Gå til innhold

Er der normalt å bli så utslitt av barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både moren og faren er helt kaputt etter kun 3 dager med ungen på 7 år. De har delt foreldrerett. Dette er en krevende unge som må følges med ellers gjør han gale ting, men er dette normalt ?

Jeg hadde forstått det hvis det var et barn på 2-5 år. Begge foreldrene gir nærmest opp og lar ungen styre som han vil. Barnet har lite venner og klenger på de voksne. Jeg vegrer meg med å bli en del av familien ennå. Ønsker å se de kan få kontroll på situasjonen og evt få hjelp hvis ungen er så uregjerlig. 

Anonymkode: 9a7d3...5e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alene med et krevende barn på 7 år, som er klengete og må følges med på konstant.. Neida, det er sikkert ikke utmattende i det hele tatt. Herlighet for et spørsmål

Anonymkode: 548b4...275

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, RoH skrev:

Hvem er du? 

Mest sannsynlig nye til far

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, RoH skrev:

Hvem er du? 

Jeg er kjæresten til pappaen til barnet.

Skrevet

Hva gjør ungen når den får grenser da?

Anonymkode: 8c5bd...83b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alene med et krevende barn på 7 år, som er klengete og må følges med på konstant.. Neida, det er sikkert ikke utmattende i det hele tatt. Herlighet for et spørsmål

Det er ikke det jeg spør om.. jeg spør om dette er normalt? Blir man så utslitt av egne barn at man kollapser på sofaen hver kveld kl 20:30?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det jeg spør om.. jeg spør om dette er normalt? Blir man så utslitt av egne barn at man kollapser på sofaen hver kveld kl 20:30?

Men det er jo det jeg prøver å få frem da, er vel ikke så vanskelig å forstå at de blir utslitte når de er helt alene om dette. De har vel begge jobb i tillegg.

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både moren og faren er helt kaputt etter kun 3 dager med ungen på 7 år. De har delt foreldrerett. Dette er en krevende unge som må følges med ellers gjør han gale ting, men er dette normalt ?

Jeg hadde forstått det hvis det var et barn på 2-5 år. Begge foreldrene gir nærmest opp og lar ungen styre som han vil. Barnet har lite venner og klenger på de voksne. Jeg vegrer meg med å bli en del av familien ennå. Ønsker å se de kan få kontroll på situasjonen og evt få hjelp hvis ungen er så uregjerlig. 

Det spørs helt hva du mener med krevende, nærmest gir opp og styrer som han vil, uregjerlig.  Det er jo synd at barnet har få venner og det er naturlig at barnet søker sosial kontakt med de voksne istedenfor. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er kjæresten til pappaen til barnet.

Ja da bør du vite at du kommer inn i en storfamilie og at du får med eks. på kjøpet sammen med barn. Om han gubben er noe til kar stiller han opp for ungen sin først og fremst. At han blir utslitt av å ha et barn i huset i 3 dager er reint vås, i så tilfelle er han uduglig.  

• Liker 1
Skrevet

Det er stor forskjell på barn, noen ganger er det foreldrenes skyld at barna er sånn, men det gjør det jo ikke mindre slitsomt. Så uvanlig er det neppe, men ganske kjipt.

• Liker 2
Skrevet

Det er vel heller latskap det går i. Samtidig så er dt ikke akkurat fristende å fare å suse ute om kvelden i ti minus.

Anonymkode: 8c5bd...83b

Skrevet

Om man er alene med et unormalt krevende barn, er det helt normalt at man er helt utkjørt, ja... Er det virkelig ikke åpenbart? 

Jeg har en syv år gammel nevø med både adhd og aspergers, og selv om de er to foreldre er de begge mer eller mindre ferdig når ungen er i seng. 

Anonymkode: 6c8d8...e5c

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn som du beskriver dette barnet så hadde jeg også kollapset på sofaen. Jeg blir ikke utslitt av å være alene med min 6-åring i noen dager, men han er ikke sånn.

Anonymkode: fee7e...805

• Liker 5
Skrevet

Det jeg skal frem til er hvor normalt er barn er som er slikt. Jeg ser en over her nevner noen diagnoser og jeg mistenker adhd på gutten. Jeg er ny i forholdet og ser ting fra utsiden så langt. Det ser ut til begge foreldrene blir tappet av energi og ikke orker alle kamper. Et normalt barn vil vel ikke tappe deg for energi slik? Han setter seg i mot alle krav han ikke vil. Det er absolutt en del foreldrene bør gjøre slik jeg ser det. Det kan være en vanskelig situasjon å gå inn i. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det jeg skal frem til er hvor normalt er barn er som er slikt. Jeg ser en over her nevner noen diagnoser og jeg mistenker adhd på gutten. Jeg er ny i forholdet og ser ting fra utsiden så langt. Det ser ut til begge foreldrene blir tappet av energi og ikke orker alle kamper. Et normalt barn vil vel ikke tappe deg for energi slik? Han setter seg i mot alle krav han ikke vil. Det er absolutt en del foreldrene bør gjøre slik jeg ser det. Det kan være en vanskelig situasjon å gå inn i. 

Nei, barnet er nok unormalt krevende for alderen, men om det kommer av oppdragelse eller diagnose er jo umulig for utenforstående å vite.

Anonymkode: fee7e...805

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker det beste er at du holder deg unna denne mannen, for å gå inn i et forhold med holdningen at noe må fikses med barnet/foreldrene er ikke noe godt utgangspunkt for noen. Du er tydeligvis ikke så nær situasjonen at du vet årsaken til at ting er som de er, altså kan du heller ikke gå ut fra at du kjenner løsningen på problemet.

Anonymkode: e3ad6...de9

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De har nok et usedvanlig krevende barn. Gjennomsnittsbarnet er ikke så krevende i den alderen. 

Kanskje har barnet en diagnose, sannsynligvis vil foreldrene (og dermed barnet) nyte godt av foreldreveiledning/-kurs i en eller annen form.

Det jeg vil anbefale deg å gjøre, er å vente med å bli sterkere involvert. Jeg har selv et barn av tilsvarende kaliber, og jeg vet med meg selv at jeg hadde ikke maktet det om jeg ikke hadde den grunnleggende kjærligheten som (ofte kun) kommer av at det er mitt barn. Å tre inn som steforelder til 'et sånt' barn, kan ofte koste mer enn det smaker. Gå ikke inn i det med minste snev av tvil! 

Anonymkode: e4dcf...669

• Liker 6
Skrevet

3 dager i løpet av 7 år? Da er det litt ekstremt å være utslitt.

• Liker 2
Gjest Henie Marie
Skrevet

Det kan hende barnet er i en vanskelig periode, og at han ikke vil være like krevende i et lengre tidsperspektiv. Det er normalt å bli helt utslitt av egne barn er min egen erfaring. Noen perioder er tøffere enn andre. Jeg vil råde alle som har barn til å se ting fra barnets perspektiv, og ikke problematisere barnet. Barn kan ofte ikke sette ord på sine behov, og oppfører seg problematisk men trenger kanskje bare kjærlighet og positiv oppmerksomhet <3 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...