perle Skrevet 13. januar 2018 #7 Skrevet 13. januar 2018 Det eneste du kan gjøre er å informere, være hyggelig, rolig og fattet. Det er ikke DIN personlige skyld at det blir kø. Pust med magen å ikke la deg affisere av sukking og stønning. Lett og stresse seg opp, og jeg forstår deg godt. Du må bare "kople ut". Ta én kunde av om noen og ikke ta det personlig om noen stamper i beina og lemner lokalet.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #8 Skrevet 13. januar 2018 Få satt opp et skilt som sier hvor lenge det omtrent tar per kunde. Men for å være ærlig så hadde jeg nok selv blitt sur om jeg hadde måttet vente så lenge. Anonymkode: 0b79c...7dc 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #9 Skrevet 14. januar 2018 Dere må gjøre noe med køsystemet. Jeg hadde blitt grinete selv om jrg måtte stå vebte så lenge, det minste dere bør tilby kundebe deres er kølappsystem, stoler og kaffemaskin. «Ikke plass i lokalet» til det? Da må dere lage den plassen, evt flytte til et større lokale, Anonymkode: d24a0...49d 3
Gjest Optimo Skrevet 14. januar 2018 #10 Skrevet 14. januar 2018 (endret) Dette er ikke hele dagen? Da får du sette opp tempoet i de periodene det er travelt. Herremin, hadde jeg måttet vente 30++ minutter for å hente noe jeg hadde bestilt i forkant, så hadde det blitt med den ene gangen. Elendig service. Endret 14. januar 2018 av Guile
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #11 Skrevet 14. januar 2018 På 12.1.2018 den 10.45, nomus skrev: Hei. Min første post på kvinneguiden Har jobbet i servicebransjen i 4år nå, det er en krevende jobb med masse kunder. Jeg vill høre deres mening om kø, hva mener dere om dette? Jeg får så mye kjeft og sure kunder hverdag for at det blir kø. Vi har perioder hvor det kommer mye kunder hverdag. I disse periodene så blir det endel kø. Hver kunde tar 7-10 minutter og køen kan bli på 5-8 stk. Da vill det bli en ventetid på ca 30 minutter på han som kommer sist. Problemet er at når jeg er der så blir det så stressende. kundene som står bak sier "jeg har dårlig tid" "hvorfor tar det så lang tid" De viser også på kroppspråket sitt at dette tar alt for lang tid, rister på hodet og alt mulig. Det som er så synd at jeg trives veldig godt i jobben men når vi blir nedbemmanet så resulterer det i kø og til tider veldig stressende, har kanskje en veldig mild sosial angst også. Prøver så godt jeg kan å være effektiv, se på kundene som står bak og beklage når det blir deres tur for ventetiden. Jobben min er salg av produkter som kunder har selv bestilt, det er ikke retur av varer eller slike ting. Hva er det du jobber med? Når er det nødvendig å bruke 10MINUTTER på hver kunde? Det har jeg aldri opplevd (bortsett fra én gang, da jeg skulle bestille pakkereise hos et reiseselskap). Selv på plukklageret til IKEA går det ikke så tregt... Anonymkode: 52c3a...185 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå