Gå til innhold

Hvilke folkeslag i Norge er de verste å bli kjent med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Møre og Romsdal, og føler jeg går glipp av mye ved å bo her. Folk er reserverte/lukket og ønsker ikke å henge med hvem som helst. Særlig ikke innflyttere..

Hvilke grep gjorde dere i deres livssituasjon, som snudde ensomhet over til et liv med ekte vennskap

Anonymkode: 49c2a...823

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norge består av flere etninske folkeslag, Nordmenn, samer og somaliere er noen av dem.  Etinske nordmenn er kanskje de vanskeligste å komme innpå. 

• Liker 5
Skrevet

Har hørt at vi fra vestkanten er vanskelig å bli kjent med. Vet ikke helt hvorfor, synes ikke det selv.

Anonymkode: d86c6...5e0

Skrevet
Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Norge består av flere etninske folkeslag, Nordmenn, samer og somaliere er noen av dem.  Etinske nordmenn er kanskje de vanskeligste å komme innpå. 

Synes nordlendinger er lettere å komme innpå, ut fra det lille jeg har erfart :)

• Liker 6
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at vi fra vestkanten er vanskelig å bli kjent med. Vet ikke helt hvorfor, synes ikke det selv.

Anonymkode: d86c6...5e0

Synes mange av dere er åpne og hyggelige jeg

Skrevet

Flytt til Vartdal ;) 

Anonymkode: de25a...09f

Skrevet

Nordmenn er generelt vanskelig å bli kjent med, men de fleste nordmenn vil ikke merke det før de flytter. Hvor mange innflyttere ble du kjent med der du bodde før du flyttet, TS? De fleste nordmenn har ikke blitt kjent med innflyttere til eget sted, men forventer at andre skal bli kjent med de når de er innflyttere

Anonymkode: 55926...2ef

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg vil si etniske nordmenn, spesielt de på Sørlandet, de er veldig lukket og lite imøtekommende.

Skrevet

Jeg reiste til Oslo, aldri angret. Hatt det som plommen i egget. Folk langs hele norske kysten har en forskrudd tanke om at alle innflyttere selv nordmenn til byen/stedet deres er noen jævler.

Anonymkode: 06d6b...921

• Liker 1
Skrevet

Etniske nordmenn er svært innesluttet i det offentlige ja. Rart med det.

Jeg personlig prøver å prate litt med kassearbeidere når jeg er ute å handler. For å få nordmenn mer sosiale starter med småting som det.

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor i Møre og Romsdal, og føler jeg går glipp av mye ved å bo her. Folk er reserverte/lukket og ønsker ikke å henge med hvem som helst. Særlig ikke innflyttere..

Hvilke grep gjorde dere i deres livssituasjon, som snudde ensomhet over til et liv med ekte vennskap

Moldinger.

Jeg har funnet venner blant innflytterne 😉

Anonymkode: 880d2...5a3

Skrevet

Polakkene.De holder seg for seg selv.

Anonymkode: bd098...c9e

Skrevet

Arabere er de jeg synes er vanskeligst, etterfulgt av negre. De letteste å komme i kontakt med er amerikanere eller briter. Blant nordmenn er vel vestlendinger eller sørlendinger de som er lettest

Anonymkode: 2f73b...5e9

• Liker 4
Skrevet

Sørlendinger. Hilsen en som har bodd i alle landsdeler.

Anonymkode: 2467a...e2b

• Liker 1
Skrevet

Folkeslag? Et folkeslag, folkegruppe eller et folk er en gruppe mennesker som vanligvis deler språk, kultur og som oftest genetisk opphav. Sørlendinger er ikke et folkeslag. Nordmenn er et folkeslag. Nordmenn er i tradisjonell og etnografisk forstand beskrevet som et nord-germansk folkeslag med opphav i landet Norge som snakker det nordgermanske språket norsk og er genetisk og språklig nært beslektet med dansker, svensker og andre geografisk nærliggende folkeslag. Ellers har man slavere i Norge. Slavere er en felles betegnelse for folkeslagene i det østlige Europa som har felles avstamning og likheter i språk og kultur. Slavere kommer fra land som Bulgaria, Polen, Romania, Hviterussland, Moldova, Russland, Ukraina, Slovakia, Tsjekkia og Ungarn. Videre har man kvener og samer, og så masse andre etniske grupper fra diverse andre land. 

Mest vanskelig å bli kjent med? Norske nordmenn fra en trang dal oppi Gokk. 

Anonymkode: 2d99d...16f

• Liker 1
Skrevet

Innfødte i mjøsbyene. Smiler, men gidder ikke bli kjent med deg hvis du ikke er fra byen selv. 

Anonymkode: 0db2d...09b

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde der før også, og det jeg gjorde var å flytte. Beste avgjørelsen jeg noen gang har tatt.

Tror jeg aldri har opplevd mer reseverte, lukkede, sure og vanskelige folk som der.

Jeg kan godt bli kjent med innflyttere, men jeg er kanskje ikke typisk nordmann da siden jeg ikke bare vil henge med min lille klikk som jeg har kjent i alle år. Trist hvis det er så vanlig.

Anonymkode: 02817...fcf

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Kvinnelige 2. generasjons innvandrere med bakgrunn fra muslimske land er sånn rimelig vanskelige, kan du si. De jeg har møtt er skikkelig høflige, men veldig tilbakeholdne.

Endret av Overrasket
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes nordlendinger er lettere å komme innpå, ut fra det lille jeg har erfart :)

Enig! Nå er det det eneste stedet jeg har flyttet til, men føler meg veldig godt mottatt her i Troms. 

Nå er ikke det en folkegruppe, men folk i sånn kristne miljøer, som feks pinsekirka (min erfaring er med ungdommer). De er veldig gira på å få folk med og at man skal bli med på ting, men når man er med er de svært lite inkluderende. 

Anonymkode: 7e2fc...930

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Arabere er de jeg synes er vanskeligst, etterfulgt av negre. De letteste å komme i kontakt med er amerikanere eller briter. Blant nordmenn er vel vestlendinger eller sørlendinger de som er lettest

Anonymkode: 2f73b...5e9

Negre?  Mener du afrikanere?   Man sluttet å si neger for 30 år siden. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...